Predmet: Razvoj liderstva i upravljanje timovima (17.MBA513 )
Matične organizacione jedinice predmeta: Departman za industrijsko inženjerstvo i menadžment
Studijski programi predmeta:
Stepen i vrsta studija | Naziv |
---|---|
Master strukovne studije | Inženjerski menadžment MBA (Godina: 2, Zimski) |
Master strukovne studije | Inženjerski menadžment MBA (Godina: 2, Zimski) |
Master strukovne studije | Inženjerski menadžment MBA (Godina: 2, Zimski) |
Kategorija | Stručno-aplikativni |
Uža naučna oblast | Proizvodni i uslužni sistemi, organizacija i menadžment |
Multidisciplinarna | Ne |
ESPB | 9 |
Cilj:
Cilj predmeta je upoznavanje studenata sa savremenim prilazima izučavanju fenomena liderstva, kao i njihovo osposobljavanje za efikasno i efektivno rukovođenje timovima u uslovima poslovanja u kojima je rad u timovima nezaobilazan deo svakodnevnog funkcionisanja; upoznavanje sa karakteristikama timova koji ostvaruju visoke performanse i ulogom lidera u tim timovima; upoznavanje sa karaktersitikama liderskih stilova ponašanja.
Ishod:
Ovladavanje veštinama i sposobnostima potrebnim za lidersku komunikaciju sa članovima tima koji doprinose uspešnom funkcionisanju organizacije i stvaranju novih vrednosti. Posedovanje znanja i veština neophodnih za razvoj ličnosti i upravljanje sobom, kako bi u organizacionom ponašanju mogli da upravljaju timovima.
Sadržaj:
Više nego ikada, potrebni su nam lideri a ne samo menadžeri da nam daju smisao i vode nas kroz svet u kojem se dešavaju stalne promene. Osnovna pitanja koja će biti razmatrana tokom kursa su: Šta je liderstvo i kako se razlikuje od menadžmenta? Da li je efikasno liderstvo rezultat prirode ili ličnog razvoja? Kako se može razvijati liderstvo i koji su koraci na tom putu? Zašto inteligentni lideri doživljavaju neuspeh i šta su uzroci? Koje su osnovne karakteristike liderskih stilova ponašanja? Kako se harizma uklapa u ovu sliku? Koji su osnovni kvaliteti za efikasno liderstvo? Neke od glavnih zamki u vođenju timova? Koje su karakteristike timova koji ostvaruju visoke performanse i kakva je uloga lidera u tim timovima? Predmet je kombinacija prezentacija, struktuiranih dijaloga, zadataka i samostalnih i grupnih vežbi. Ovaj predmet ima za cilj da bude praktično orijentisan, interaktivan sa relevantnim i odgovarajućim teorijskim osnovama o razvoju liderstva i efektivnim karakteristikama i kompetencijama lidera.
Metodologija izvođenja nastave:
Nastava se izvodi interaktivno kako bi se uticalo na razvoj liderskih karakteristika i sposobnosti upravljanja timovima. Pored teorijskog okvira tokom nastave se rešavaju i praktični zadaci, kako bi simulacijom problemskih situacija, uvežbavali najznačajnije aspekte upravljanja timovima u kontekstu realne situacije u okruženju i organizaciji u kojoj rade.
Literatura:
Autori | Naziv | Godina | Izdavač | Jezik |
---|---|---|---|---|
2015 | Engleski | |||
MATIĆ, Dejan | Uticaj organizacione klime i liderstva na prenošenje znanja između zaposlenih u organizaciji | 2014 | Novi Sad, Fakultet tehničkih nauka | Srpski jezik |
Grubić-Nešić, L. | Znati biti lider | 2008 | AB Print, Novi Sad | Srpski jezik |
MILIĆ, Bojana | Liderstvo i učeća organizacija | 2016 | Novi Sad, Fakultet tehničkih nauka | Srpski jezik |
Vođstvo | 2003 | Srpski jezik | ||
NEDELJKOVIĆ, Milena | Istraživanje motivacije i zadovoljstva poslom u organizaciji u uslovima tranzicije | 2008 | Novi Sad, Fakultet tehničkih nauka | Srpski jezik |
KOLARIĆ, Borislav | Razvoj modela organizacione klime usmerene na zadovoljstvo korisnika | 2015 | Novi Sad, Fakultet tehničkih nauka | Srpski jezik |
2001 | Engleski |
Formiranje ocene:
Predmetna aktivnost | Predispitna | Obavezna | Broj poena |
---|---|---|---|
Seminarski rad | Da | Da | 20.00 |
Prisustvo na vežbama | Da | Da | 5.00 |
Prisustvo na predavanjima | Da | Da | 5.00 |
Usmeni deo ispita | Ne | Da | 70.00 |
Izvođači nastave:
prof. dr Katić Ivana
Redovni profesor
Auditorne vežbe
prof. dr Katić Ivana
Redovni profesor
Predavanja
Asistent Perić Aleksandra
Asistent