Fakultet tehničkih nauka

Predmet: Proceduralno generisanje teksture (17.RG011)

Matične organizacione jedinice predmeta:
Osnovne informacije:
 
Kategorija Naučno-stručni
Uža naučna oblast Računarska grafika
Multidisciplinarna Da
ESPB 4
Cilj:

Ovladavanje studenata teorijskim i praktičnim osnovama generisanja slike namenjenih za teksturisanje 3D modela.

Ishod:

Stečena znanja se mogu iskoristiti u rešavanju konkretnih inženjerskih problema prilikom kreiranja realističnih 3D scena i specijalnih efekata, a takođe predstavljaju i dobru osnovu za neke od narednih stručnih predmeta.

Sadržaj:

Koncepti, ciljevi, pristupi i okruženja u oblasti primene proceduralnog generisanja teksture. Moderna radna okruženja i biblioteke za izradu proceduralnih slika. Osnovni algoritmi koji se upotrebljavaju prilikom generisanja tekstura za simulacije. Matematički modeli i parametarska identifikacija šablona koji se generišu.

Metodologija izvođenja nastave:

Auditorna predavanja i računarske vežbe. Ocena se formira na osnovu posećenosti predavanja i vežbi, rezultata ostvarenih u okviru dva predmetna projekta, i završnog ispita.

Literatura:
Autori Naziv Godina Izdavač Jezik
Michal Haindl, Jiˇrí Filip Visual Texture : Accurate Material Appearance, Measurement, Representation and Modeling 2013 Springer Engleski
David S. Ebert, F. Kenton Musgrave, Darwyn Peachey, Ken Perlin, and Steven Worley Texturing & Modeling: A Procedural Approach 2003 University of California, Berkeley Engleski
Luke Ahearn 3D Game Textures: Create Professional Game Art Using Photoshop 2009 Elsevier Engleski
Lidija Krstanović, Bojan Banjac Skripte sa predavanja 2017 Srpski jezik
Formiranje ocene:
Predmetna aktivnost Predispitna Obavezna Broj poena
Predmetni projekat Da Da 30.00
Predmetni projekat Da Da 30.00
Pismeni deo ispita - kombinovani zadaci i teorija Ne Da 30.00
Prisustvo na računarskim vežbama Da Da 5.00
Prisustvo na predavanjima Da Da 5.00
Izvođači nastave:
Predavanja
Računarske vežbe
Predavanja