Predmet: Strateški industrijski marketing menadžment (17.IM2807 )
Matične organizacione jedinice predmeta: Departman za industrijsko inženjerstvo i menadžment, Katedra za proizvodne sisteme organizaciju i menadžment
Studijski programi predmeta:
Stepen i vrsta studija | Naziv |
---|
Kategorija | Teorijsko-metodološki |
Uža naučna oblast | Proizvodni i uslužni sistemi, organizacija i menadžment |
Multidisciplinarna | Ne |
ESPB | 4 |
Cilj:
Cilj predmeta je podizanje nivoa postojećeg znanja iz oblasti inženjerskog marketinga i stepena njegove upotrebljivosti u procesu donošenja odluka, koje omogućavaju studentima da samostalno kreiraju marketing planove, razviju strategije, organizuju i kontrolišu marketing aktivnosti. Cilj predmeta je da diplomirani inženjer menadžmenta ovlada metodama i tehnikama strateškog marketing planiranja, implementacije i evaluacije.
Ishod:
Studenti će biti osposobljeni za planiranje i upravljanje, izbor strategija, organizovanje i kontrolu marketing aktivnosti, kao i upotrebu metoda, tehnika i veština za podizanje stepena konkurentske prednosti. Diplomirani inženjer menadžmenta stiče kompetencije za upravljanje procesom marketing planiranja, implementacije i evaluacije, kao i primene marketing planova, kao ključnih instrumenata donošenja strateških odluka.
Sadržaj:
Marketinški koncept isporučivanja vrednosti; Strateški i operativni marketing menadžment; Napredna marketing analiza tržišta – benčmarking; Razvoj marketing strategija: planiranje, odlučivanje, organizovanje i kontrola; Determinante marketing planiranja i vrste planova; Upravljanje procesom donošenja odluka u marketingu; Organizovanje marketing aktivnosti; Upravljanje odnosima s korisnicima (
Metodologija izvođenja nastave:
Nastava na predmetu obuhvata predavanja i auditorne vežbe. U okviru predavanja, studenti se upoznaju sa teorijskim osnovama strateškog marketing menadžmenta i značaja ove oblasti u industriji. Na auditornim vežbama se podstiče rad u grupama, rešavanje praktičnih primera i studija slučaja, pri čemu se poseban akcenat stavlja na interaktivan rad sa studentima i podsticanje pronalaženja individualnih i timskih kreativnih rešenja.
Literatura:
Autori | Naziv | Godina | Izdavač | Jezik |
---|---|---|---|---|
2011 | Engleski | |||
2015 | Engleski | |||
Nikolić T. S. | Strateški marketing menadžment, elektronska skripta | 2016 | Fakultet tehničkih nauka Novi Sad | Srpski jezik |
Nikolić, T.S., Stanković J., Dejanović A. | Brend menadžment: savremena a(tra)kcija | 2015 | Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad | Srpski jezik |
2015 | Engleski | |||
2005 | Engleski | |||
Nikolić, S., i dr. | Ekološki marketing menadžment: savremena de(kon)strukcija | 2017 | Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad | Srpski jezik |
Ćelić Đ. | Priručnik za izradu marketing planova, elektronska skripta | 2015 | Fakultet tehničkih nauka Novi Sad | Srpski jezik |
Formiranje ocene:
Predmetna aktivnost | Predispitna | Obavezna | Broj poena |
---|---|---|---|
Prisustvo na vežbama | Da | Da | 5.00 |
Prisustvo na predavanjima | Da | Da | 5.00 |
Test | Da | Da | 20.00 |
Usmeni deo ispita | Ne | Da | 50.00 |
Seminarski rad | Da | Da | 20.00 |
Izvođači nastave:
doc. dr Spajić Jelena
Docent
Auditorne vežbe
vanr. prof. dr Ćelić Đorđe
Vanredni profesor