Predmet: Interpersonalna inteligencija u poslovanju (17.IMS411 )
Studijski programi predmeta:
Stepen i vrsta studija | Naziv |
---|---|
Specijalističke akademske studije | Inženjerski menadžment (Godina: 1, Semestar: Letnji) |
Kategorija | Stručno-aplikativni |
Uža naučna oblast | Proizvodni i uslužni sistemi, organizacija i menadžment |
ESPB | 5 |
Cilj predmeta je razumevanje osnovnih principa interpersonalne inteligencije ukazujući na potrebu za analizom i korišćenjem interpersonalne inteligencije u velikim, srednjim i malim sistemima. Interpersonalna inteligencija predstavlja korišćenje kolektivnog znanja organizacije sa ciljem postizanja konkurentske prednosti i donošenja boljih poslovnih odluka.
Studenti će usvajanjem znanja o interpersonalnoj inteligenciji biti osposobljeni da: (1) identifikuju ključne koncepte interpersonalne inteligencije (2) primene alate interpersonalne inteligencije u poslovanju (3) upotrebe sistematičan način prikupljanja podataka (4) usvoje komponente interpersonalne inteligencije kroz poslovne podatke, informacije i znanje (5) primene tehnike povećanja inteligencije organizacije i zaposlenih (6) analiziraju informacije iz poslovnog okruženja (8) identifikuju specifične organizacione potrebe, dizajniraju i upravljaju procesima interpersonalne inteligencije.
Interpersonalna inteligencija u savremenom poslovanju: istorija i razvoj interpersonalne inteligencije; razlozi za interpersonalnom inteligencijom; povezanost interpersonalne inteligencije sa poslovnom strategijom, ljudskim resursima,organizacionim učenjem i ostalim poslovnim aktivnostima; posmatranje spoljašnjeg konteksta organizacije. Analiza interpersonalne inteligencije: razvoj koncepata interpersonalne inteligencije;konkurentska inteligencija;organizaciona inteligencija;perspektiva interpersonalne inteligencije u poslovanju; Strategija interpersonalne inteligencije: potreba za interpersonalne inteligencijom;strateški i taktički ciljevi interpersonalne inteligencije; skladištenje podataka koristeći alate interpersonalne inteligencije; odnos podatak-informacije-znanja; proces prikupljanja informacija; upotreba znanja za donošenje poslovnih odluka; istraživanje konkurentske aktivnosti; upotreba metoda, alata i aplikacija interpersonalne poslovne inteligencije; model interpersonalne inteligencije; Inteligencija zaposlenih:kognitivne sposobnosti;analitičko-perceptivne sposobnosti;emocionalna inteligencija;socijalna inteligencija;
Nastava na predmetu pored teorijskih sadržaja potkrepljena je primerima iz realnih procesa rada. U okviru vežbi podsticaće se grupni rad, timske diskusije, analiza primera iz prakse.
Autori | Naziv | Godina | Izdavač | Jezik |
---|---|---|---|---|
Katić,I. | Interpersonalna inteligencija u poslovanju, skripta | 2019 | FTN, Novi Sad | Srpski jezik |
Goleman,D. | Emocionalna inteligencija | 1997 | Geopoetika,Beograd | Srpski jezik |
1993 | Engleski | |||
Socijalna inteligencija | 2007 | Geopoetika,Beograd | Srpski jezik | |
Poslovanje brzinom misli | 1999 | Izvori, Zagreb | Srpski jezik |
Predmetna aktivnost | Predispitna | Obavezna | Broj poena |
---|---|---|---|
Predmetna aktivnost Predmetni projekat |
Predispitna Da |
Obavezna Da |
Broj poena 40.00 |
Predmetna aktivnost Prisustvo na vežbama |
Predispitna Da |
Obavezna Da |
Broj poena 5.00 |
Predmetna aktivnost Usmeni deo ispita |
Predispitna Ne |
Obavezna Da |
Broj poena 50.00 |
Predmetna aktivnost Prisustvo na predavanjima |
Predispitna Da |
Obavezna Da |
Broj poena 5.00 |
prof. dr Katić Ivana
Redovni profesor
Predavanja
prof. dr Katić Ivana
Redovni profesor