Fakultet tehničkih nauka

Predmet: Poslovno komuniciranje (17.IM1023)

Matične organizacione jedinice predmeta: Departman za industrijsko inženjerstvo i menadžment, Katedra za proizvodne sisteme organizaciju i menadžment
Osnovne informacije:
 
Kategorija Teorijsko-metodološki
Uža naučna oblast
  • Ljudski resursi i komunikacije
  • Proizvodni i uslužni sistemi, organizacija i menadžment
ESPB 5

Cilj predmeta je da pruži studentima sveobuhvatan pogled i kompetencije u području poslovne komunikacije, kroz usvajanje i savladavanje znanja o njenoj ulozi i značaju za poslovanje, a u cilju uspostavljanja povoljne klime kroz različite komunikacione aktivnosti u internom i eksternom okruženju.

Studenti će biti sposobni da se uključe u efektivnu i etičnu komunikaciju kroz analizu i primenu osnovnih principa komunikacije povezanih sa svrhom i kontekstom, kulturološki razumeju, poštuju i prihvate druge, upotrebe validne informacije i zvučne argumente, kao i adekvatan vid slušanja, u svrhu postizanja cilja komunikacije i odgovora na efektivan način, usklade neverbalno ponašanje sa svrhom komunikacije, odaberu i organizuju sadržaj poruke koja direktno podržava svrhu, ostvare ciljeve bazirane na analizi karakteristika, stavova, interesa ili sposobnosti publike.

Komunikacija - izazovi u poslovnom okruženju; Značaj verbalne i neverbalne komunikacije; Dvosmerna komunikacija i važnost povratne informacije; Efikasno pisanje pozitivnih, rutinskih, negativnih i ubedljivih poruka, priprema formalnih i neformalnih izveštaja, pisama i propratnih pisama, e-mail poruka itd. Pisanje CV-a, motivacionog i propratnog pisma; Priprema za intervju i simulacija procesa intervjua; Etika u poslovnoj komunikaciji, razumevanje i poštovanje poslovnih kodeksa; Poslovni bonton, poslovna korespodencija, poslovni rečnik; Komunikacija u timu; Komunikacija sa različitim tipovima ličnosti; Pregovaranje; Učešće u sastancima; Prezentacije i priprema za usmena izlaganja; Savremeni načini komunikacije u poslovnom svetu, virtuelna komunikacija (telekonferencije); Umrežavanje. Komunikacija putem novih komunikacionih kanala; Kulturne različitosti u poslovnom svetu.

Nastava na predmetu obuhvata predavanja sa primerima. U okviru vežbi se podstiče rad u grupama, analiziraju se komunikacioni problemi i situacije različitim metodama.

Autori Naziv Godina Izdavač Jezik
Danijela Lalić Poslovno komuniciranje – e skripta 2012 Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad Srpski jezik
Cheesebro, O’Connor, Rios Communication skills: Preparing for Career Success 2010 Pearson Education, Inc. Engleski
Carter, C.J. Keys to Business Communication 2012 Prentice Hall Engleski
Quintanilla,.M., Wahl, S.T. Business and Professional Communication 2011 Sage Publication Engleski
Bovi, T., Til., J., Mauhar, N. Savremena poslovna komunikacija 2017 Mate, Zagreb Srpski jezik
Roebuck, D. Improving Business Communication Skills 2010 Pearson Education, Inc. Engleski
Munter, M.M. Guide to Managerial Communication 2012 Prentice Hall Engleski
Predmetna aktivnost Predispitna Obavezna Broj poena
Predmetna aktivnost
Seminarski rad
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
20.00
Predmetna aktivnost
Prisustvo na predavanjima
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
5.00
Predmetna aktivnost
Pismeni deo ispita - kombinovani zadaci i teorija
Predispitna
Ne
Obavezna
Da
Broj poena
70.00
Predmetna aktivnost
Prisustvo na vežbama
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
5.00
Predavanja
Auditorne vežbe
Auditorne vežbe
Auditorne vežbe