Predmet: Upravljanje ljudskim resursima u ekonomiji znanja (17.IMS270 )
Matične organizacione jedinice predmeta:
Studijski programi predmeta:
Stepen i vrsta studija | Naziv |
---|---|
Specijalističke akademske studije | Inženjerski menadžment (Godina: 1, Zimski) |
Kategorija | Stručno-aplikativni |
Uža naučna oblast | Proizvodni i uslužni sistemi, organizacija i menadžment |
Multidisciplinarna | Ne |
ESPB | 6 |
Cilj:
Cilj predmeta je usmeren na upoznavanje studenata sa savremenim pristupima upravljanju ljudskim resursima i promenjenom ulogom pojedinca u uslovima stvaranja učećih organizacija i ekonomije znanja. Ljudski kapital čini osnovu uspešnosti organizacija, posebno u uslovima stalnih i nepredvidivih promena. Značaj sagledavanja potencijala pojedinaca, sposobnosti, osobina ličnosti, motivacije i posebno znanja, predstavlja osnovu za upravljanje ljudskim resursima i razvoj zaposlenih, a time i razvoj organizacije. Takođe, cilj je i upoznavanje sa osnovnim personalnim preduslovima za stvaranje poželjnog organizacionog ponašanja i usklađivanja ciljeva organizacije sa ciljevima zaposlenih.
Ishod:
Formiranje znanja i stavova kojima bi se stvorili preduslovi za stvaranje korisnih znanja upotrebljivih u realnosti. Upravljanje ljudskim resursima se u našim organizacijama prepoznaje kao najslabiji segment upravljanja, a segment koji ima najvaće potencijale. Praktična znanja i veštine usvojena na predmetu predstavljaju osnovu za stvaranje koncepta upravljanja i razvoja ljudskih resursa u ekonomiji znanja.
Sadržaj:
Planiranje ljudskih resursa; Regrutovanje i selekcija; Socijalizacija i razvoj zaposlenih; Motivisanje i procena uspešnosti; Predupređenje konflikata; Stvaranje timskog učinka; Prevazilaženje stresa na poslu; Osnovni koncept ekonomije znanja i karakteristike radnika znanja; Metode i tehnike za kreiranje motivacionih strategija u ekonomiji znanja.
Metodologija izvođenja nastave:
Nastava se izvodi interaktivno, uz aktivno učešće studenata u procesu nastave. Broj vežbi, studija slučajeva, praktičnih zadataka je povećan, sa ciljem da se teorijski pristupi praktično približe studentima i omogući lakše usvajanje.
Literatura:
Autori | Naziv | Godina | Izdavač | Jezik |
---|---|---|---|---|
1998 | Engleski | |||
2007 | Engleski | |||
2006 | Srpski jezik | |||
2006 | Engleski | |||
2002 | Engleski | |||
2000 | Engleski |
Formiranje ocene:
Predmetna aktivnost | Predispitna | Obavezna | Broj poena |
---|---|---|---|
Prisustvo na predavanjima | Da | Da | 5.00 |
Teorijski deo ispita | Ne | Da | 70.00 |
Seminarski rad | Da | Da | 20.00 |
Prisustvo na vežbama | Da | Da | 5.00 |
Izvođači nastave:
Asistent sa doktoratom dr Milić Bojana
Asistent sa doktoratom
Auditorne vežbe
prof. dr Katić Ivana
Redovni profesor