×
Универзитет у Новом Саду

Предмет: Менаџмент медијских садржаја (17.IM1822)

Основне информације:
 
Категорија Стручно-апликативни
Ужа научна област
  • Инжењерство и менаџмент медија
  • Производни и услужни системи, организација и менаџмент
ЕСПБ 5

Циљ предмета је стицање основних знања у подручју управљања медијским садржајима, што претпоставља процес планирања, развоја, пласмана и евалуације медијских производа, као и њихово чување, тј. архивирање. Образовни циљ предмета укључује и стицање знања о контроли токова рада у свим припремним и производним фазама у медијском предузећу, као и сарадњу са системима који послују на медијском тржишту.

Студенти ће бити оспособљени да програмирају медијску понуду, односно да дефинишу критеријуме у одабиру и продукцији медијског садржаја, као и да управљају његовим пласирањем. Дипломирани инжењер менаџмента ће стећи знања о врстама медијских садржаја, односно медијских жанрова, као и компетенције да их прилагођава одређеном медију.

Медијско предузеће и позиција менаџмента медијских садржаја, с нагласком на функционисање програмског менаџмента. Дефинисање медијског садржаја. Врсте медијских садржаја. Медијски садржај у штампаним медијима и издавачким предузећима. Медијски садржај у електронским медијима. Медијски садржај на интернету. Медијски садржај као основа мултимедија. Програмирање медијских садржаја. Принципи управљања медијским садржајима. Медијски садржаји традиционалних и нових медија – сличности и разлике у процесима управљања. Позиционирање медијских садржаја у конкурентском медијском окружењу. Пласман медијских садржаја. Портфолио анализа медијских садржаја. Пословна и садржинска евалуација пласираних садржаја.

Настава на предмету обухвата предавања са примерима из праксе, као и вежбе у оквиру којих се подстиче рад у мањим групама. Изводи се кроз: дискусије на одређену тему, израду и одбрану семинарских радова према понуђеној листи релевантних тема или тема предложених од стране студената. Метода усменог излагања. Метода разговора (дијалошка или еротематска). индивидуална настава, рад с појединцима (семинари, консултације, менторство).

Аутори Назив Година Издавач Језик
Graham, G., Greenhill, A., Shaw, D., Vargo, C. J. Content Is King: News Media Management in the Digital Age 2015 Bloomsbury Academic Енглески
Mauthe, A., Thomas, P. Professional Content Management Systems: Handling Digital Media Assets 2004 John Wiley & Sons Енглески
Siegert, G., Förster, K., Chan-Olmsted, S. M., Ots, M. Handbook of Media Branding 2015 Springer Енглески
Kindem, G., Musburger, R. B. Introduction to Media Production: The Path to Digital Media Production 2009 Gorham Kondem Енглески
Jokela, S. Metadata Enhanced Content Management in Media Companies 2001 Finnish Academies of Technology Енглески
Radojković, M., Miletić, M. Komuniciranje, mediji i društvo 2005 Stylos, Novi Sad Енглески
Предметна активност Предиспитна Обавезна Број поена
Предметна активност
Теоријски део испита
Предиспитна
Не
Обавезна
Да
Број поена
70.00
Предметна активност
Семинарски рад
Предиспитна
Да
Обавезна
Да
Број поена
20.00
Предметна активност
Присуство на предавањима
Предиспитна
Да
Обавезна
Да
Број поена
5.00
Предметна активност
Присуство на вежбама
Предиспитна
Да
Обавезна
Да
Број поена
5.00

Предавања

Предавања

Аудиторне вежбе