×
Универзитет у Новом Саду

Предмет: Визуелни идентитет медија (17.IM1818)

Основне информације:
 
Категорија Стручно-апликативни
Ужа научна област
  • Инжењерство и менаџмент медија
  • Производни и услужни системи, организација и менаџмент
ЕСПБ 5

Циљ овог предмета је да обучи студенте да креативном проблему приђу с обученом перцепцијом и креативним знањем. Да би то постигли, студенти ће изучавати естетске принципе у релацији са различитим медијима.

Студенти ће бити оспособљени да уоче како естетски принципи и теорије функционишу у пракси: квалитет медијског садржаја, технички квалитет, перцептивни квалитет, семантика визуелног знака, визуелна порука и естетски кодови, денотативно и конотативно значење

I ОСНОВНИ ЕЛЕМЕНТИ: Опис предмета, естетичке категорије, шта мозак види: светло и боја, дводимензионални простор, тродимензионални простор, покрет/време, звук, перцепција, посматрање, дискусија о историји медија; II СВЕТЛО, БОЈА, КОМПОЗИЦИЈА, Основе теорије форме кроз примере дискусија о теорији боје, сатурација, валер, боја као знак, пример: филм „Вртоглавица“; III ПРОСТОР, ПЛАН, опажање, разумевање простора, опажање простора на дводимензионалној слици, теорија гешталта, релативизовање величине објеката унутар слике; IV ОСНОВЕ ФОТОГРАФИЈЕ Преглед историје фотографије, Дискусија о појави фотографије и њеном утицају на виђење простора у XXI веку, пример: фотографије студената, филм: „Blow Up“ ; V РЕКЛАМА; Конотативно и денотативно читање слике, комерцијална фотографска слика, тв реклама, папараци феномен; VI ЕСТЕТИКА КИЧА, разумевање кича, шунда, кемпа; реклама и кич, кич као део ратне стратегије; Текстови: Ивана Кроња - Шта значи турбо фолк; филм Leni Rifenštal: „Trijumf volje“; Осврт на књигу: Suzan Zontag - „Bolest kao metafora“.

Кроз предавања; вежбе; семестралне задатке, анализу текстуалних, аудио и видео примера; консултације; Провера се врши континуирано, кроз дискусију и евалуацију рада на вежбама; радове у току семестра и испит.

Аутори Назив Година Издавач Језик
Tanhofer, N. O boji: na filmu i srodnim medijima 2000 Novi Liber, Zagreb Српски језик
Дарко Тадић ТВ реклама 2007 Спектрум, Београд Српски језик
Suzan Zontag Bolest kao metafora 1983 Rad, Beograd Српски језик
Милена Драгичевић-Шешић Неофолк култура: публика и њене звезде 1994 Издавачка књижарница Зорана Стојановића, Сремски Карловци Српски језик
Дарко Тадић Пропаганда 2005 Спектрум, Београд Српски језик
Vels, L. Fotografija 2006 Clio, Beograd Српски језик
Предметна активност Предиспитна Обавезна Број поена
Предметна активност
Предметни пројекат
Предиспитна
Да
Обавезна
Да
Број поена
30.00
Предметна активност
Присуство на вежбама
Предиспитна
Да
Обавезна
Да
Број поена
5.00
Предметна активност
Презентација
Предиспитна
Да
Обавезна
Да
Број поена
10.00
Предметна активност
Присуство на предавањима
Предиспитна
Да
Обавезна
Да
Број поена
5.00
Предметна активност
Теоријски део испита
Предиспитна
Не
Обавезна
Да
Број поена
50.00

Предавања

Предавања

Предавања

Аудиторне вежбе