Predmet: Liderstvo i upravljanje promenama (17.IMS210 )
Studijski programi predmeta:
Stepen i vrsta studija | Naziv |
---|---|
Specijalističke akademske studije | Inženjerski menadžment (Godina: 1, Semestar: Zimski) |
Kategorija | Stručno-aplikativni |
Uža naučna oblast | Ljudski resursi i komunikacije |
ESPB | 6 |
Cilj predmeta je upoznavanje studenata sa savremenim prilazima izučavanju fenomena liderstva i procesa promena. U uslovima poslovanja u kojima su promene nezaobilazan deo svakodnevnog funkcionisanja, značajno je sagledati načine i mogućnosti stvaranja uslova za prihvatanje promena, i formiranje strategija i taktika za stvaranje promena. Lider, kao nosilac promena, čini osnovu za uspešnije sprovođenje promena,kao i osnovu za usaglašavanje vizije i misije organizacije sa ciljevima zaposlenih. Studenti će se upoznati sa uzrocima javljanja promena, metodama vođenja promena, kao i sa liderskim veštinama, znanjima i sposobnostima kojima bi se povećavalo organizaciono umeće i profesionalno umeće zaposlenih.
Posedovanje znanja i veština neophodnih za lidersku komunikaciju sa sledbenicima, kao i principe koje se odnose na uticaj lidera na sledbenike, na ponašanja koja doprinose uspešnoj liderskoj komunikaciji u organizaciji i uslovima u kojima se komunikacija lidera i sledbenika pretvara u uspešno funkcionisanje organizacije u sprovođenju promena i stvaranju nove vrednosti. Stvaranje uslova za razvoj ličnosti i upravljanje sobom, kako bi u organizacionom ponašanju mogli da upravljaju zaposlenima. Cilj predmeta je, takođe, ovladavanje veštinama i sposobnostima donošenja odluka, upravljanja vremenom i situacijom,kao i saznanja o socijalnim i tehničkim okolnostima koji doprinose kvalitetnom liderstvu i upravljanju promenama.
Pojam i uloga lidera(definisanje pojmova lidera i liderstvo);Pojam i tipovi promena u organizaciji, Liderstvo kao proces promene;Teorijske osnove liderstva i promena; Organizaciona struktura i promene; Organizaciona kultura i promene;Osobine ličnosti lidera;Motivisanje za promene; Liderstvo i komunikacija sa saradnicima; Predupređenje konflikata, Stvaranje učeće organizacije; Upravljanje i vođenje promena od strane lidera;Uticaj-moć lidera; Liderstvo i promene u timskom radu;Upravljanje sobom; Uspešnost lidera u procesu promena.
Nastava se izvodi interaktivno, sa stalnim domaćim zadacima u vidu eseja i različitih testova ličnosti kojima bi se uticalo na razvoj liderskih karakteristika.Pored teorijskog okvira koji se prezentuje u smislu prepoznavanja korisnih saznanja iz savremenih pristupa liderstvu i promenama, u okviru nastave se izvode i praktični zadaci koje studenti rešavaju, kako bi simulacijom problemskih situacija, uvežbavali najznačajnije aspekte u sagledavanju realne situacije u okruženju i organizaciji u kojoj rade.
Autori | Naziv | Godina | Izdavač | Jezik |
---|---|---|---|---|
Koter J. | Vođenje promena | 1998 | Želnid, Beograd | Srpski jezik |
2012 | Engleski | |||
2001 | Engleski | |||
2008 | Engleski | |||
2003 | Engleski | |||
Grubić-Nešić, L. | Znati biti lider | 2007 | AB Print, Novi Sad | Srpski jezik |
Predmetna aktivnost | Predispitna | Obavezna | Broj poena |
---|---|---|---|
Predmetna aktivnost Prisustvo na predavanjima |
Predispitna Da |
Obavezna Da |
Broj poena 5.00 |
Predmetna aktivnost Seminarski rad |
Predispitna Da |
Obavezna Da |
Broj poena 20.00 |
Predmetna aktivnost Usmeni deo ispita |
Predispitna Ne |
Obavezna Da |
Broj poena 70.00 |
Predmetna aktivnost Prisustvo na vežbama |
Predispitna Da |
Obavezna Da |
Broj poena 5.00 |
prof. dr Lalić Danijela
Redovni profesor
Predavanja
prof. dr Mitrović Veljković Slavica
Redovni profesor
Predavanja
Istraživač saradnik Medojević Milana
Istraživač saradnik