Fakultet tehničkih nauka

Predmet: Odnosi s javnošću (17.IM1817)

Matične organizacione jedinice predmeta: Departman za industrijsko inženjerstvo i menadžment, Katedra za proizvodne sisteme organizaciju i menadžment
Osnovne informacije:
 
Kategorija Stručno-aplikativni
Uža naučna oblast Proizvodni i uslužni sistemi, organizacija i menadžment
Multidisciplinarna Ne
ESPB 5
Cilj:

Cilj predmeta je da pruži studentima sveobuhvatan pogled na osnovne koncepte i principe odnosa s javnošću i objasni ulogu i značaj odnosa s javnošću u poslovanju. Predmet upotpunjuje kompetencije diplomiranog inženjera menadžmenta razvijajući sposobnosti i veštine efikasne i efektivne komunikacije sa različitim grupama javnosti, a u cilju unapređenja imidža i reputacije preduzeća.

Ishod:

U okviru predmeta obrađuju se različite komunikacione tehnike, alati i kanali od tradicionalnih do savremenih i njihova praktična primena. Studenti koji odslušaju predmet i polože ispit biće osposobljeni da razumevajući ulogu i funkciju odnosa s javnošću u industrijskom sistemu, uspostave i izvršavaju osnovne procese odnosa s javnošću u preduzeću, da sprovode istraživanje, planiranje, komunikaciju, evaluaciju i primenu komunikacionih strategija za postizanje organizacionih ciljeva.

Sadržaj:

Uvod u odnose s javnošću; Evolucija odnosa s javnošću; Etika i profesionalizam; Značaj istraživanja u odnosima s javnošću; Značaj planiranja i komuniciranja u odnosima s javnošću; Značaj evaluacije u odnosima s javnošću; Tehnike ubeđivanja i pridobijanje različite publike; Uloga masovnih medija; Upravljanje konfliktima; Krizna komunikacija; Zakon i odnosi s javnošću; Odnosi zaposlenih; Internet i društveni mediji; Priprema materijala za masovne medije; Radio i televizija; Odnosi s javnošću u korporacijama, zabavi, sportu, turizmu, politici i vladi, neprofitnim organizacijama, zdravstvu i obrazovanju.

Metodologija izvođenja nastave:

Nastava na predmetu obuhvata predavanja sa primerima odnosno studijama slučaja iz oblasti odnosa s javnošću. Na predavanjima je predviđeno da učestvuju iskusni praktičari u ulozi gostujućih predavača. U okviru vežbi je planirana izrada plana odnosa s javnošću za konkretnu i realnu situaciju.

Literatura:
Autori Naziv Godina Izdavač Jezik
Danijela Lalić Primeri dobre prakse odnosa s javnošću 2016 Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad Srpski jezik
Denis Vilkoks Odnosi s javnošću - strategije i taktike 2006 Ekonomski fakultet, Beograd Srpski jezik
Wilcox, Cameron, Reber & Shin Think Public Relations 2011 Pearson Education, Inc. Engleski
Katlip, Senter & Brum Uspešni odnosi s javnošću 2006 Službeni glasnik, Beograd Srpski jezik
Formiranje ocene:
Predmetna aktivnost Predispitna Obavezna Broj poena
Prisustvo na predavanjima Da Da 5.00
Pismeni deo ispita - kombinovani zadaci i teorija Ne Da 70.00
Odbrana projekta Da Da 20.00
Prisustvo na vežbama Da Da 5.00
Izvođači nastave:
Predavanja
Auditorne vežbe
Auditorne vežbe