Katedra za animaciju u inženjerstvu
O katedri
Katedra za Animaciju u inženjerstvu je jedna od četiri katedre Departmana za Opšte discipline u tehnici Fakulteta tehničkih nauka. Konstanatan rad nastavnog kadra Katedre kroz naučno-istraživački i nastavni rad već dugi niz godina produkuje vrlo kvalitetne stručnjake iz oblasti kretivnih industrija. Studijski program Animacija u inženjerstvu, je interdisciplinaran između elektrotehnike i računarstva i matematike. Studije su zastupljene na sva tri stepena akademskih studija. Osnovne akademske studije traju četiri godine, vrede 240 bodova i stiče se zvanje diplomirani inženjer računarske grafike. Master akademske studije traju jednu godinu, vrede 60 bodova i stiče se zvanje master inženjer računarske grafike. Doktorske akademske studije, traju tri godine (šest semestara) i predstavljaju nastavak master akademskih studija (vrede 180 ESPB).
Studenti kroz vrlo raznolik studijski program imaju priliku da se upoznaju i savaladaju znanja iz oblasti računarske grafike, kompjuterske animacije, interaktivnog softvera i video igra, specijalnih efekata, načina na koji računar vidi i prepoznaje svet oko sebe i mnogih drugih srodnih oblasti.
Katedra sarađuje unutar Fakulteta sa različitim Katedrama i Departmana kako kroz zajedničke predmete studijskog programa Animacija u inženjerstvu, tako i kroz naučno-istraživački rad koji se ogleda kroz naučne projekte, ali i projekte očuvanja kulturnog nasleđa. Katedra u okviru pomenutih projekta ostvaruje saradnju i sa drugim naučno-istraživačkim institucijama kako iz naše zemlje tako i iz regiona, ali i sa odgovarajućim institucijama iz oblasti kulture.
U okviru Katedre nalazi se Laboratorija za Animaciju u inženjerstvu u kojoj se vrši praktična nastava, ali i obavlja naučno-istraživački rad.
Odgovorna lica
Reč rukovodioca
Dragi studenti, uvažene koleginice i kolege,
Dobro došli na Fakultet tehničkih nauka i Katedru za Animaciju u inženjerstvu. Ukoliko ste zainteresovani za svet računarske grafike, kompjuterske animacije, interaktivnog softvera i video igra, specijalnih efekata, načina na koji računar vidi i prepoznaje svet oko sebe na pravom ste mestu. Za mene, као šefa ove Katedre koja je prepuna inovativnih nauka i kreativnih primena, čast mi je i zadovoljstvo, ali i velika odgovornost da vodim ovu Katedru.
Kroz interdisciplinarni pristup izmeđe dve naučne oblasti elektrotehnike i računarstva i matematike, naši nastavnici uvode najnovije svetske trendove u tokove obrazivanja kako bi ispratili ovu dinamičnu oblast. Studenti kroz vrlo raznolik studijski program stiču široki dijapazon veština koji će im omogućiti da nađu zaposlenje u različitim aspektima kreativnih industrija. Pored akademsko-teoretskih aspekata našim studentima se prikazuju iskustva iz industrije naših, ali i gostujućih predavača. Katedra pored saradnje unutar Fakulteta ostvaruje saradnju i sa drugim naučno-istraživačkim institucijama kako iz naše zemlje tako i iz regiona.
Napredak iz ovako kompleksne oblasti ne može se ostvariti bez kontinuiranog naučnoistraživačkog rada. Naši nastavnici i saradnici kontinuirano objavljuju naučne radove u vodećeim časopisima, kao i konferencijama iz oblasti. Iz tog razloga najvažniji resurs ove Katedre su nastavnici, saradnici i studenti. Kroz njihovu međusobno saradnju ostvarujemo velika dela.
Finalana vizija ove Katedre je posvećenost misiji obrazovanja i podrške novim generacijama stručnjaka, istraživača i preduzetnika iz ove oblasti. Radujem se zajedničkim izazovima i ostvarivanju istih.
S poštovanjem,
vanr. prof. dr Lidija Krstanović
šef Katedre za Animaciju u inženjerstvu