Predmet: Merenje inovativnosti (17.IM2221 )
Matične organizacione jedinice predmeta: Departman za industrijsko inženjerstvo i menadžment, Katedra za proizvodne sisteme organizaciju i menadžment
Kategorija | Stručno-aplikativni |
Uža naučna oblast |
|
ESPB | 4 |
Cilj predmeta Merenje inovativnosti jeste da omogući studentima da (1) steknu osnovna znanja iz oblasti merenja i ocene inovacionih aktivnosti preduzeća, (2) definišu ključna merila i faktore/indikatore poboljšanja inovativnosti preduzeća i konkurentske prednosti i (3) se upoznaju sa različitim metodologijama za kreiranje inovativnog preduzeća.
Studenti koji odslušaju predmet, izvrše predispitne obaveze i polože ispit su osposobljeni da: (1) analiziraju inovacione aktivnosti konkretnog preduzeća u skladu sa odabranom metodologijom i karakteristikama preduzeća, (2) da analiziraju kritične faktore ocenjenih inovacionih aktivnosti preduzeća po važnosti i nivou, (3) da na osnovu rezultata analiza kreiraju strategijsku mapu, (4) da predlože, spram inovacione pozicije, resursa preduzeća i karakteristika tržišta načine poboljšanja inovativnosti preduzeća.
Uvodni deo: inovativnost u preduzeću: pravci, literatura, osnovni pojmovi. Značaj inovacija za konkurentnost preduzeća. Karakteristike inovativnih preduzeća (stil rukovođenja, org.struktura, inoviranje procesa, obuka zaposlenih, kreiranje klime za podsticaj inovativnih aktivnosti). Inovativna organizacija i osnovni preduslovi kreiranja; karakteristike inovativnog preduzeća. Barijere inoviranju. Uloga i značaj podsticanja inovacija za bolje strateško pozicioniranje preduzeća. Uloga strategije u inovacionom procesu. Izazovi inovacionih strategija, strategije jednostavnih pravila. Različiti modeli i njihove karakteristike, merenje inovativnosti na bazi procesa i na bazi rezultata, merenje inovativnosti spoljašnjeg i unutrašnjeg okruženja. Merila inovativnosti. Razlike u inovacionim aktivnostima proizvodnih i uslužnih preduzeća, velikih preduzeća i MSP sektora. Složenost inovacionog procesa. Podsticanje inovativnosti u preduzeću i regionu. Kreiranje inovativne organizacije (planiranje, liderstvo, org. struktura, org. kultura, procesi, zaposleni, sistem nagrađivanja, krajnji rezultati). Kreiranje i kontrola inovacionih projekata. Institucionalizovanje inovacionih aktivnosti. Inovacije u uslugama, zaštita inovacija, komercijalizacija inovacija. Kreiranje inovativnog okruženja. Definisanje ključnih faktora poboljšanja inovativnosti preduzeća, kreiranje strategijske mape daljeg razvoja. Merenje inovativnosti regiona.
Nastava na predmetu se odvija kroz predavanja i vežbe. U izvođenju nastave na predmetu dominira praktičan pristup koji podrazumeva primenu izabranog modela ocene inovacionih aktivnosti na konkretnom preduzeću, odnosno učenje kroz iskustvo i primenu. U okviru vežbi, rad će se odvijati u grupama i samostalno. Deo nastave obuhvata istraživački rad.
Autori | Naziv | Godina | Izdavač | Jezik |
---|---|---|---|---|
2013 | Engleski | |||
2011 | Engleski | |||
Borocki, J. | Modeli merenja inovativnosti - elektronska skripta | 2017 | Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad | Srpski jezik |
2014 | Engleski |
Predmetna aktivnost | Predispitna | Obavezna | Broj poena |
---|---|---|---|
Predmetna aktivnost Prezentacija |
Predispitna Da |
Obavezna Da |
Broj poena 10.00 |
Predmetna aktivnost Pismeni deo ispita - kombinovani zadaci i teorija |
Predispitna Ne |
Obavezna Da |
Broj poena 50.00 |
Predmetna aktivnost Prisustvo na računarskim vežbama |
Predispitna Da |
Obavezna Da |
Broj poena 5.00 |
Predmetna aktivnost Seminarski rad |
Predispitna Da |
Obavezna Da |
Broj poena 20.00 |
Predmetna aktivnost Prisustvo na predavanjima |
Predispitna Da |
Obavezna Da |
Broj poena 5.00 |
Predmetna aktivnost Test |
Predispitna Da |
Obavezna Da |
Broj poena 10.00 |
prof. dr Borocki Jelena
Redovni profesor
Predavanja
doc. dr Vidicki Predrag
Docent
Računarske vežbe
Asistent sa doktoratom dr Milić Bojana
Asistent sa doktoratom