Fakultet tehničkih nauka

Predmet: Komuniciranje na internetu i društvenim medijima (17.IM2817)

Matične organizacione jedinice predmeta: Departman za industrijsko inženjerstvo i menadžment, Katedra za proizvodne sisteme organizaciju i menadžment
Osnovne informacije:
 
Kategorija Stručno-aplikativni
Uža naučna oblast Proizvodni i uslužni sistemi, organizacija i menadžment
Multidisciplinarna Ne
ESPB 4
Cilj:

Cilj predmeta je da pruži studentima sveobuhvatan pogled na osnovne koncepte i principe komunikacije na internetu i na društvenim medijima. Predmet upotpunjuje kompetencije mastera inženjerskog menadžmenta razvijajući kod studenata sposobnosti i veštine efikasne i efektivne komunikacije, a u cilju boljeg korišćenja interneta i društvenih medija za postizanje poslovnih ciljeva.

Ishod:

U okviru predmeta obrađuju se različite savremene komunikacione tehnike, alati i kanali i njihova praktična primena. Studenti koji odslušaju predmet i polože ispit moći će da razumeju ulogu komuniciranja na internetu i društvenim medijima, biće upoznati sa novim kanalima komunikacije, biće sposobni da sprovedu istraživanje, planiranje, komunikaciju, evaluaciju i primenu komunikacionih strategija za uspešno komuniciranje.

Sadržaj:

Uvodno predavanje - lično onlajn prisustvo; Kompanijsko prisustvo na društvenim mrežama – istraživanje i analiza izvora, urednički planovi, izrada strukture nastupa na društvenim mrežama; Kreiranje sadržaja (avatari, profili kupaca, korisnost proizvoda-usluge, pisanje za prodajne stranice i kreiranje video-zapisa, copy write i hibridne landing stranice, proxy landing stranice); Dizajn za društvene mreže (Photoshop i Canva); Osnovni koncepti digitala (prodajni levak, lestvice vrednosti); Facebook za business (Business FB veb-sajt i Ads Manager – razlike i podešavanje, oglašavanje, kreiranje kampanje, targetiranje publike, custom publika, lookalike publika, saved publika, FB pixel, FB izveštaji i analitika); Google Adds (otvaranje i podešavanje google adds naloga, kreiranje search kampanje, kreiranje display kampanje, kreiranje video kampanje); Instagram za Business; Veb-sajt - instrukcije za izradu veb-sajta (H indeksi, meta titlovi, podešavanje pixela, SEO); LinkedIn za Business; YT za Business (Youtuberi); Interne društvene mreže za kolaboraciju (Yammer)

Metodologija izvođenja nastave:

Nastava na predmetu obuhvata predavanja sa primerima odnosno studijama slučaja iz oblasti komuniciranja na internetu i društvenim medijima. Na predavanjima i vežbama je predviđeno da učestvuju iskusni praktičari.

Literatura:
Autori Naziv Godina Izdavač Jezik
Guy Kawasaki, Peg Fitzpatrick The Art of Social Media: Power Tips for Power Users 2014 Engleski
Fuchs, Boersma, Albrechtslund & Sandoval Internet and Surveillance: The Challenges of Web 2.0 and Social Media 2012 Routledge Engleski
Lalić, D. Komuniciranje na internetu i društvenim medijima - skripta 2019 Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad Srpski jezik
Kipp Bodnar, Jeffrey L. Cohen The B2B Social Media Book 2012 John Wiley Engleski
Formiranje ocene:
Predmetna aktivnost Predispitna Obavezna Broj poena
Prisustvo na vežbama Da Da 5.00
Seminarski rad Da Da 20.00
Prisustvo na predavanjima Da Da 5.00
Teorijski deo ispita Ne Da 70.00
Izvođači nastave:
Računarske vežbe
Računarske vežbe
Predavanja