Fakultet tehničkih nauka

Predmet: Poslovno komuniciranje (17.IM1056)

Matične organizacione jedinice predmeta:
Osnovne informacije:
 
Kategorija Stručno-aplikativni
Uža naučna oblast Proizvodni i uslužni sistemi, organizacija i menadžment
Multidisciplinarna Ne
ESPB 4
Cilj:

Cilj predmeta je da pruži studentima sveobuhvatan pogled i kompetencije u području poslovne komunikacije, kroz usvajanje i savladavanje znanja o njenoj ulozi i značaju za poslovanje, a u cilju uspostavljanja povoljne klime kroz različite komunikacione aktivnosti u internom i eksternom okruženju.

Ishod:

Studenti će biti sposobni da se uključe u efektivnu i etičnu komunikaciju kroz analizu i primenu osnovnih principa komunikacije povezanih sa svrhom i kontekstom, kulturološki razumeju, poštuju i prihvate druge, upotrebe validne informacije i zvučne argumente, kao i adekvatan vid slušanja, u svrhu postizanja cilja komunikacije i odgovora na efektivan način, usklade neverbalno ponašanje sa svrhom komunikacije, odaberu i organizuju sadržaj poruke koja direktno podržava svrhu, ostvare ciljeve bazirane na analizi karakteristika, stavova, interesa ili sposobnosti publike.

Sadržaj:

Komunikacija - izazovi u poslovnom okruženju; Značaj verbalne i neverbalne komunikacije; Dvosmerna komunikacija i važnost povratne informacije; Efikasno pisanje pozitivnih, rutinskih, negativnih i ubedljivih poruka, priprema formalnih i neformalnih izveštaja, pisama i propratnih pisama, e-mail poruka itd. Pisanje CV-a, motivacionog i propratnog pisma; Priprema za intervju i simulacija procesa intervjua; Etika u poslovnoj komunikaciji, razumevanje i poštovanje poslovnih kodeksa; Poslovni bonton, poslovna korespodencija, poslovni rečnik; Komunikacija u timu; Komunikacija sa različitim tipovima ličnosti; Pregovaranje; Učešće u sastancima; Prezentacije i priprema za usmena izlaganja; Savremeni načini komunikacije u poslovnom svetu, virtuelna komunikacija (telekonferencije); Umrežavanje. Komunikacija putem novih komunikacionih kanala; Kulturne različitosti u poslovnom svetu.

Metodologija izvođenja nastave:

Nastava na predmetu obuhvata predavanja sa primerima. U okviru vežbi se podstiče rad u grupama, analiziraju se komunikacioni problemi i situacije različitim metodama, računarska simulacija. Deo vežbi se odvija uz pomoć laboratorijske opreme.

Literatura:
Autori Naziv Godina Izdavač Jezik
Carter, C.J. Keys to Business Communication 2012 Prentice Hall Engleski
Munter, M.M. Guide to Managerial Communication 2012 Prentice Hall Engleski
Lalić, D. Poslovno komuniciranje – e skripta 2012 FTN, Novi Sad Srpski jezik
Bovi, T., Til., J., Mauhar, N. Savremena poslovna komunikacija 2017 Mate, Zagreb Srpski jezik
Roebuck, D. Improving Business Communication Skills 2010 Pearson Education, Inc. Engleski
Cheesebro, O’Connor, Rios Communication skills: Preparing for Career Success 2010 Pearson Education, Inc. Engleski
Quintanilla,.M., Wahl, S.T. Business and Professional Communication 2011 Sage Publication Engleski
Formiranje ocene:
Predmetna aktivnost Predispitna Obavezna Broj poena
Seminarski rad Da Da 20.00
Pismeni deo ispita - kombinovani zadaci i teorija Ne Da 70.00
Prisustvo na vežbama Da Da 5.00
Prisustvo na predavanjima Da Da 5.00
Izvođači nastave:
Predavanja
Auditorne vežbe
Auditorne vežbe
API Image

prof. dr Katić Ivana

Redovni profesor

Predavanja