Fakultet tehničkih nauka

Predmet: Osnove inženjerske animacije (17.IGB340)

Matične organizacione jedinice predmeta: Katedra za animaciju u inženjerstvu
Osnovne informacije:
 
Kategorija Stručno-aplikativni
Uža naučna oblast Računarska grafika
ESPB 8

Savladavanje tema koje se odnose na kreiranje jednostavnih animacija krutih tela ili životina koje imaju relativno jednostavnu geometriju i skelet.

Kreiranje geometrije krutog tela i jednostavne životinje, postavljanje odgovarajućeg rigging-a, izrada skinning-a i kreiranje ključnih poza karaktera. Kreiranje animacije.

Kreiranje geometrije (meša) karaktera. Kreiranje rigging-a karaktera. Kreiranje kostiju, kao i kontrola ovih kostiju, podešavanje parametara pomoću kojih se sprečava neprirodan pokret. Postavljane kostiju i kreiranje IK (Inverse Kinematik) i FK (Forward Kinematik) lanaca. Korišćenje editora krivih za bolju kontrolu kretanja. Kontrola uvrtanja ruke, torza ili vrata. Kreiranje kostiju glave, očiju i kapaka, obrva, usana i njihovih kontrola. Kreiranje Skinning-a (Enveloping-a), odnosno povezivanje geometrije (meša) karaktera sa postavljenim rigging-om karaktera. Postavljanje karaktera u ključne poze. Korišćenje različitih tehnika, odnosno skin modifajera (Weight tool i Parameters Rollout) radi korekcije meša karaktera.

Predavanja i vežbe u računarskoj laboratoriji. Konsultacije. Računarske vežbe su bazirane na korišćenju softvera 3D Studio MAX, After Effects i Premiere. Tokom semestra organizuju se kolokvijumi nakon apsolviranih zaokruženih tematskih celina. Tokom celog semestra radi se na izradi kompjuterske animacije, svaki student radiće svoju ličnu animaciju a i grupa sa vežbi formiraće zajedničku animaciju. Ocena ispita se formira na osnovu pohađanja predavanja i vežbi i uspeha na ispitnim obavezama i završnog ispita.

Autori Naziv Godina Izdavač Jezik
Rick Parent Computer Animation Algorithms & Techniques 2008 Elsevier Engleski
Hooks, E. Acting for Animators 2017 Routledge Engleski
Angel, E. Interactive computer graphics : a top-down approach with OpenGL 2003 Addison-Wesley Engleski
Watt, A. 3D Computer Graphics 2000 Addison-Wesley, New York Engleski
Boaz Livny Mental Ray for Maya, 3ds Max and XSI a 3D artist’s guide to rendering 2008 Wiley Publishing Engleski
Pete Draper Deconstructing the Elements with 3ds Max Create natural fire, earth, air and water without plug-in 2009 Autodesk Engleski
Mark Gerhard, Jeffrey Harper, Jon McFarland Mastering Autodesk 3ds Max Design 2010 2009 Wiley Publishing Engleski
Banchoff, T., Lovett, S. Differential Geometry of Curves and Surfaces 2016 CRC Press, Boca Raton Engleski
Watt, A., Policarpo, F. 3D Games : Real-time Rendering and Software Technology 2001 Addison-Wesley, New York Engleski
Predmetna aktivnost Predispitna Obavezna Broj poena
Predmetna aktivnost
Predmetni(projektni)zadatak
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
15.00
Predmetna aktivnost
Pismeni deo ispita - kombinovani zadaci i teorija
Predispitna
Ne
Obavezna
Da
Broj poena
30.00
Predmetna aktivnost
Predmetni projekat
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
30.00
Predmetna aktivnost
Predmetni(projektni)zadatak
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
15.00
Predmetna aktivnost
Prisustvo na računarskim vežbama
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
5.00
Predmetna aktivnost
Prisustvo na predavanjima
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
5.00
Predavanja
Predavanja
Predavanja
Računarske vežbe
Računarske vežbe
Računarske vežbe