Fakultet tehničkih nauka

Predmet: Tehnike i alati za dizajniranje animacije (17.E2538)

Osnovne informacije:
 
Kategorija Stručno-aplikativni
Uža naučna oblast
  • Računarska grafika
  • Računarska grafika
  • Primenjene računarske nauke i informatika
ESPB 6

Osposobljavanje studenata za dizajniranje kompjuterskih animacija, upoznavanje sa osnovnim pojmovima i metodama za generisanje animacije.

Dizajniranje animacije krutih tela, analiza i realizacija postupka za izradu animacije. Animacija kretanja kompleksnih kinematskih sistema poput životinje i čoveka, uključujući rendering i osnove montaže.

Modelovanje: prostor, objekti i strukture. Transformacije, globalne i lokalne. Tehnike modelovanja, krive, primitivi, površi. Geometrija fraktala, sistem čestica (particles), modelovanje biljaka, modelovanje fizičkih karakteristika. Modelovanje kože, dlake (kose) i odeće. Crtanje osnovnog oblika 3D animacije i animiranje osnovne figure kroz 12 principa animacije (spljošti i rastegni, aniticipacija akcije, sceniranje, sukcesivna animacija i animacija od poze do poze, prateća i preklapajuća akcija, uspori na početku i uspori na kraju, kretanje u lukovima, sekundarna radnja, trajanje, preterivanje, čvrst i jasan crtež, uverljivost karaktera). Modelovanje hijerarhijske kinematike (direktna i inverzna kinematika). Pokretni segmenti, vrste zglobnih veza. Simulacije fizičkih efekata. Kreativni razvoj animacije: priprema scenarija, analiza scena i karaktera, skiciranje kao podloga za animaciju, dizajn karaktera, izrada strategije za produkciju, formiranje timova za tehničko izvođenje animacije, montaža scena (slike i zvuka). Renderovanje: svetla, kamere i materijali. Mental Ray i V Ray renderovanje. Razni postupci za montažu animacije.

Oblici izvođenja nastave su: predavanja, praktičan rad u laboratoriji za animaciju, izrada projekata i konsultacije. Na predavanjima i vežbama se izlaže sadržaj predmeta i potencira se aktivno učešće studenata. Praktični deo studenti savladavaju preko predmetnih projekata.

Autori Naziv Godina Izdavač Jezik
Pete Drapero Deconstructing the Elements with 3ds Max Create natural fire, earth, air and water without plug-in 2009 Autodesk Engleski
Vujanović, M., Obradović, R. Animacija karaktera 2013 Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad Srpski jezik
Watt, A. 3D Computer Graphics 2008 Addison-Wesley, New York Engleski
Obradović, R. Računarska grafika : krive i površi 2012 Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad Srpski jezik
Obradović, R., i dr. Dizajn prostornih oblika : odabrani primeri 2015 Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad Srpski jezik
Watt, A., Policarpo, F. 3D Games : Real-time Rendering and Software Technology 2001 Addison-Wesley, New York Engleski
Predmetna aktivnost Predispitna Obavezna Broj poena
Predmetna aktivnost
Predmetni projekat
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
30.00
Predmetna aktivnost
Predmetni projekat
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
30.00
Predmetna aktivnost
Prisustvo na predavanjima
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
5.00
Predmetna aktivnost
Prisustvo na vežbama
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
5.00
Predmetna aktivnost
Pismeni deo ispita - kombinovani zadaci i teorija
Predispitna
Ne
Obavezna
Da
Broj poena
30.00
Predavanja
Računarske vežbe