×
Универзитет у Новом Саду

Предмет: Истраживање масовних комуникација (17.IM2822)

Основне информације:
 
Категорија Стручно-апликативни
Ужа научна област
  • Инжењерство и менаџмент медија
  • Производни и услужни системи, организација и менаџмент
ЕСПБ 4

Циљ предмета представља овладавање основним теоријским знањима и истраживачким методама и техникама у подручју квалитативних и квантитативних истраживања примењених на област масовних комуникација. Циљ предмета је да дипломирани инжењер менаџмента - мастер стекне компетенције за практичну примену напредних истраживачких метода и техника у области масовних комуникација, као и за пројектовање и извођење истраживачких пројеката.

Студенти ће бити оспособљени да препознају сврху истраживања унутар медијске индустрије, која могу да користе за процену финансијске одрживости, планирање производње, прикупљање информација релеватних за производњу садржаја, као и врсте и динамике потрошње медијских производа и услуга. Дипломирани инжењер индустријског инжењерства и менаџмента стиче компетенције да дефинише истраживање у области масовних комуникација, објасни и примени услове истраживања, опише истраживачки процес и презентује истраживачке налазе.

Масовни медији као предмет научног истраживања. Методолошки инструменти за истраживање веродостојности медија. Комуникационе теорије у светлу истраживања тржишта медијских производа. Ефекти масовне комуникације: порука и/или убеђивање. Истраживања о медијима и истраживања путем медија. Функције медијских истраживања: уређивање медија, тржишни пласман, продаја огласног простора, продукција медијских садржаја. Квалитативна и квантитативна истраживања. Методе истраживања у новим медијима. Истраживања у медијском оглашавању и односима с јавношћу. Истраживања медијске публике. Истраживачке организације и институти.

Предавања теоријских блокова са примерима из праксе истраживања масовних комуникација. У оквиру вежби се подстиче рад у групама и изводи кроз: дискусије на одређену тему, израду и одбрану семинарских радова, према понуђеној листи релевантних тема или тема предложених од стране студената.

Аутори Назив Година Издавач Језик
D. K. Perry Theory and Research in Mass Communication: Contexts and Consequences 2002 Lawrence Erlbaum Associates Енглески
B. Gunter Media Research Methods 2000 SAGE Енглески
А. A. Berger Media and Communication Research Methods An Introduction to Qualitative and Quantitative Approaches 2016 SAGE Енглески
R. W. Preiss, B. M. Gayle, N. A. Burrell, M. Allen, J. Bryant Mass Media Effects Research: Advances Through Meta-Analysis 2006 Routledge Communication Енглески
R. D. Wimmer , J. R. Dominick Mass Media Research: An Introduction, 10th Edition 2014 Wadsworth Енглески
Предметна активност Предиспитна Обавезна Број поена
Предметна активност
Семинарски рад
Предиспитна
Да
Обавезна
Да
Број поена
20.00
Предметна активност
Присуство на вежбама
Предиспитна
Да
Обавезна
Да
Број поена
5.00
Предметна активност
Присуство на предавањима
Предиспитна
Да
Обавезна
Да
Број поена
5.00
Предметна активност
Теоријски део испита
Предиспитна
Не
Обавезна
Да
Број поена
70.00
Предавања
Аудиторне вежбе
Аудиторне вежбе