Fakultet tehničkih nauka

Predmet: Kompetencije zaposlenih (17.IM1921)

Matične organizacione jedinice predmeta: Departman za industrijsko inženjerstvo i menadžment, Katedra za proizvodne sisteme organizaciju i menadžment
Osnovne informacije:
 
Kategorija Stručno-aplikativni
Uža naučna oblast Proizvodni i uslužni sistemi, organizacija i menadžment
Multidisciplinarna Ne
ESPB 4
Cilj:

Sticanje znanja o upravljanju kompetencijama u cilju integracije suštinskih kompetencija sa ostalim aktivnostima menadžmenta ljudskih resursa. Uvođenje ključnih kompetencija u rad predstavlja osnovu celokupnog menadžmenta ljudskih resursa. Znanje o menadžerskim kompetencijama predstavlja najbolji način za upravljanje ljudskim kapitalom organizacije jer je savremeno poslovanje uslovljeno kompetencijama njenih zaposlenih.

Ishod:

(1) usvajanje znanja o načinu definisanja ključnih individualnih i timskih kompetencija povezane sa izvršavanjem samog posla (2) identifikovanje ključnih kompetencija u radu (3) analiza opšteg opisa ponašanja karakterističnih za ključne kompetencije koje predstavljaju grupu karakteristika koje oblikuju ponašanja ključna za postizanje rezultata (4) usklađivanje kompetencija sa poslovnim ciljevima organizacije.

Sadržaj:

Značaj menadžerskih kompetencija: definicija, uloga i ciljevi menadžerskih kompetencija; karakteristike menadžerskih kompetencija; istorija kompetencija; vrste kompetencija. Upravljanje menadžerskim kompetencijama: strategija upravljanja integrisana sa menadžmentom ljudskih resursa; modeli kompetencija; definisanje kompetencija; istraživanje kompetencija pomoću psiholoških instrumenata; analiza opisa ponašanja u skladu sa kompetencijama; nivoi kompetencija. Dizajniranje modela kompetencija: implementacija kompetencija; značaj kompetencija; timske kompetencije; individualne kompetencije; akcioni plan razvoja kompetencija. Mapa menadžerskih kompetencija - izrada mape kompetencija; povezanost kompetencija sa organizacionim ciljevima; definisanje profesionalnog integriteta pomoću kompetencija.

Metodologija izvođenja nastave:

Način izvođenja nastave i vežbi kroz prikaz radionice, studije slučajeva, igranje uloga, interaktivna nastava, analiza slučajeva iz prakse.

Literatura:
Autori Naziv Godina Izdavač Jezik
Dubois, D., Rothwell,W Competency based HRM 2010 Nicholas Brealey Publication Engleski
Sanghi, S. The Handbook of Competency Mapping 2016 Sage Publications Engleski
Ivana Katić Upravljanje kompetencijama - skripta 2019 Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad Srpski jezik
Sienkiewicz, L. Competency - The lifelong learning perspective 2014 Instytut Badań Edukacyjnych / Educational Research Institute Engleski
White, J., Henderson, S. Building Multicultural Competency: Development, Training, and Practice 2008 Jason Aronson, Inc. Engleski
Formiranje ocene:
Predmetna aktivnost Predispitna Obavezna Broj poena
Seminarski rad Da Da 20.00
Pismeni deo ispita - kombinovani zadaci i teorija Ne Da 70.00
Prisustvo na vežbama Da Da 5.00
Prisustvo na predavanjima Da Da 5.00
Izvođači nastave:
Auditorne vežbe
API Image

prof. dr Katić Ivana

Redovni profesor

Auditorne vežbe
API Image

prof. dr Katić Ivana

Redovni profesor

Predavanja