Fakultet tehničkih nauka

Predmet: Dizajn kompjuterskih igara (17.F504I2)

Matične organizacione jedinice predmeta: Katedra za grafičko inženjerstvo i dizajn
Osnovne informacije:
 
Kategorija Stručno-aplikativni
Uža naučna oblast
  • Grafičko inženjerstvo
  • Grafički dizajn
ESPB 5

Obrazovni cilj predmeta se ogleda u tome da studentu pruži uvid u kompleksnost dizajna kompjuterskih igara. Sam proces dizajniranja kompjuterske igre je proces osmišljavanja čitavog novog sveta čije okruženje, pravila, mehanika i balans moraju biti detaljno projektovani. Tehnički i umetnički aspekti se u ovom procesu neprestano prepliću i podstiču studente da ih podjednako razvijaju. Obuhvata se razvoj scenarija igre u skladu sa definisanim zahtevima namene video igre. Studenti će se upoznati sa klasifikacijom igara, osnovnim elementima kreativnog procesa i zapleta igre, lika, okruženja u kom se radnja odvija, upoznaće se sa tehnologijama izrade 2d i 3d igara. Studenti će nakon ovog kursa steći uvid u celokupan proces izrade video igara.

Studenti će se upoznati sa ključnim pojmovima i problemima dizajna kompjuterskih igara. Nakon završenih predispitnih i ispitnih obaveza koje propisuje predmet, studenti će razumeti kompleksnost profesije dizajnera kompjuterskih igara i imati odličnu bazu za opširnije pristupanje ovoj oblasti. Ishodi se ogledaju i u upoznavanju sa osnovnim pojmovima procesa dizajniranja kompjuterskih igara, a stečena znanja se koriste u struci, samostalnom radu i daljem obrazovanju.

Pojam interaktivnosti. Žanrovi kompjuterskih igara. Obrazovne kompjuterske igre. Gejmifikacija. Kreiranje kompleksnih sistema. Studije igara, ludologija, i drugi teorijski pristupi. Tipovi igara. Mehanika i balans igre. Radni tok izrade kompjuterskih igara. Dramaturgija kompjuterskih igara. Naracija u kompjuterskim igrama. Kulturološki aspekti kompjuterskih igara. Dizajn društvenih igara.

Predavanja. Računarske vežbe. Konsultacije. Nastava se izvodi interaktivno u vidu predavanja i računarskih vežbi. Na predavanjima se izlaže teoretski deo gradiva propraćen primerima radi lakšeg razumevanja predmetne materije. Računarske vežbe su organizovane na način da dopune veštine neophodne za dizajn video igara.

Autori Naziv Godina Izdavač Jezik
Crawford, C. Chris Crawford on Game Design 2003 New Riders Games Engleski
Rouse, R.III Game Design Theory and Practice 2004 Jones & Bartlett Publishers Srpski jezik
Pedersen, R.E. Game Design Foundations 2003 Wordware Publishing, Inc. Engleski
Rogers, S. Level Up! 2014 Wiley, Chichester Engleski
Katie Salen Tekinbaş, Eric Zimmerman Rules of Play: Game Design Fundamentals 2003 MIT Press Engleski
Predmetna aktivnost Predispitna Obavezna Broj poena
Predmetna aktivnost
Prisustvo na predavanjima
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
5.00
Predmetna aktivnost
Usmeni deo ispita
Predispitna
Ne
Obavezna
Da
Broj poena
20.00
Predmetna aktivnost
Pismeni deo ispita - kombinovani zadaci i teorija
Predispitna
Ne
Obavezna
Da
Broj poena
30.00
Predmetna aktivnost
Predmetni projekat
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
40.00
Predmetna aktivnost
Prisustvo na računarskim vežbama
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
5.00
Predavanja
Predavanja
Računarske vežbe
Računarske vežbe