Univerzitet u Novom Sadu

Predmet: Razvoj i obuka zaposlenih (17.IM1917)

Osnovne informacije:
 
Kategorija Stručno-aplikativni
Uža naučna oblast
  • Ljudski resursi i komunikacije
  • Proizvodni i uslužni sistemi, organizacija i menadžment
ESPB 5

Osnovni cilj predmeta Razvoj i obuka zaposlenih je uočavanje osnovne karakteristike savremenih organizacija da su one organizacije znanja, odnosno, učeće organizacije i da je u njima razvoj i obuka zaposlenih strategijska aktivnost. Isto tako, cilj predmeta je (1) jasno i praktično izlaganje teorije i prakse razvoja i obuke ljudskih resursa u organizacijama, (2) podsticanje studenata da razmišljaju o doprinosu koji bi mogli da daju kao inženjeri menadžmenta, zaposleni u organizacijama, da bi podržali i promovisali učenje i da (3) uvide potrebu sopstvenog stalnog učenja i razvoj pojedinih veština neophodnih za uspešnu karijeru.

Studenti će nakon odslušanog i položenog ispita biti osposobljeni (1) da na osnovu usvojenih teorijskih znanja, kao članovi timova na strategijskom nivou, formulišu elemente strategije preduzeća koji se odnose na razvoj i obuku zaposlenih, (2) oblikuju programe i planove razvoja i obuke zaposlenih u industrijskim sistemima, (3) učestvuju na operativnom nivou, u svim fazama sprovođenja procesa razvoja i obuke zaposlenih u preduzeću, (4) kritički analiziraju doprinos razvoja i obuke zaposlenih ostvarivanju poslovnih i individualnih ciljeva i postizanju konkurentnosti i (5) formulišu sopstvene planove razvoja kroz prizmu stavova, vrednosti i nivoa karijere, koji za njih predstavljaju vrednost.

Šta je Razvoj i obuka zaposlenih, Značaj razvoja i obuke zaposlenih u savremenom poslovanju u svetlu aktuelnih promena, Faktori koji utiču na razvoj i obuku zaposlenih, Tradicionalni pristup u procesu razvoja i obuke zaposlenih, Strategijski razvoj i obuka zaposlenih – misija i ciljevi razvoja i obuke zaposlenih, Formulisanje strategija razvoja i obuke zaposlenih, Karakteristike organizacione kulture neophodne za razvoj i obuku, Razvoj i obuka zaposlenih i inovativnost u savremenim organizacijama, Razvoj i obuka zaposlenih i učeća organizacija, Razvoj i obuka zaposlenih i preduzetništvo, Razvoj i obuka zaposlenih i povećanje intelektualnog kapitala organizacije, Proces razvoja i obuke zaposlenih u kontekstu menadžmenta ljudskih resursa, Operativni aspekt razvoja i obuke zaposlenih, Tri nivoa potrebe za razvojem i obukom zaposlenih, Definicija i uloga organizacionog učenja, Faze u projektovanju obuke, Uloga organizacije u razvoju i obuci zaposlenih, Uloga menadžera u razvoju i obuci zaposlenih, Uloga pojedinca u sopstvenom razvoju i obuci, Celoživotno učenje, E-učenje, Potrebe razvoja menadžera, Programi razvoja menadžera, Metode i tehnike razvoja na poslu.

Nastava se izvodi usaglašavanjem teorijskog koncepta sa predavanja i rada na vežbama, u cilju što realnijeg i svestranijeg sagledavanja mogućnosti razvoja i obuke ljudskih resursa u organizaciji. Od studenata se očekuje da aktivno učestvuju u predavanjima i vežbama i urade obavezan seminarski rad. Tako im se otvara mogućnost da istraže i praktično primene znanja o aktuelnim konceptima razvoja i obuke zaposlenih, formalnog i neformalnog, individualnog i grupnog učenja. U okviru vežbi se podstiče rad u grupama.

Autori Naziv Godina Izdavač Jezik
Reid, M.A.,Barrington, H., Brown, M. Human Resource Development 2004 CIPD House, London Engleski
Blanchard, P.N., Thacker, W.J. Effective Training - Systems, Strategies and Practices 2007 Pearson - Prentice Hall, New Jersey Engleski
Nedeljko Ikač Menadžment ljudskih resursa 2006 Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad Srpski jezik
Gordana Milosavljević Trening i razvoj 2008 Fakultet tehničkih nauka, Beograd Srpski jezik
Walton, J. Strategic Human Resource Development 1999 Prentice Hall Engleski
P.Nick Blanchard, James W. Thacker Effective training: Systems, Strategies, аnd Practices 2010 Pearson Education Engleski
Ljubica Duđak Razvoj i obuka zaposlenih (u pripremi) 2020 Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad Srpski jezik
Bahtijarević-Šiber, F. Strateški menadžment ljudskih potencijala 2014 Školska knjiga, Zagreb Hrvatski
Predmetna aktivnost Predispitna Obavezna Broj poena
Predmetna aktivnost
Seminarski rad
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
20.00
Predmetna aktivnost
Prisustvo na predavanjima
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
5.00
Predmetna aktivnost
Prisustvo na vežbama
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
5.00
Predmetna aktivnost
Pismeni deo ispita - kombinovani zadaci i teorija
Predispitna
Ne
Obavezna
Da
Broj poena
70.00
Predavanja
Auditorne vežbe
Auditorne vežbe
Auditorne vežbe