Predmet: Veštačka inteligencija u računarskoj grafici (17.IA024 )
Matične organizacione jedinice predmeta:
Studijski programi predmeta:
Stepen i vrsta studija | Naziv |
---|---|
Master akademske studije | Animacija u inženjerstvu (Godina: 1, Letnji) |
Kategorija | Teorijsko-metodološki |
Uža naučna oblast | Računarska grafika |
Multidisciplinarna | Da |
ESPB | 4 |
Cilj:
Sticanje osnovnog znanja iz veštačke inteligencije i mašinskog učenja za njihovu praktičnu primenu u kompjuterskoj viziji i grafici. Automatizacija i optimizacija efikasnosti interakcije između čoveka i računarskih kognitivnih sistema. Optimizacija rešavanja kompleksnih i softiciranih problema u kompjuterskoj grafici i animacijama radi postizanja visokog stepena autonomnosti za različite aplikacije.
Ishod:
Poznavanje osnovnih tehnika veštačke inteligencije i mašinskog učenja i njihove primene u kompjuterskoj viziji i grafici za automatsko rešavanje problema.
Sadržaj:
Tehnike veštačke inteligencije u modelovanju 3D scene i renderovanju. Inteligentne tehnike za automatsko modelovanje ponašanja i pokreta u animacijama. Inteligentne tehnike za vizualizaciju, automatsko rezonovanje i interakciju. Mašinsko učenje za statističku analizu kompleksnih sistema podataka preko adaptivnih proračuna. Primena tehnika mašinskog učenja na različite aplikacije u kompjuterskoj grafici i kompjuterskoj viziji radi postizanja većeg stepena autonomnosti. Inteligentni agenti. Grafički modeli i inferencije. Metode klasifikacije i Neuralne mreže. Automatsko rezonovanje preko verovatnoće i iferencije. Path Finding algoritmi i fazi sistemi. Napredne metode automatskog odlučivanja.
Metodologija izvođenja nastave:
Predavanja i vežbe. Konsultacije.
Računarske vežbe su bazirane na savladavanju i razumevanju osnovnih koncepata i tehnika veštačke inteligencije preko praktične primene u problemima vezanim za kompjutersku viziju i kompjutersku grafiku. Vežbe će se raditi u C programskom jeziku korišćenjem adekvatnih biblioteka za veštačku inteligenciju, mašinsko učenje, kompjutersku grafiku i kompjutersku viziju. To obuhvata
Literatura:
Autori | Naziv | Godina | Izdavač | Jezik |
---|---|---|---|---|
2008 | Engleski | |||
- | Veštačka inteligencija | 2014 | Skripta | Srpski jezik |
2007 | Engleski | |||
2006 | Engleski | |||
2005 | Engleski |
Formiranje ocene:
Predmetna aktivnost | Predispitna | Obavezna | Broj poena |
---|---|---|---|
Usmeni deo ispita | Ne | Da | 30.00 |
Predmetni(projektni)zadatak | Da | Da | 15.00 |
Prisustvo na predavanjima | Da | Da | 5.00 |
Predmetni projekat | Da | Da | 30.00 |
Predmetni(projektni)zadatak | Da | Da | 15.00 |
Prisustvo na vežbama | Da | Da | 5.00 |
Izvođači nastave:
Asistent Milić Lazar
Asistent
Računarske vežbe
prof. dr Raković Mirko
Redovni profesor
Predavanja
Asistent Miščević Milan
Asistent
Računarske vežbe
doc. dr Banjac Bojan
Docent
Predavanja
vanr. prof. dr Krstanović Lidija
Vanredni profesor