Fakultet tehničkih nauka

Predmet: Proširena i virtuelna realnost (17.RG015)

Osnovne informacije:
 
Kategorija Stručno-aplikativni
Uža naučna oblast Računarska grafika
ESPB 5

Osposobljavanje studenata za izradu interaktivnih vizualizacija i korisničkih intuitivnih interfejsa za razne tipove proširene (AR) i virtualne (VR) realnosti.

Da stečena znanja primenjuju na konkretnim zadacima i problemima u budućem profesionalnom radu.

Uvod i definisanjeosnovnih pojmova interaktivnih sistema vizualizacije. Teorija i primena interaktivnih vizualizacija virtuelna realnost (VR), proširena realnost (AR) i miksovana realnost. Primena tehnologija VR za organizaciju, definisanje i funkcionisanje scene za interakciju unutar 3D prostora. Tehnološki postupak primene proširene realnosti metodom markera i metodom pozicioniranja pomoću GPS sistema i žiroskopa. Simultana lokalizacija i mapiranje (SLAM) metode u aplikacima sa proširenom realnošću. Izrada korisničkog interfejsa za navigaciju i upravljanje interaktivnim 3D modelom. Priprema specijalnih efekata u VR-u i AR-u. Rad na kreiranj 3D ambijenata sa softverskim alatima koji rade u realnom vremenu (realtime). Alati za izradu interaktivnih vizualizacija: Unity 3D, Unreal Engine, TurnTool, Adobe Premier.

Predavanja u učionici i vežbe u računarskoj laboratoriji. Konsultacije. U toku semestra studenti rade na 2 zadatka: izradi scene za VR i AR sa korisničkim interfejsom i specijalnim efektima. Zadaci se ocenjuju i ocene pripadaju predispitnim bodovima. Studenti izlaze na usmeni deo ispita i brane rad, koristeći HMD set i mobilne aplikacije. Ocena ispita se formira na osnovu pohađanja predavanja i vežbi, izradi zadataka i usmene odbrane rada.

Autori Naziv Godina Izdavač Jezik
Dele Atanda The Digitterian Tsunami: Web 3.0 and the Rise of the NEO Citizen (The 21 Pricnciples Driving The Evolution of The Internet) (Volume 1) 2013 CreateSpace Independent Publishing Platform Engleski
Peter Rubin Future Presence: How Virtual Reality Is Changing Human Connection, Intimacy, and the Limits of Ordinary Life 2018 HarperOne Engleski
Francis Glebas Directing the Story: Professional Storytelling and Storyboarding Techniques for Live Action and Animation 1st Edition 2008 Focal Press Engleski
David Harland Rousseau Storyboarding Essentials: SCAD Creative Essentials (How to Translate Your Story to the Screen for Film, TV, and Other Media) 2013 Watson-Guptill Engleski
Jonathan Linowes and Krystian Babilinski Augmented Reality for Developers: Build practical augmented reality applications with Unity, ARCore, ARKit, and Vuforia 2017 Jonathan Linowes and Krystian Babilinski Engleski
John Bucher Storytelling for Virtual Reality: Methods and Principles for Crafting Immersive Narratives 2017 Routledge Engleski
John L. Steadman Aliens, Robots & Virtual Reality Idols in the Science Fiction of H. P. Lovecraft, Isaac Asimov and William Gibson 2020 Zero Books Engleski
T. Shannon Unreal engine 4 for design visualisation: developing stunning interactive visualisations, animations and renderings 2017 Addison-Wesley Engleski
J. Linowes UNITY VIRTUAL REALITY PROJECTS 2015 Packet Publishing Engleski
Jason Gregory Game Engine Architecture, Third Edition 2018 A K Peters/CRC Press Engleski
Jesse Schell The Art of Game Design: A Book of Lenses 2014 A K Peters/CRC Press Engleski
Aukstakalnis, S. Practical Augmented Reality: A Guide to the Technologies, Applications, and Human Factors for AR and VR 2017 Addison-Wesley Professional Engleski
S. LaValle Virtual reality 2017 Cambridge University Press Engleski
Ron Brinkmann The Art and Science of Digital Compositing: Techniques for Visual Effects, Animation and Motion Graphics (The Morgan Kaufmann Series in Computer Graphics) 2nd Edition 2008 Morgan Kaufmann Engleski
Christine Lion-Bailey Reality Bytes: Innovative Learning Using Augmented and Virtual Reality 2020 Dave Burgess Consulting Engleski
Erin Pangilinan , Steve Lukas, et al. Creating Augmented and Virtual Realities: Theory and Practice for Next-Generation Spatial Computing 2019 O'Reilly Media Engleski
Eric Lengyel Foundations of Game Engine Development, Volume 1: Mathematics 2016 Terathon Software LLC Engleski
Predmetna aktivnost Predispitna Obavezna Broj poena
Predmetna aktivnost
Složeni oblici vežbi
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
70.00
Predmetna aktivnost
Teorijski deo ispita
Predispitna
Ne
Obavezna
Da
Broj poena
30.00
Predavanja
Predavanja
Predavanja
Računarske vežbe
Računarske vežbe
Računarske vežbe
Računarske vežbe