Predmet: Donošenje odluka i promene (17.MBA515 )
Matične organizacione jedinice predmeta: Departman za industrijsko inženjerstvo i menadžment
Studijski programi predmeta:
Stepen i vrsta studija | Naziv |
---|---|
Master strukovne studije | Inženjerski menadžment MBA (Godina: 2, Letnji) |
Master strukovne studije | Inženjerski menadžment MBA (Godina: 2, Letnji) |
Kategorija | Stručno-aplikativni |
Uža naučna oblast | Proizvodni i uslužni sistemi, organizacija i menadžment |
Multidisciplinarna | Ne |
ESPB | 6 |
Cilj:
Cilj predmeta je upoznavanje studenata sa savremenim prilazima izučavanju fenomena liderstva u procesu donošenja odluka i procesa promena, kao i njihovo osposobljavanje za nalaženje rešenja za kompaniju/ odeljenje/ tim i sagledavanje načina i mogućnosti stvaranja uslova za prihvatanje promena u uslovima poslovanja u kojima su promene nezaobilazan deo svakodnevnog funkcionisanja.
Ishod:
Posedovanje znanja i veština neophodnih za lidersku efikasnost i efektivnost u procesu donošenja odluka, sistemsko razmišljanje i upravljanje promenama. Cilj predmeta je, takođe, ovladavanje veštinama i sposobnostima donošenja kreativnog konsenzusa, upravljanja vremenom i konfliktima, kao i sticanje znanja o društvenoj odgovornosti i korporativnim vrednostima.
Sadržaj:
Srž efektivnog donošenja odluka je u načinu na koji se odgovorno i pouzdano obezbeđuju uspešna rešenja za kompaniju/odeljenje/tim, kao i sposobnost da se implementiraju promene i vode ljudi kroz promene (bez obzira na mesto i ulogu u organizaciji). Postoji mnogo izazova koji su posledica kako naših unutrašnjih procesa tako i našeg razumevanja spoljne sredine koji određuju koliko kvalitetno se nosimo sa odgovornošću u procesu donošenja odluka i vođstva kroz promene. Predmet se fokusira na odgovornost lidera u procesu donošenja odluka; kritičko mišljenje; uspeh i kvalitet u donošenju odluka, kao i na osnove u vođenju i uspešnoj implementaciji promena. Kurs ima za cilj da bude praktičan i interaktivan, sastoji se od prezentacija, samostalnih zadataka, i grupnih aktivnosti.
Metodologija izvođenja nastave:
Nastava se izvodi interaktivno kako bi se uticalo na razvoj liderskih karakteristika. Pored teorijskog okvira u okviru nastave se izvode i praktični zadaci koje studenti rešavaju, kako bi simulacijom problemskih situacija, uvežbavali najznačajnije aspekte u sagledavanju realne situacije u okruženju i organizaciji u kojoj rade.
Literatura:
Autori | Naziv | Godina | Izdavač | Jezik |
---|---|---|---|---|
2010 | Engleski | |||
1988 | Engleski | |||
1970 | Engleski | |||
1962 | Engleski | |||
2006 | Engleski | |||
2010 | Engleski | |||
1987 | Engleski | |||
1977 | Engleski | |||
2005 | Engleski | |||
1981 | Engleski | |||
1983 | Engleski |
Formiranje ocene:
Predmetna aktivnost | Predispitna | Obavezna | Broj poena |
---|---|---|---|
Seminarski rad | Da | Da | 20.00 |
Prisustvo na vežbama | Da | Da | 5.00 |
Usmeni deo ispita | Ne | Da | 70.00 |
Prisustvo na predavanjima | Da | Da | 5.00 |
Izvođači nastave:
vanr. prof. dr Jokanović Bojana
Vanredni profesor
Auditorne vežbe
prof. dr Lalić Danijela
Redovni profesor
Predavanja
vanr. prof. dr Jokanović Bojana
Vanredni profesor