Fakultet tehničkih nauka

Predmet: Interpersonalna inteligencija u poslovanju (17.IMM411)

Matične organizacione jedinice predmeta:
Osnovne informacije:
 
Kategorija Stručno-aplikativni
Uža naučna oblast Proizvodni i uslužni sistemi, organizacija i menadžment
Multidisciplinarna Ne
ESPB 6
Cilj:

Cilj predmeta je razumevanje osnovnih principa interpersonalne inteligencije ukazujući na potrebu za analizom i korišćenjem interpersonalne inteligencije u velikim, srednjim i malim sistemima. Interpersonalna inteligencija predstavlja korišćenje kolektivnog znanja organizacije sa ciljem postizanja konkurentske prednosti i donošenja boljih poslovnih odluka.

Ishod:

Studenti će usvajanjem znanja o interpersonalnoj inteligenciji biti osposobljeni da: (1) identifikuju ključne koncepte interpersonalne inteligencije (2) primene alate interpersonalne inteligencije u poslovanju (3) upotrebe sistematičan način prikupljanja podataka (4) usvoje komponente interpersonalne inteligencije kroz poslovne podatke, informacije i znanje (5) primene tehnike povećanja inteligencije organizacije i zaposlenih (6) analiziraju informacije iz poslovnog okruženja (7) identifikuju specifične organizacione potrebe, dizajniraju i upravljaju procesima interpersonalne inteligencije.

Sadržaj:

Interpersonalna inteligencija u savremenom poslovanju: istorija i razvoj interpersonalne inteligencije; razlozi za interpersonalnom inteligencijom; povezanost interpersonalne inteligencije sa poslovnom strategijom, ljudskim resursima,organizacionim učenjem i ostalim poslovnim aktivnostima; posmatranje spoljašnjeg konteksta organizacije. Analiza interpersonalne inteligencije: razvoj koncepata interpersonalne inteligencije;konkurentska inteligencija;organizaciona inteligencija;perspektiva interpersonalne inteligencije u poslovanju; Strategija interpersonalne inteligencije: potreba za interpersonalne inteligencijom;strateški i taktički ciljevi interpersonalne inteligencije; skladištenje podataka koristeći alate interpersonalne inteligencije; odnos podatak-informacije-znanja; proces prikupljanja informacija; upotreba znanja za donošenje poslovnih odluka; istraživanje konkurentske aktivnosti; upotreba metoda, alata i aplikacija interpersonalne poslovne inteligencije; model interpersonalne inteligencije; Inteligencija zaposlenih:kognitivne sposobnosti;analitičko-perceptivne sposobnosti;emocionalna inteligencija;socijalna inteligencija;

Metodologija izvođenja nastave:

Nastava na predmetu pored teorijskih sadržaja potkrepljena je primerima iz realnih procesa rada. U okviru vežbi podsticaće se grupni rad, timske diskusije, analiza primera iz prakse.

Literatura:
Autori Naziv Godina Izdavač Jezik
GUILFORD, J.P. The nature of human intelligence 1971 McGraw-Hill- Mladinska knjiga Engleski
Gates,B. Poslovanje brzinom misli 1999 Izvori, Zagreb Srpski jezik
Howard Gardener Multiple Intelligences - The theory in practise 1993 Basic Books Engleski
Goleman,D. Socijalna inteligencija 2007 Geopoetika,Beograd Srpski jezik
Katić,I. Interpersonalna inteligencija u poslovanju, skripta 2019 FTN, Novi Sad Srpski jezik
Goleman,D. Emocionalna inteligencija 1997 Geopoetika,Beograd Srpski jezik
Formiranje ocene:
Predmetna aktivnost Predispitna Obavezna Broj poena
Prisustvo na vežbama Da Da 5.00
Predmetni projekat Da Da 40.00
Prisustvo na predavanjima Da Da 5.00
Usmeni deo ispita Ne Da 50.00
Izvođači nastave:
API Image

prof. dr Katić Ivana

Redovni profesor

Auditorne vežbe
API Image

prof. dr Katić Ivana

Redovni profesor

Predavanja