Fakultet tehničkih nauka

Predmet: Tehnike renderovanja (17.RG003)

Matične organizacione jedinice predmeta:
Osnovne informacije:
 
Kategorija Stručno-aplikativni
Uža naučna oblast Računarska grafika
Multidisciplinarna Da
ESPB 6
Cilj:

Savladavanje tema koje se odnose na dobijanje kvalitetne 2D slike (rendera), polazeći od 3D modela na koji je postavljena odgovarajuća tekstura. Kreiranje jednostavnih animacija korišćenjem direktne ili inverzne kinematike.

Ishod:

Kreiranje rendera za različite 3D modele i različite teksture, kao i postavke svetla i sintetičke kamere. Izrada rendera, koji su estetski i u tehničkom smislu, visokog kvaliteta. Kreiranje kratkih filmova, kao kompozicije više slika. Kreiranje animacije pomoću kostiju ili bez njih. Korišćenje direktne i inverzne kinematike.

Sadržaj:

Interfejs za kreiranje animacije: Auto Key i Set Key modovi. Brzina kretanja u animaciji. Pomeranje, brisanje i kopiranje ključnih frejmova. Linkovanje objekata. Kreiranje Preview animacije. Editor krivih (Curve editor), animacija linkovanih objekata, animacija objekta po zadatoj putanji, animacija kamere po zadatoj putanji. Rigging geometrijski jednostavnih modela, poput Pixar-ove lampe. Rigging bez kostiju. Rigging pomoću kostiju. Inverzna kinematika (Inverse Kinematik) i direktna kinematika (Forward Kinematik). Animacija Pixar-ove lampe direktnom i inverznom kinematikom. Kreiranje animacije životinje koja ima jednostavan mehanizam kretanja, poput gusenice. Na tom primeru izučava se kreiranje kostiju, lejera, kontrolora, povezivanje geometrije modela (meša) sa kostima (Skining), kreiranje Point helpera. Kreiranje jednostavnih simulacija: zastava na vetru, cepanje tkanine, kreiranja deformisanog jastuka i simulacija lelujanja lišća na drvetu. Korišćenje različitih softvera za izradu rendera: Mental ray, Renderman i VRay.

Metodologija izvođenja nastave:

Oblici izvođenja nastave su: predavanja, praktičan rad u laboratoriji za animaciju, izrada projekata i konsultacije. Na predavanjima i vežbama se izlaže sadržaj predmeta i potencira se aktivno učešće studenata. Praktični deo studenti savladavaju preko predmetnih projekata.

Literatura:
Autori Naziv Godina Izdavač Jezik
Dutre, P., Bekaert, P., Bala, K. Advanced Global Illumination 2006 A K Peters/CRC Press, Wellesley Engleski
Pharr, M., Jakob, W., Humphreys, G. Physically Based Rendering: From Theory to Implementation 2016 Morgan Kaufmann Engleski
Tony White Animation from pencils to Pixels 2006 Elsevier Engleski
Formiranje ocene:
Predmetna aktivnost Predispitna Obavezna Broj poena
Domaći zadatak Da Da 5.00
Pismeni deo ispita - kombinovani zadaci i teorija Ne Da 30.00
Predmetni projekat Da Da 30.00
Predmetni projekat Da Da 30.00
Prisustvo na računarskim vežbama Da Da 5.00
Izvođači nastave:
Predavanja
Predavanja
Računarske vežbe
Računarske vežbe