×
Универзитет у Новом Саду

Предмет: Проширена и виртуелна реалност (17.RG015)

Основне информације:
 
Категорија Стручно-апликативни
Ужа научна област Рачунарска графика
ЕСПБ 5

Оспособљавање студената за израду интерактивних визуализација и корисничких интуитивних интерфејса за разне типове проширене (АР) и виртуалне (ВР) реалности.

Да стечена знања примењују на конкретним задацима и проблемима у будућем професионалном раду.

Увод и дефинисањеосновних појмова интерактивних система визуализације. Теорија и примена интерактивних визуализација виртуелна реалност (ВР), проширена реалност (АР) и миксована реалност. Примена технологија ВР за организацију, дефинисање и функционисање сцене за интеракцију унутар 3Д простора. Технолошки поступак примене проширене реалности методом маркера и методом позиционирања помоћу ГПС система и жироскопа. Симултана локализација и мапирање (СЛАМ) методе у апликацима са проширеном реалношћу. Израда корисничког интерфејса за навигацију и управљање интерактивним 3Д моделом. Припрема специјалних ефеката у ВР-у и АР-у. Рад на креирањ 3Д амбијената са софтверским алатима који раде у реалном времену (реалтиме). Алати за израду интерактивних визуализација: Унитy 3Д, Унреал Енгине, ТурнТоол, Адобе Премиер.

Предавања у учионици и вежбе у рачунарској лабораторији. Консултације. У току семестра студенти раде на 2 задатка: изради сцене за ВР и АР са корисничким интерфејсом и специјалним ефектима. Задаци се оцењују и оцене припадају предиспитним бодовима. Студенти излазе на усмени део испита и бране рад, користећи ХМД сет и мобилне апликације. Оцена испита се формира на основу похађања предавања и вежби, изради задатака и усмене одбране рада.

Аутори Назив Година Издавач Језик
Erin Pangilinan , Steve Lukas, et al. Creating Augmented and Virtual Realities: Theory and Practice for Next-Generation Spatial Computing 2019 O'Reilly Media Енглески
T. Shannon Unreal engine 4 for design visualisation: developing stunning interactive visualisations, animations and renderings 2017 Addison-Wesley Енглески
David Harland Rousseau Storyboarding Essentials: SCAD Creative Essentials (How to Translate Your Story to the Screen for Film, TV, and Other Media) 2013 Watson-Guptill Енглески
Ron Brinkmann The Art and Science of Digital Compositing: Techniques for Visual Effects, Animation and Motion Graphics (The Morgan Kaufmann Series in Computer Graphics) 2nd Edition 2008 Morgan Kaufmann Енглески
Dele Atanda The Digitterian Tsunami: Web 3.0 and the Rise of the NEO Citizen (The 21 Pricnciples Driving The Evolution of The Internet) (Volume 1) 2013 CreateSpace Independent Publishing Platform Енглески
Jesse Schell The Art of Game Design: A Book of Lenses 2014 A K Peters/CRC Press Енглески
S. LaValle Virtual reality 2017 Cambridge University Press Енглески
Peter Rubin Future Presence: How Virtual Reality Is Changing Human Connection, Intimacy, and the Limits of Ordinary Life 2018 HarperOne Енглески
J. Linowes UNITY VIRTUAL REALITY PROJECTS 2015 Packet Publishing Енглески
Christine Lion-Bailey Reality Bytes: Innovative Learning Using Augmented and Virtual Reality 2020 Dave Burgess Consulting Енглески
Francis Glebas Directing the Story: Professional Storytelling and Storyboarding Techniques for Live Action and Animation 1st Edition 2008 Focal Press Енглески
John Bucher Storytelling for Virtual Reality: Methods and Principles for Crafting Immersive Narratives 2017 Routledge Енглески
Jason Gregory Game Engine Architecture, Third Edition 2018 A K Peters/CRC Press Енглески
Eric Lengyel Foundations of Game Engine Development, Volume 1: Mathematics 2016 Terathon Software LLC Енглески
John L. Steadman Aliens, Robots & Virtual Reality Idols in the Science Fiction of H. P. Lovecraft, Isaac Asimov and William Gibson 2020 Zero Books Енглески
Jonathan Linowes and Krystian Babilinski Augmented Reality for Developers: Build practical augmented reality applications with Unity, ARCore, ARKit, and Vuforia 2017 Jonathan Linowes and Krystian Babilinski Енглески
Aukstakalnis, S. Practical Augmented Reality: A Guide to the Technologies, Applications, and Human Factors for AR and VR 2017 Addison-Wesley Professional Енглески
Предметна активност Предиспитна Обавезна Број поена
Предметна активност
Теоријски део испита
Предиспитна
Не
Обавезна
Да
Број поена
30.00
Предметна активност
Сложени облици вежби
Предиспитна
Да
Обавезна
Да
Број поена
70.00
Предавања
Предавања
Предавања
Рачунарске вежбе
Рачунарске вежбе
Рачунарске вежбе
Рачунарске вежбе