Fakultet tehničkih nauka

Predmet: Vizuelno programiranje animacije (17.KPRN01)

Matične organizacione jedinice predmeta:
Osnovne informacije:
 
Kategorija Teorijsko-metodološki
Uža naučna oblast Primenjene računarske nauke i informatika
Multidisciplinarna Ne
ESPB 6
Cilj:

Osposobljavanje studenata za ovladavanje programskim tehnikama vizuelnog programiranja komponenti animacije, kako zabavnog, tako i inženjerskog tipa.

Ishod:

Programiranje vođeno događajima. Vizuelno programiranje izgleda i ponašanja objekata i karaktera. Upoznavanje osnovnih komponenti odgovarajućih softverskih alata, pre svega pogona računarskih igara (Unreal engine, Unity)

Sadržaj:

Programske apstrakcije animacije u svetlu objekata, atributa i metoda. Tehnike specifikovanja vremena, događaja i algoritama. Metode deklarativnog, vizuelnog specifikovanja objekata i karaktera. Vizuelno programiranje zasnovano na čvorovima (node-based). Tehnike vizuelnog programiranja: objekata scene i karaktera i kamera, specifikovanje ponašanja karaktera/objekata aktivnog i pasivnog tipa, interakcija sa korisnikom animacije, vizuelizacija atributa animacije.

Metodologija izvođenja nastave:

Predavanja; laboratorijske vežbe; konsultacije.

Literatura:
Autori Naziv Godina Izdavač Jezik
Sergej Mohov Practical Game Design with Unity and Playmaker 2013 PACKT Engleski
Brenden Sewell Blueprints Visual Scripting for Unreal Engine 2015 Packt Publishing Engleski
Dragan Ivetić Vizuelno programiranje animacije 2020 FTN Novi Sad Srpski jezik
Alireza Tavakkoli Game Development and Simulation with Unreal Technology 2016 CRC Press Engleski
Formiranje ocene:
Predmetna aktivnost Predispitna Obavezna Broj poena
Složeni oblici vežbi Da Da 50.00
Seminarski rad Da Da 20.00
Usmeni deo ispita Ne Da 30.00
Izvođači nastave:
Predavanja
Računarske vežbe
Računarske vežbe
Računarske vežbe
Računarske vežbe
Računarske vežbe
Računarske vežbe
Predavanja
Računarske vežbe