Predmet: Razvoj i obuka zaposlenih (17.IM1917 )
Matične organizacione jedinice predmeta: Departman za industrijsko inženjerstvo i menadžment, Katedra za proizvodne sisteme organizaciju i menadžment
Kategorija | Stručno-aplikativni |
Uža naučna oblast |
|
ESPB | 5 |
Osnovni cilj predmeta Razvoj i obuka zaposlenih je uočavanje osnovne karakteristike savremenih organizacija da su one organizacije znanja, odnosno, učeće organizacije i da je u njima razvoj i obuka zaposlenih strategijska aktivnost. Isto tako, cilj predmeta je (1) jasno i praktično izlaganje teorije i prakse razvoja i obuke ljudskih resursa u organizacijama, (2) podsticanje studenata da razmišljaju o doprinosu koji bi mogli da daju kao inženjeri menadžmenta, zaposleni u organizacijama, da bi podržali i promovisali učenje i da (3) uvide potrebu sopstvenog stalnog učenja i razvoj pojedinih veština neophodnih za uspešnu karijeru.
Studenti će nakon odslušanog i položenog ispita biti osposobljeni (1) da na osnovu usvojenih teorijskih znanja, kao članovi timova na strategijskom nivou, formulišu elemente strategije preduzeća koji se odnose na razvoj i obuku zaposlenih, (2) oblikuju programe i planove razvoja i obuke zaposlenih u industrijskim sistemima, (3) učestvuju na operativnom nivou, u svim fazama sprovođenja procesa razvoja i obuke zaposlenih u preduzeću, (4) kritički analiziraju doprinos razvoja i obuke zaposlenih ostvarivanju poslovnih i individualnih ciljeva i postizanju konkurentnosti i (5) formulišu sopstvene planove razvoja kroz prizmu stavova, vrednosti i nivoa karijere, koji za njih predstavljaju vrednost.
Šta je Razvoj i obuka zaposlenih, Značaj razvoja i obuke zaposlenih u savremenom poslovanju u svetlu aktuelnih promena, Faktori koji utiču na razvoj i obuku zaposlenih, Tradicionalni pristup u procesu razvoja i obuke zaposlenih, Strategijski razvoj i obuka zaposlenih – misija i ciljevi razvoja i obuke zaposlenih, Formulisanje strategija razvoja i obuke zaposlenih, Karakteristike organizacione kulture neophodne za razvoj i obuku, Razvoj i obuka zaposlenih i inovativnost u savremenim organizacijama, Razvoj i obuka zaposlenih i učeća organizacija, Razvoj i obuka zaposlenih i preduzetništvo, Razvoj i obuka zaposlenih i povećanje intelektualnog kapitala organizacije, Proces razvoja i obuke zaposlenih u kontekstu menadžmenta ljudskih resursa, Operativni aspekt razvoja i obuke zaposlenih, Tri nivoa potrebe za razvojem i obukom zaposlenih, Definicija i uloga organizacionog učenja, Faze u projektovanju obuke, Uloga organizacije u razvoju i obuci zaposlenih, Uloga menadžera u razvoju i obuci zaposlenih, Uloga pojedinca u sopstvenom razvoju i obuci, Celoživotno učenje, E-učenje, Potrebe razvoja menadžera, Programi razvoja menadžera, Metode i tehnike razvoja na poslu.
Nastava se izvodi usaglašavanjem teorijskog koncepta sa predavanja i rada na vežbama, u cilju što realnijeg i svestranijeg sagledavanja mogućnosti razvoja i obuke ljudskih resursa u organizaciji. Od studenata se očekuje da aktivno učestvuju u predavanjima i vežbama i urade obavezan seminarski rad. Tako im se otvara mogućnost da istraže i praktično primene znanja o aktuelnim konceptima razvoja i obuke zaposlenih, formalnog i neformalnog, individualnog i grupnog učenja. U okviru vežbi se podstiče rad u grupama.
Autori | Naziv | Godina | Izdavač | Jezik |
---|---|---|---|---|
2004 | Engleski | |||
2007 | Engleski | |||
Nedeljko Ikač | Menadžment ljudskih resursa | 2006 | Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad | Srpski jezik |
Gordana Milosavljević | Trening i razvoj | 2008 | Fakultet tehničkih nauka, Beograd | Srpski jezik |
1999 | Engleski | |||
2010 | Engleski | |||
Ljubica Duđak | Razvoj i obuka zaposlenih (u pripremi) | 2020 | Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad | Srpski jezik |
Bahtijarević-Šiber, F. | Strateški menadžment ljudskih potencijala | 2014 | Školska knjiga, Zagreb | Hrvatski |
Predmetna aktivnost | Predispitna | Obavezna | Broj poena |
---|---|---|---|
Predmetna aktivnost Seminarski rad |
Predispitna Da |
Obavezna Da |
Broj poena 20.00 |
Predmetna aktivnost Prisustvo na predavanjima |
Predispitna Da |
Obavezna Da |
Broj poena 5.00 |
Predmetna aktivnost Prisustvo na vežbama |
Predispitna Da |
Obavezna Da |
Broj poena 5.00 |
Predmetna aktivnost Pismeni deo ispita - kombinovani zadaci i teorija |
Predispitna Ne |
Obavezna Da |
Broj poena 70.00 |
prof. dr Duđak Ljubica
Redovni profesor
Predavanja
prof. dr Duđak Ljubica
Redovni profesor
Auditorne vežbe
vanr. prof. dr Jokanović Bojana
Vanredni profesor
Auditorne vežbe
Asistent Perić Aleksandra
Asistent