Fakultet tehničkih nauka

Predmet: Strateški industrijski marketing menadžment (17.IM2807)

Matične organizacione jedinice predmeta: Departman za industrijsko inženjerstvo i menadžment, Katedra za proizvodne sisteme organizaciju i menadžment
Osnovne informacije:
 
Kategorija Teorijsko-metodološki
Uža naučna oblast Proizvodni i uslužni sistemi, organizacija i menadžment
Multidisciplinarna Ne
ESPB 4
Cilj:

Cilj predmeta je podizanje nivoa postojećeg znanja iz oblasti inženjerskog marketinga i stepena njegove upotrebljivosti u procesu donošenja odluka, koje omogućavaju studentima da samostalno kreiraju marketing planove, razviju strategije, organizuju i kontrolišu marketing aktivnosti. Cilj predmeta je da diplomirani inženjer menadžmenta ovlada metodama i tehnikama strateškog marketing planiranja, implementacije i evaluacije.

Ishod:

Studenti će biti osposobljeni za planiranje i upravljanje, izbor strategija, organizovanje i kontrolu marketing aktivnosti, kao i upotrebu metoda, tehnika i veština za podizanje stepena konkurentske prednosti. Diplomirani inženjer menadžmenta stiče kompetencije za upravljanje procesom marketing planiranja, implementacije i evaluacije, kao i primene marketing planova, kao ključnih instrumenata donošenja strateških odluka.

Sadržaj:

Marketinški koncept isporučivanja vrednosti; Strateški i operativni marketing menadžment; Napredna marketing analiza tržišta – benčmarking; Razvoj marketing strategija: planiranje, odlučivanje, organizovanje i kontrola; Determinante marketing planiranja i vrste planova; Upravljanje procesom donošenja odluka u marketingu; Organizovanje marketing aktivnosti; Upravljanje odnosima s korisnicima (CRM); Merenje zadovoljstva i lojalnosti korisnika; Upravljanje iskustvom korisnika i kreiranje vrednosti; Plan integrisanih marketing komunikacija; Kontrola i merenje efekata marketing aktivnosti; Strateško brendiranje.

Metodologija izvođenja nastave:

Nastava na predmetu obuhvata predavanja i auditorne vežbe. U okviru predavanja, studenti se upoznaju sa teorijskim osnovama strateškog marketing menadžmenta i značaja ove oblasti u industriji. Na auditornim vežbama se podstiče rad u grupama, rešavanje praktičnih primera i studija slučaja, pri čemu se poseban akcenat stavlja na interaktivan rad sa studentima i podsticanje pronalaženja individualnih i timskih kreativnih rešenja.

Literatura:
Autori Naziv Godina Izdavač Jezik
McDonald, M.; Wilson, H. Marketing Plans: How to prepare them, how to use them 2011 Wiley, UK Engleski
Dejanović, A., Nikolić, S., Stanković, J. Integral Model of Strategic Management: Identification of Potential Synergies 2015 Acta Polytechnica Hungarica Vol. 12, No. 8, pp. 115-133, ISSN: 1785-8860 Engleski
Nikolić T. S. Strateški marketing menadžment, elektronska skripta 2016 Fakultet tehničkih nauka Novi Sad Srpski jezik
Nikolić, T.S., Stanković J., Dejanović A. Brend menadžment: savremena a(tra)kcija 2015 Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad Srpski jezik
Živković, Z., Nikolić, S., Doroslovački, R., Lalić, B., Stanković, J., Živković, T. Fostering creativity by a specially designed Doris tool 2015 Thinking Skills and Creativity, Vol.17, pp. 132-148, ISSN 1871-1871 Engleski
Wilson, R. M. S. and Gilligan,C. Strategic Marketing Management: Planing, implementation and control 2005 Elsevier, Amsterdam Engleski
Nikolić, S., i dr. Ekološki marketing menadžment: savremena de(kon)strukcija 2017 Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad Srpski jezik
Ćelić Đ. Priručnik za izradu marketing planova, elektronska skripta 2015 Fakultet tehničkih nauka Novi Sad Srpski jezik
Formiranje ocene:
Predmetna aktivnost Predispitna Obavezna Broj poena
Prisustvo na vežbama Da Da 5.00
Prisustvo na predavanjima Da Da 5.00
Test Da Da 20.00
Usmeni deo ispita Ne Da 50.00
Seminarski rad Da Da 20.00
Izvođači nastave:
Auditorne vežbe
Predavanja