×
Универзитет у Новом Саду

Предмет: Стратешки индустријски маркетинг менаџмент (17.IM2807)

Основне информације:
 
Категорија Теоријско-методолошки
Ужа научна област
  • Индустријски маркетинг, предузетништво и иновације
  • Производни и услужни системи, организација и менаџмент
ЕСПБ 4

Циљ предмета је подизање нивоа постојећег знања из области инжењерског маркетинга и степена његове употребљивости у процесу доношења одлука, које омогућавају студентима да самостално креирају маркетинг планове, развију стратегије, организују и контролишу маркетинг активности. Циљ предмета је да дипломирани инжењер менаџмента овлада методама и техникама стратешког маркетинг планирања, имплементације и евалуације.

Студенти ће бити оспособљени за планирање и управљање, избор стратегија, организовање и контролу маркетинг активности, као и употребу метода, техника и вештина за подизање степена конкурентске предности. Дипломирани инжењер менаџмента стиче компетенције за управљање процесом маркетинг планирања, имплементације и евалуације, као и примене маркетинг планова, као кључних инструмената доношења стратешких одлука.

Маркетиншки концепт испоручивања вредности; Стратешки и оперативни маркетинг менаџмент; Напредна маркетинг анализа тржишта – бенчмаркинг; Развој маркетинг стратегија: планирање, одлучивање, организовање и контрола; Детерминанте маркетинг планирања и врсте планова; Управљање процесом доношења одлука у маркетингу; Организовање маркетинг активности; Управљање односима с корисницима (CRM); Мерење задовољства и лојалности корисника; Управљање искуством корисника и креирање вредности; План интегрисаних маркетинг комуникација; Контрола и мерење ефеката маркетинг активности; Стратешко брендирање.

Настава на предмету обухвата предавања и аудиторне вежбе. У оквиру предавања, студенти се упознају са теоријским основама стратешког маркетинг менаџмента и значаја ове области у индустрији. На аудиторним вежбама се подстиче рад у групама, решавање практичних примера и студија случаја, при чему се посебан акценат ставља на интерактиван рад са студентима и подстицање проналажења индивидуалних и тимских креативних решења.

Аутори Назив Година Издавач Језик
Živković, Z., Nikolić, S., Doroslovački, R., Lalić, B., Stanković, J., Živković, T. Fostering creativity by a specially designed Doris tool 2015 Thinking Skills and Creativity, Vol.17, pp. 132-148, ISSN 1871-1871 Енглески
Wilson, R. M. S. and Gilligan,C. Strategic Marketing Management: Planing, implementation and control 2005 Elsevier, Amsterdam Енглески
Николић, С., и др. Еколошки маркетинг менаџмент: савремена де(кон)струкција 2017 Факултет техничких наука, Нови Сад Српски језик
McDonald, M.; Wilson, H. Marketing Plans: How to prepare them, how to use them 2011 Wiley, UK Енглески
Николић Т. С. Стратешки маркетинг менаџмент, електронска скрипта 2016 Факултет техничких наука Нови Сад Српски језик
Ћелић Ђ. Приручник за израду маркетинг планова, електронска скрипта 2015 Факултет техничких наука Нови Сад Српски језик
Николић, Т.С., Станковић Ј., Дејановић А. Бренд менаџмент: савремена а(тра)кција 2015 Факултет техничких наука, Нови Сад Српски језик
Dejanović, A., Nikolić, S., Stanković, J. Integral Model of Strategic Management: Identification of Potential Synergies 2015 Acta Polytechnica Hungarica Vol. 12, No. 8, pp. 115-133, ISSN: 1785-8860 Енглески
Предметна активност Предиспитна Обавезна Број поена
Предметна активност
Семинарски рад
Предиспитна
Да
Обавезна
Да
Број поена
20.00
Предметна активност
Присуство на предавањима
Предиспитна
Да
Обавезна
Да
Број поена
5.00
Предметна активност
Тест
Предиспитна
Да
Обавезна
Да
Број поена
20.00
Предметна активност
Усмени део испита
Предиспитна
Не
Обавезна
Да
Број поена
50.00
Предметна активност
Присуство на вежбама
Предиспитна
Да
Обавезна
Да
Број поена
5.00
API Image

ванр. проф. др Ђорђе Ћелић

Ванредни професор

Предавања
Аудиторне вежбе