Предмет: Развој новог производа (15 - III005)


Основне информације

КатегоријаСтручно-апликативни
Научна областИнжењерски менаџмент
МултидисциплинарнаНе
ЕСПБ5
Матичне организационе јединице предмета

Тренутно нема података о матичним организационим јединицама предмета!
Програм предмета

Програм се примењује од 01.10.2015..

Увођење студената у област развоја нових производа и пратећих услуга и оспособљавање за примену стечених знања у пракси и овладавање актуелним приступима и методама развоја, које обезбеђују и подижу неопходну иновативност и кративност унутар организације, али и кроз искоришћење потенцијала и искуства потрошача и корисника услуга
Овладавање савременим прилазима и алатима у решавању проблема у области развоја нових производа и пратећих услуга, који се заснивају на максимизирању иновативности. Оспособљавање студената за прецизно препознавање потреба и проблема на тржишту како би могли искористити све расположиве потенцијале да на квалитетан, методолошки исправан начин предлажу нова, иновативна и „паметна“ решења, односно развијају нове производе и услуге. Овладавање савременим алатима и средствима информационих технологија, који омогућавају укључивање потрошача путем друштвених мрежа у процес развоја производа и услуга.
Интегрални приступ развоју производа и услуга, значај и задаци. Планирање и управљање развојем нових производа и услуга. Фазе развоја производа у току животног циклуса. Идентификација потенцијала за развој и планирање. Иновативни модели развоја новог производа и услуге засновани на ИТ технологијама. Генерисање и тестирање нових концепата. TRIZ метода за генерисање иновативних решења. Истраживање захтева везаних за функционалне, техничке и друге захтеве за производом и услугом. Функционални захтеви и декомпозиција, превођење захтева корисника у функционалне карактеристике производа и услуге – QFD матрица. Специфичности услуге и услужног процеса. Интеграција корисника у иновацију услуге (co-creation). Организационе алтернативе за развој новог производа и услуге. Глобални, иновативни приступи у развоју новог производа и услуге (open innovation, crowd sourcing).
Настава се одвија кроз предавања и аудиторне вежбе, уз теоријску обраду потребног броја студија случаја. Вежбе обухватају аудиторно увођење студената у изучавану проблематику и интерактивну обраду студија случаја. Студенти у мањим групама раде конкретан пројектни задатак који за циљ има примену стеченог знања. Предвиђена је јавна одбрана рада. Завршни испит се изводи писмено у виду теста. Услов да студент изађе на завршни испит је да успешно уради и одбрани пројектни задатак.
АуториНазивГодинаИздавачЈезик
Анишић, З.Развој и менаџмент производа у току животног циклуса2011Факултет техничких наука, Нови СадСрпски језик
Crawford, M. Benedetto, A.New product Management, 10th ed.2011McGraw-HillЕнглески
Ulrich, K., Eppinger, S.Product design and Development2011McGraw-HillЕнглески
Salvendy, G., Karwowski, W.Introduction to Service Engineering2010John Wiley&SonsЕнглески
Анишић, З. Симеуновић, Н.Развој новог производа и услуге2015Факултет техничких наука, Нови СадСрпски језик
Предметна активностПредиспитнаОбавезнаБрој поена
Предметни(пројектни)задатакдада60.00
Присуство на вежбамадада5.00
Писмени део испита - комбиновани задаци и теоријанеда30.00
Присуство на предавањимадада5.00
Име и презимеВид наставе
Недостаје слика

Анишић др Зоран
Редовни професор

Предавања
Недостаје слика

Симеуновић др Ненад
Ванредни професор

Предавања
Недостаје слика

Симеуновић др Ненад
Ванредни професор

Аудиторне вежбе