Predmet: Motivacija za rad (17.IM1906 )
Matične organizacione jedinice predmeta: Departman za industrijsko inženjerstvo i menadžment, Katedra za proizvodne sisteme organizaciju i menadžment
Studijski programi predmeta:
Stepen i vrsta studija | Naziv |
---|
Kategorija | Stručno-aplikativni |
Uža naučna oblast | Proizvodni i uslužni sistemi, organizacija i menadžment |
Multidisciplinarna | Ne |
ESPB | 5 |
Cilj:
Cilj predmeta je upoznavanje studenata sa problemom motivacije zaposlenih i mogućnostima za razvoj motivacije zaposlenih u organizacijama. Povezivanje procene uspešnosti sa motivišućim ponašanjem zaposlenih je u osnovi koncepta izgradnje motivacionog korpusa u organizaciji. Takođe sistem radnih vrednosti je osnovni pokretač motivacionog ponašanja zaposlenih. Studenti će kroz praktične zadatke i vežbe rešavati studije slučajeva u kojima se traga za povećanjem motivacije zaposlenih sistemima materijalne i posebno nematerijalnim stimulacijama koje je moguće koristiti u pojedinoj organizaciji. Predmetom je planirana i obuka u samomotivisanju i principima učenja motivacije u procesu razvoja pojedinca i organizacije.
Ishod:
Od studenata se očekuje savladavanje teorijskih i praktičnih pristupa motivaciji za rad u organizaciji. Na osnovu usvojenih znanja i proučenih nastavnih sadržaja, studenti će biti u mogućnosti da sagledaju motivacione faktore i socijalne elemente koji na njih utiču. Takođe, studenti će ovladati tehnikama i metodama merenja motivacije, kao i kompetencijama za procenu uspešnosti zaposlenih.
Sadržaj:
1. Mesto i uloga motivacije zaposlenih u organizaciji; 2. Teorijski pristupi motivaciji za rad; 3. Procena uspešnosti kao osnova za stvaranje radne motivacije; 4. Metode procene uspešnosti; 5. Greške u proceni uspešnosti; 6. Zadovoljstvo poslom; 7. Motivatori i demotivatori; 8. Motivacija za postignućem; 9. Strategije materijalnog nagrađivanja; 10. Strategije nematerijalnog nagrađivanja; 11. Vrednosni okvir za razvoj motivacije za rad; 12. Problemi u sistemu nagrađivanja; 13. Samomotivacija; 14. Menadžerska motivacija; 15. Posvećenost i angažovanost.
Metodologija izvođenja nastave:
Nastava se izvodi interaktivno, sa aktivnim učešćem studenata u procesu nastave. Teorijski pristupi se analiziraju kroz praktične primere i konkretne zadatke. Studenti takođe, ovladavaju alatima za merenje motivacije za rad.
Literatura:
Autori | Naziv | Godina | Izdavač | Jezik |
---|---|---|---|---|
Grubić-Nešić, L. i Ćulibrk, J. | Motivacija za rad | 2019 | Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad | Srpski jezik |
2005 | Engleski | |||
2003 | Engleski | |||
2007 | Engleski |
Formiranje ocene:
Predmetna aktivnost | Predispitna | Obavezna | Broj poena |
---|---|---|---|
Prisustvo na vežbama | Da | Da | 5.00 |
Seminarski rad | Da | Da | 20.00 |
Prisustvo na predavanjima | Da | Da | 5.00 |
Usmeni deo ispita | Ne | Da | 70.00 |
Izvođači nastave:
vanr. prof. dr Ćulibrk Jelena
Vanredni profesor
Auditorne vežbe
Asistent Perić Aleksandra
Asistent
Auditorne vežbe
vanr. prof. dr Ćulibrk Jelena
Vanredni profesor