Univerzitet u Novom Sadu

Predmet: Dizajn teksture i svetla (17.RG001)

Osnovne informacije:
 
Kategorija Stručno-aplikativni
Uža naučna oblast Računarska grafika
ESPB 7

Savladavanje tema koje se odnose na boje, kreiranje teksture za zadate 3D modele, postavljanje svetla na scenu, kreiranje sintetičke kamere, njeno postavljanje na scenu i konačno, dobijanje 2D slike (rendera).

Kreiranje tekstura za različite 3D modele: krutih tela ali i animiranih. Postavljanje svetala za dve scene: dnevnu i noćnu. Izrada rendera, koji su estetski i u tehničkom smislu, visokog kvaliteta.

Mapiranje. Postupak mapiranja, interpolacija, parametri interpolacije, linearna interpolacija u 3D. Tehnike mapiranja: obojeno, spekularno, osvetljeno, transparentno, Displacement, Bump, normalno. Fotografska tekstura. Stilizovana tekstura. Rezolucija teksture. Ponavljanje mapa (Tilling maps). Grafiti i zaprljane mape. Projekcije kod mape: ravna, cilindriča i sferna. UV koordinate: implicitne i eksplicitne. Teskture sa polom. 3D mapiranje. Boje, RGB model. Osnovne i subtraktivne boje. Nijansa, zasićenje i intenzitet boje. Boja svetla i boja površi. Kolor šema. Kontrast boja, komplementarne boje. Tople i hladne boje. Balans boja. Temperatura boja. Svetlo. Definicije: svetlo, osvetljenje, senčenje. Tipovi svetla: ambijentalno, usmereno (directional), tačkasto, Spotlight, Area svetlo, zapreminsko svetlo. Senčenje. Komponente svetla. Modeli refleksije: idealna, nesavršena, idealna difuzna. Phong-ov model refleksije. Vizuelizacija i merenje svetla. Belo, obojeno, tinted svetlo. Relacije svetla i vode, kaustika. Osnovne komponente svetlosnog izvora: pozicija i orijentacija, boja i intenziteta,opadanje intenziteta, senka. Osvetljavanje scene: Key svetlo, Fill svetlo, Kick i Rim svetlo. Pozicije svetla na sceni. Kamera. 3D pogled i sintetička kamera. Osobine sintetičke kamere: pozicija, orijentacija, vrsta pogleda, dubina pogleda, fokusno rastojanje, ravan filma. Tipovi kamera u 3D sofveru: Target i Free. Kontrola pogleda (položaja kamere), tipovi sočiva, zamućenje. Tipovi fotografija. Osnove renderovanja.Senka, njena vizuelizacija, prostorne relacije. Kompozicija senki i kontrasti. Algoritmi za senčenje: Depth map i Raytraced.

Oblici izvođenja nastave su: predavanja, praktičan rad u laboratoriji za animaciju, izrada projekata i konsultacije. Na predavanjima i vežbama se izlaže sadržaj predmeta i potencira se aktivno učešće studenata. Praktični deo studenti savladavaju preko predmetnih projekata.

Autori Naziv Godina Izdavač Jezik
Owen Demers Digital Texturing & Painting 2002 New Riders Publishing Engleski
Katatikarn,J., Tanzillo, M. Lighting for Animation : The Art of Visual Storytelling 2017 Focal Press Engleski
Watt, A., Policarpo, F. 3D Games : Real-time Rendering and Software Technology 2001 Addison-Wesley, New York Engleski
Dutre, P., Bekaert, P., Bala, K. Advanced Global Illumination 2006 A K Peters/CRC Press, Wellesley Engleski
Jeremy Birn digital Lighting & Rendering 2006 New Riders, USA Engleski
Predmetna aktivnost Predispitna Obavezna Broj poena
Predmetna aktivnost
Predmetni(projektni)zadatak
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
15.00
Predmetna aktivnost
Pismeni deo ispita - kombinovani zadaci i teorija
Predispitna
Ne
Obavezna
Da
Broj poena
30.00
Predmetna aktivnost
Predmetni projekat
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
30.00
Predmetna aktivnost
Prisustvo na vežbama
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
5.00
Predmetna aktivnost
Predmetni(projektni)zadatak
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
15.00
Predmetna aktivnost
Domaći zadatak
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
5.00
Predavanja
Predavanja
Računarske vežbe
Računarske vežbe
Računarske vežbe
Računarske vežbe