Fakultet tehničkih nauka

Predmet: Osnove inženjerske animacije (17.IGB340)

Matične organizacione jedinice predmeta: Katedra za animaciju u inženjerstvu
Osnovne informacije:
 
Kategorija Stručno-aplikativni
Uža naučna oblast Računarska grafika
Multidisciplinarna Da
ESPB 8
Cilj:

Savladavanje tema koje se odnose na kreiranje jednostavnih animacija krutih tela ili životina koje imaju relativno jednostavnu geometriju i skelet.

Ishod:

Kreiranje geometrije krutog tela i jednostavne životinje, postavljanje odgovarajućeg rigging-a, izrada skinning-a i kreiranje ključnih poza karaktera. Kreiranje animacije.

Sadržaj:

Kreiranje geometrije (meša) karaktera. Kreiranje rigging-a karaktera. Kreiranje kostiju, kao i kontrola ovih kostiju, podešavanje parametara pomoću kojih se sprečava neprirodan pokret. Postavljane kostiju i kreiranje IK (Inverse Kinematik) i FK (Forward Kinematik) lanaca. Korišćenje editora krivih za bolju kontrolu kretanja. Kontrola uvrtanja ruke, torza ili vrata. Kreiranje kostiju glave, očiju i kapaka, obrva, usana i njihovih kontrola. Kreiranje Skinning-a (Enveloping-a), odnosno povezivanje geometrije (meša) karaktera sa postavljenim rigging-om karaktera. Postavljanje karaktera u ključne poze. Korišćenje različitih tehnika, odnosno skin modifajera (Weight tool i Parameters Rollout) radi korekcije meša karaktera.

Metodologija izvođenja nastave:

Predavanja i vežbe u računarskoj laboratoriji. Konsultacije. Računarske vežbe su bazirane na korišćenju softvera 3D Studio MAX, After Effects i Premiere. Tokom semestra organizuju se kolokvijumi nakon apsolviranih zaokruženih tematskih celina. Tokom celog semestra radi se na izradi kompjuterske animacije, svaki student radiće svoju ličnu animaciju a i grupa sa vežbi formiraće zajedničku animaciju. Ocena ispita se formira na osnovu pohađanja predavanja i vežbi i uspeha na ispitnim obavezama i završnog ispita.

Literatura:
Autori Naziv Godina Izdavač Jezik
Watt, A., Policarpo, F. 3D Games : Real-time Rendering and Software Technology 2001 Addison-Wesley, New York Engleski
Rick Parent Computer Animation Algorithms & Techniques 2008 Elsevier Engleski
Pete Draper Deconstructing the Elements with 3ds Max Create natural fire, earth, air and water without plug-in 2009 Autodesk Engleski
Banchoff, T., Lovett, S. Differential Geometry of Curves and Surfaces 2016 CRC Press, Boca Raton Engleski
Mark Gerhard, Jeffrey Harper, Jon McFarland Mastering Autodesk 3ds Max Design 2010 2009 Wiley Publishing Engleski
Angel, E. Interactive computer graphics : a top-down approach with OpenGL 2003 Addison-Wesley Engleski
Hooks, E. Acting for Animators 2017 Routledge Engleski
Boaz Livny Mental Ray for Maya, 3ds Max and XSI a 3D artist’s guide to rendering 2008 Wiley Publishing Engleski
Watt, A. 3D Computer Graphics 2000 Addison-Wesley, New York Engleski
Formiranje ocene:
Predmetna aktivnost Predispitna Obavezna Broj poena
Predmetni(projektni)zadatak Da Da 15.00
Pismeni deo ispita - kombinovani zadaci i teorija Ne Da 30.00
Predmetni projekat Da Da 30.00
Prisustvo na predavanjima Da Da 5.00
Prisustvo na računarskim vežbama Da Da 5.00
Predmetni(projektni)zadatak Da Da 15.00
Izvođači nastave:
Predavanja
API Image

Kuzmanović Nenad

Docent iz polja umetnosti

Predavanja
Računarske vežbe
Računarske vežbe
Računarske vežbe
Predavanja