Predmet: Dizajn kompjuterskih igara (17.F504I2 )
Matične organizacione jedinice predmeta: Katedra za grafičko inženjerstvo i dizajn
Studijski programi predmeta:
Stepen i vrsta studija | Naziv |
---|---|
Master akademske studije | Grafičko inženjerstvo i dizajn (Godina: 1, Semestar: Zimski) |
Kategorija | Stručno-aplikativni |
Uža naučna oblast |
|
ESPB | 5 |
Obrazovni cilj predmeta se ogleda u tome da studentu pruži uvid u kompleksnost dizajna kompjuterskih igara. Sam proces dizajniranja kompjuterske igre je proces osmišljavanja čitavog novog sveta čije okruženje, pravila, mehanika i balans moraju biti detaljno projektovani. Tehnički i umetnički aspekti se u ovom procesu neprestano prepliću i podstiču studente da ih podjednako razvijaju. Obuhvata se razvoj scenarija igre u skladu sa definisanim zahtevima namene video igre. Studenti će se upoznati sa klasifikacijom igara, osnovnim elementima kreativnog procesa i zapleta igre, lika, okruženja u kom se radnja odvija, upoznaće se sa tehnologijama izrade 2d i 3d igara. Studenti će nakon ovog kursa steći uvid u celokupan proces izrade video igara.
Studenti će se upoznati sa ključnim pojmovima i problemima dizajna kompjuterskih igara. Nakon završenih predispitnih i ispitnih obaveza koje propisuje predmet, studenti će razumeti kompleksnost profesije dizajnera kompjuterskih igara i imati odličnu bazu za opširnije pristupanje ovoj oblasti. Ishodi se ogledaju i u upoznavanju sa osnovnim pojmovima procesa dizajniranja kompjuterskih igara, a stečena znanja se koriste u struci, samostalnom radu i daljem obrazovanju.
Pojam interaktivnosti. Žanrovi kompjuterskih igara. Obrazovne kompjuterske igre. Gejmifikacija. Kreiranje kompleksnih sistema. Studije igara, ludologija, i drugi teorijski pristupi. Tipovi igara. Mehanika i balans igre. Radni tok izrade kompjuterskih igara. Dramaturgija kompjuterskih igara. Naracija u kompjuterskim igrama. Kulturološki aspekti kompjuterskih igara. Dizajn društvenih igara.
Predavanja. Računarske vežbe. Konsultacije. Nastava se izvodi interaktivno u vidu predavanja i računarskih vežbi. Na predavanjima se izlaže teoretski deo gradiva propraćen primerima radi lakšeg razumevanja predmetne materije. Računarske vežbe su organizovane na način da dopune veštine neophodne za dizajn video igara.
Autori | Naziv | Godina | Izdavač | Jezik |
---|---|---|---|---|
2003 | Engleski | |||
2004 | Srpski jezik | |||
2003 | Engleski | |||
2014 | Engleski | |||
2003 | Engleski |
Predmetna aktivnost | Predispitna | Obavezna | Broj poena |
---|---|---|---|
Predmetna aktivnost Prisustvo na predavanjima |
Predispitna Da |
Obavezna Da |
Broj poena 5.00 |
Predmetna aktivnost Usmeni deo ispita |
Predispitna Ne |
Obavezna Da |
Broj poena 20.00 |
Predmetna aktivnost Pismeni deo ispita - kombinovani zadaci i teorija |
Predispitna Ne |
Obavezna Da |
Broj poena 30.00 |
Predmetna aktivnost Predmetni projekat |
Predispitna Da |
Obavezna Da |
Broj poena 40.00 |
Predmetna aktivnost Prisustvo na računarskim vežbama |
Predispitna Da |
Obavezna Da |
Broj poena 5.00 |
vanr. prof. dr Milić Keresteš Neda
Vanredni profesor
Predavanja
prof. dr Nedeljković Uroš
Redovni profesor
Predavanja
doc. dr Banjanin Bojan
Docent
Računarske vežbe
vanr. prof. dr Tomić Ivana
Vanredni profesor