Predmet: Menadžment ljudskih resursa (17.S0I322 )
Matične organizacione jedinice predmeta: Departman za industrijsko inženjerstvo i menadžment
Studijski programi predmeta:
Stepen i vrsta studija | Naziv |
---|---|
Osnovne akademske studije | Poštanski saobraćaj i telekomunikacije (Godina: 2, Semestar: Zimski) |
Kategorija | Teorijsko-metodološki |
Uža naučna oblast | Proizvodni i uslužni sistemi, organizacija i menadžment |
ESPB | 5 |
Cilj predmeta Menadžment ljudskih resursa se odnosi prvenstveno sa upoznavanjem studenata sa ulogom i značajem ljudskih resursa u procesima rada. Savremeni tokovi poslovanja sve više ukazuju na potrebu izučavanja ljudskih karakteristika ličnosti i ponašanja zaposlenih u organizacijama. Uslovi sve bržih i složenijih promena stavljaju čovekove aktivnosti u prvi plan. Ljudski kapital koji čini osnovu i ostalih segmenata intelektualnog kapitala organizacije, zahteva izgradnju posebnih pristupa, posebno u uslovima nestabilnosti, koji su karakteristični za savremeno poslovno okruženje. Predmet je usmeren na opšte upoznavanje sa svim faktorima koji određuju ponašanje zaposlenih i sagledavanje mogućnosti za njihovo optimalno funkcionisanje.
Zadatak predmeta je da utiče kod studenata na formiranje stavova i radnih vrednosti kojima bi mogli doprinositi stvaranju kvalitetnih radnih mesta i radnih odnosa. Od studenata se očekuje sagledavanje svih relevantnih faktora koji doprinose kvalitetnom obavljanju posla i formiranje saznanja o mogućnostima i menadžerskim zahvatima, kojima bi se stvorili uslovi za uspešno i kvalitetno poslovanje.
Sadržaj predmeta čine sledeće tematske celine: Pristupi upravljanju ljudskim resursima; Značaj i uloga upravljanja ljudsim resursima; Planiranje i prijem ljudskih resursa; Selekcija ljudskih resursa u organizaciji; Organizacioni dizajn; Organizaciona klima i kultura; Osobine ličnosti menadžera; Emocionalna inteligencija; Motivacija za rad; Spoljašnja i unutrašnja motivacija; Materijalno i nematerijalno motivisanje; Konflikti u organizaciji; Donošenje odluka; Timski rad.
Nastava se izvodi interaktivno, sa aktivnim učešćem studenata u procesu nastave. Vežbe imaju za cilj da se teorijski pristupi i praktično objašnjavaju kroz studije slučajeva i zadatke i time približe studentima.
Autori | Naziv | Godina | Izdavač | Jezik |
---|---|---|---|---|
Duđak, Lj. | Planiranje ljudskih resursa | 2015 | Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad | Srpski jezik |
2006 | Engleski | |||
2006 | Engleski | |||
Grubić-Nešić, L. | Razvoj ljudskih resursa | 2014 | Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad | Srpski jezik |
Bahtijarević-Šiber, F | Strateški menadžment ljudskih potencijala | 2014 | Školska knjiga, Zagreb | Hrvatski |
Predmetna aktivnost | Predispitna | Obavezna | Broj poena |
---|---|---|---|
Predmetna aktivnost Završni ispit - |
Predispitna Ne |
Obavezna Ne |
Broj poena 20.00 |
Predmetna aktivnost Prisustvo na vežbama |
Predispitna Da |
Obavezna Da |
Broj poena 5.00 |
Predmetna aktivnost Prisustvo na predavanjima |
Predispitna Da |
Obavezna Da |
Broj poena 5.00 |
Predmetna aktivnost Seminarski rad |
Predispitna Da |
Obavezna Da |
Broj poena 20.00 |
Predmetna aktivnost Usmeni deo ispita |
Predispitna Ne |
Obavezna Da |
Broj poena 70.00 |
Predmetna aktivnost Završni ispit - |
Predispitna Ne |
Obavezna Ne |
Broj poena 20.00 |
prof. dr Duđak Ljubica
Redovni profesor
Predavanja
prof. dr Duđak Ljubica
Redovni profesor