Predmet: Menadžment ljudskih resursa (17.S0I322 )
Matične organizacione jedinice predmeta: Departman za industrijsko inženjerstvo i menadžment
Studijski programi predmeta:
Stepen i vrsta studija | Naziv |
---|---|
Osnovne akademske studije | Poštanski saobraćaj i telekomunikacije (Godina: 2, Zimski) |
Kategorija | Teorijsko-metodološki |
Uža naučna oblast | Proizvodni i uslužni sistemi, organizacija i menadžment |
Multidisciplinarna | Ne |
ESPB | 5 |
Cilj:
Cilj predmeta Menadžment ljudskih resursa se odnosi prvenstveno sa upoznavanjem studenata sa ulogom i značajem ljudskih resursa u procesima rada. Savremeni tokovi poslovanja sve više ukazuju na potrebu izučavanja ljudskih karakteristika ličnosti i ponašanja zaposlenih u organizacijama. Uslovi sve bržih i složenijih promena stavljaju čovekove aktivnosti u prvi plan. Ljudski kapital koji čini osnovu i ostalih segmenata intelektualnog kapitala organizacije, zahteva izgradnju posebnih pristupa, posebno u uslovima nestabilnosti, koji su karakteristični za savremeno poslovno okruženje. Predmet je usmeren na opšte upoznavanje sa svim faktorima koji određuju ponašanje zaposlenih i sagledavanje mogućnosti za njihovo optimalno funkcionisanje.
Ishod:
Zadatak predmeta je da utiče kod studenata na formiranje stavova i radnih vrednosti kojima bi mogli doprinositi stvaranju kvalitetnih radnih mesta i radnih odnosa. Od studenata se očekuje sagledavanje svih relevantnih faktora koji doprinose kvalitetnom obavljanju posla i formiranje saznanja o mogućnostima i menadžerskim zahvatima, kojima bi se stvorili uslovi za uspešno i kvalitetno poslovanje.
Sadržaj:
Sadržaj predmeta čine sledeće tematske celine: Pristupi upravljanju ljudskim resursima; Značaj i uloga upravljanja ljudsim resursima; Planiranje i prijem ljudskih resursa; Selekcija ljudskih resursa u organizaciji; Organizacioni dizajn; Organizaciona klima i kultura; Osobine ličnosti menadžera; Emocionalna inteligencija; Motivacija za rad; Spoljašnja i unutrašnja motivacija; Materijalno i nematerijalno motivisanje; Konflikti u organizaciji; Donošenje odluka; Timski rad.
Metodologija izvođenja nastave:
Nastava se izvodi interaktivno, sa aktivnim učešćem studenata u procesu nastave. Vežbe imaju za cilj da se teorijski pristupi i praktično objašnjavaju kroz studije slučajeva i zadatke i time približe studentima.
Literatura:
Autori | Naziv | Godina | Izdavač | Jezik |
---|---|---|---|---|
Bahtijarević-Šiber, F | Strateški menadžment ljudskih potencijala | 2014 | Školska knjiga, Zagreb | Hrvatski |
2006 | Engleski | |||
Grubić-Nešić, L. | Razvoj ljudskih resursa | 2014 | Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad | Srpski jezik |
Duđak, Lj. | Planiranje ljudskih resursa | 2015 | Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad | Srpski jezik |
2006 | Engleski |
Formiranje ocene:
Predmetna aktivnost | Predispitna | Obavezna | Broj poena |
---|---|---|---|
Usmeni deo ispita | Ne | Da | 70.00 |
Prisustvo na vežbama | Da | Da | 5.00 |
Završni ispit - |
Ne | Ne | 20.00 |
Prisustvo na predavanjima | Da | Da | 5.00 |
Završni ispit - |
Ne | Ne | 20.00 |
Seminarski rad | Da | Da | 20.00 |
Izvođači nastave:
prof. dr Duđak Ljubica
Redovni profesor
Auditorne vežbe
prof. dr Duđak Ljubica
Redovni profesor