Предмет: Машинско учење (17.SES203 )
Матичне организационе јединице предмета: Одсек за примењене рачунарске науке и информатику
Студијски програми предмета:
Степен и врста студија | Назив |
---|---|
Основне академске студије | Софтверско инжењерство и информационе технологије (Година: 4, Семестар: Летњи) |
Категорија | Научно-стручни |
Ужа научна област | Примењене рачунарске науке и информатика |
ЕСПБ | 6 |
Овладавање основним концептима, елементима и техникама из домена машинског учења. Оспособљавање студента да разуме основне моделе машинског учења, као и теорије која стоји иза њих. Оспособљавање студента да за реалан проблем машинског учења препозна тип проблема и практично примени адекватне алгоритме.
Након успешно завршеног курса, студент зна: да дефинише и разликује основне проблеме у машинском учењу (регресију, класификацију, кластеровање и редукцију димензионалности); који алгоритми и модели су адекватни за решавање сваког од основних проблема; теорију иза модела машинског учења; практичне импликације неопходне за имплементацију датих модела; да дизајнира валидан експеримент којим може да упореди перформансе различитих модела; да примени стечено знање на реалне проблеме.
(1) Надгледано обучавање: Линеарна регресија (једнострука и вишеструка регресија, метод градијентног спуста и његове варијанте, аналитичко решење у затвореној форми, утицај
Студенти на предавањима уче концепте и теоријске основе алгоритама машинског учења. На рачунарским вежбама се за сваки од научених концепата студентима задаје реалан проблем и дискутују се могућа решења. Након тога, студенти самостално решавају задати проблем, трудећи се да применом научених техника остваре максималне перформансе на задатом проблему, чиме остварују део бодова за практични део испита. Остатак бодова са практичног дела студенти остварују путем предметног пројекта. За предметни пројекат студенти самостално предлажу реалан проблем из области машинског учења који желе да решавају и методологију којом планирају да га реше. Завршни (теоријски) део испита студенти полажу усмено.
Аутори | Назив | Година | Издавач | Језик |
---|---|---|---|---|
Иан Wиттен, Еибе Франк, Марк Халл, Цхристопхер Пал | Дата Мининг, 4тх Едитион | 2017 | Морган Кауфманн | Енглески |
2017 | Српски језик | |||
2014 | Енглески | |||
2017 | Енглески | |||
БИСХОП, Цхристопхер М. | Паттерн Рецогнитион анд Мацхине Леарнинг | 2006 | Спрингер, Неw Yорк | Енглески |
2015 | Енглески |
Предметна активност | Предиспитна | Обавезна | Број поена |
---|---|---|---|
Предметна активност Усмени део испита |
Предиспитна Не |
Обавезна Да |
Број поена 40.00 |
Предметна активност Предметни пројекат |
Предиспитна Да |
Обавезна Да |
Број поена 25.00 |
Предметна активност Сложени облици вежби |
Предиспитна Да |
Обавезна Да |
Број поена 35.00 |

проф. др Александар Ковачевић
Редовни професор
Предавања

ванр. проф. др Јелена Сливка
Ванредни професор
Предавања

Асистент Драган Видаковић
Асистент
Рачунарске вежбе

Асистент Глорија-Катарина Грујић
Асистент
Рачунарске вежбе