Predmet: Istraživanje masovnih komunikacija (17.IM2822 )
Matične organizacione jedinice predmeta: Departman za industrijsko inženjerstvo i menadžment, Katedra za proizvodne sisteme organizaciju i menadžment
Studijski programi predmeta:
Stepen i vrsta studija | Naziv |
---|
Kategorija | Stručno-aplikativni |
Uža naučna oblast | Proizvodni i uslužni sistemi, organizacija i menadžment |
Multidisciplinarna | Ne |
ESPB | 4 |
Cilj:
Cilj predmeta predstavlja ovladavanje osnovnim teorijskim znanjima i istraživačkim metodama i tehnikama u području kvalitativnih i kvantitativnih istraživanja primenjenih na oblast masovnih komunikacija. Cilj predmeta je da diplomirani inženjer menadžmenta - master stekne kompetencije za praktičnu primenu naprednih istraživačkih metoda i tehnika u oblasti masovnih komunikacija, kao i za projektovanje i izvođenje istraživačkih projekata.
Ishod:
Studenti će biti osposobljeni da prepoznaju svrhu istraživanja unutar medijske industrije, koja mogu da koriste za procenu finansijske održivosti, planiranje proizvodnje, prikupljanje informacija relevatnih za proizvodnju sadržaja, kao i vrste i dinamike potrošnje medijskih proizvoda i usluga. Diplomirani inženjer industrijskog inženjerstva i menadžmenta stiče kompetencije da definiše istraživanje u oblasti masovnih komunikacija, objasni i primeni uslove istraživanja, opiše istraživački proces i prezentuje istraživačke nalaze.
Sadržaj:
Masovni mediji kao predmet naučnog istraživanja. Metodološki instrumenti za istraživanje verodostojnosti medija. Komunikacione teorije u svetlu istraživanja tržišta medijskih proizvoda. Efekti masovne komunikacije: poruka i/ili ubeđivanje. Istraživanja o medijima i istraživanja putem medija. Funkcije medijskih istraživanja: uređivanje medija, tržišni plasman, prodaja oglasnog prostora, produkcija medijskih sadržaja. Kvalitativna i kvantitativna istraživanja. Metode istraživanja u novim medijima. Istraživanja u medijskom oglašavanju i odnosima s javnošću. Istraživanja medijske publike. Istraživačke organizacije i instituti.
Metodologija izvođenja nastave:
Predavanja teorijskih blokova sa primerima iz prakse istraživanja masovnih komunikacija. U okviru vežbi se podstiče rad u grupama i izvodi kroz: diskusije na određenu temu, izradu i odbranu seminarskih radova, prema ponuđenoj listi relevantnih tema ili tema predloženih od strane studenata.
Literatura:
Autori | Naziv | Godina | Izdavač | Jezik |
---|---|---|---|---|
2016 | Engleski | |||
2006 | Engleski | |||
2000 | Engleski | |||
2014 | Engleski | |||
2002 | Engleski |
Formiranje ocene:
Predmetna aktivnost | Predispitna | Obavezna | Broj poena |
---|---|---|---|
Prisustvo na predavanjima | Da | Da | 5.00 |
Teorijski deo ispita | Ne | Da | 70.00 |
Seminarski rad | Da | Da | 20.00 |
Prisustvo na vežbama | Da | Da | 5.00 |
Izvođači nastave:
doc. dr Šiđanin Iva
Docent
Auditorne vežbe
doc. dr Šiđanin Iva
Docent
Predavanja
vanr. prof. dr Ćulibrk Jelena
Vanredni profesor