Predmet: Dizajn kompjuterskih igara (17.F504I2 )
Matične organizacione jedinice predmeta: Katedra za grafičko inženjerstvo i dizajn
Studijski programi predmeta:
| Stepen i vrsta studija | Naziv |
|---|---|
| Master akademske studije | Grafičko inženjerstvo i dizajn (Godina: 1, Semestar: Zimski) |
| Kategorija | Stručno-aplikativni |
| Uža naučna oblast |
|
| ESPB | 5 |
Obrazovni cilj predmeta se ogleda u tome da studentu pruži uvid u kompleksnost dizajna kompjuterskih igara. Sam proces dizajniranja kompjuterske igre je proces osmišljavanja čitavog novog sveta čije okruženje, pravila, mehanika i balans moraju biti detaljno projektovani. Tehnički i umetnički aspekti se u ovom procesu neprestano prepliću i podstiču studente da ih podjednako razvijaju. Obuhvata se razvoj scenarija igre u skladu sa definisanim zahtevima namene video igre. Studenti će se upoznati sa klasifikacijom igara, osnovnim elementima kreativnog procesa i zapleta igre, lika, okruženja u kom se radnja odvija, upoznaće se sa tehnologijama izrade 2d i 3d igara. Studenti će nakon ovog kursa steći uvid u celokupan proces izrade video igara.
Studenti će se upoznati sa ključnim pojmovima i problemima dizajna kompjuterskih igara. Nakon završenih predispitnih i ispitnih obaveza koje propisuje predmet, studenti će razumeti kompleksnost profesije dizajnera kompjuterskih igara i imati odličnu bazu za opširnije pristupanje ovoj oblasti. Ishodi se ogledaju i u upoznavanju sa osnovnim pojmovima procesa dizajniranja kompjuterskih igara, a stečena znanja se koriste u struci, samostalnom radu i daljem obrazovanju.
Pojam interaktivnosti. Žanrovi kompjuterskih igara. Obrazovne kompjuterske igre. Gejmifikacija. Kreiranje kompleksnih sistema. Studije igara, ludologija, i drugi teorijski pristupi. Tipovi igara. Mehanika i balans igre. Radni tok izrade kompjuterskih igara. Dramaturgija kompjuterskih igara. Naracija u kompjuterskim igrama. Kulturološki aspekti kompjuterskih igara. Dizajn društvenih igara.
Predavanja. Računarske vežbe. Konsultacije. Nastava se izvodi interaktivno u vidu predavanja i računarskih vežbi. Na predavanjima se izlaže teoretski deo gradiva propraćen primerima radi lakšeg razumevanja predmetne materije. Računarske vežbe su organizovane na način da dopune veštine neophodne za dizajn video igara.
| Autori | Naziv | Godina | Izdavač | Jezik |
|---|---|---|---|---|
| 2003 | Engleski | |||
| 2014 | Engleski | |||
| 2003 | Engleski | |||
| 2003 | Engleski | |||
| 2004 | Srpski jezik |
| Predmetna aktivnost | Predispitna | Obavezna | Broj poena |
|---|---|---|---|
| Predmetna aktivnost Prisustvo na računarskim vežbama |
Predispitna Da |
Obavezna Da |
Broj poena 5.00 |
| Predmetna aktivnost Prisustvo na predavanjima |
Predispitna Da |
Obavezna Da |
Broj poena 5.00 |
| Predmetna aktivnost Pismeni deo ispita - kombinovani zadaci i teorija |
Predispitna Ne |
Obavezna Da |
Broj poena 30.00 |
| Predmetna aktivnost Predmetni projekat |
Predispitna Da |
Obavezna Da |
Broj poena 40.00 |
| Predmetna aktivnost Usmeni deo ispita |
Predispitna Ne |
Obavezna Da |
Broj poena 20.00 |
vanr. prof. dr Neda Milić Keresteš
Vanredni profesor
Predavanja
prof. dr Uroš Nedeljković
Redovni profesor
Predavanja
doc. dr Bojan Banjanin
Docent
Računarske vežbe
vanr. prof. dr Ivana Tomić
Vanredni profesor
Računarske vežbe