Univerzitet u Novom Sadu

Predmet: Brend menadžment (17.IM1816)

Osnovne informacije:
 
Kategorija Stručno-aplikativni
Uža naučna oblast
  • Industrijski marketing, preduzetništvo i inovacije
  • Proizvodni i uslužni sistemi, organizacija i menadžment
ESPB 5

Cilj predmeta predstavlja ovladavanje osnovnim znanjima u području upravljanja procesom brendiranja i brendovima kao najvrednijom imovinom uspešnih modernih kompanija. Cilj predmeta je da diplomirani inženjer menadžmenta stekne kompetencije za donošenje poslovnih odluka i kreiranje strategija diferencijacije i pozicioniranja u cilju razvoja održivih brendova.

Studenti će biti osposobljeni za razvoj i implementaciju strategija brendiranja proizvoda, usluge i/ili kompanije, kreiranje kreativnih i komunikacionih strategija i tehnike prevođenja zadovoljnih korisnika u lojalne. Diplomirani inženjer menadžmenta stiče kompetencije za dizajn i implementaciju marketing aktivnosti i programa upravljanja održivim brendovima.

Upravljanje elementima brenda; Determinante procesa brendiranja na B2B i B2C tržištu; Profilisanje brenda kvalitetom, inovativnošću i diferenciranjem; Pozicioniranje brenda; Strateški pristup procesu brendiranja; Korporativno i proizvodno brendiranje; Brend i korporativne strategije; Strategije kobrendiranja i rebrendiranja; Optimizacija brend portfolija; Efektivno brend komuniciranje. LEAN brendiranje; Refleksija vrednosti i snage brenda – brend metrika; Brendiranje mesta; Korporativna društvena odgovornost – brend etika.

Nastava na predmetu obuhvata predavanja i auditorne vežbe. U okviru predavanja, studenti stiču teorijska znanja iz oblasti brend menadžmenta. Na auditornim vežbama se podstiče rad u grupama i rešavanje praktičnih primera kroz analizu i diskusiju realnih brend strategija, kao i razvoj novih, pri čemu se poseban akcenat stavlja na interaktivan rad sa studentima i podsticanje kreativnih, a izvodljivih rešenja.

Autori Naziv Godina Izdavač Jezik
Kotler, F., Ferč, B. B2B Brend menadžment 2007 Asee, Novi Sad Srpski jezik
Nikolić, T.S., Stanković J., Dejanović, A. Brend menadžment: savremena a(tra)kcija 2015 Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad Srpski jezik
Krüger, R., Stumpf, A. Brand Growth Barriers: Identify, Understand and Overcome Them 2009 Springer, New Jersey Engleski
Predmetna aktivnost Predispitna Obavezna Broj poena
Predmetna aktivnost
Predmetni projekat
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
10.00
Predmetna aktivnost
Test
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
20.00
Predmetna aktivnost
Prisustvo na predavanjima
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
5.00
Predmetna aktivnost
Usmeni deo ispita
Predispitna
Ne
Obavezna
Da
Broj poena
40.00
Predmetna aktivnost
Prisustvo na vežbama
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
5.00
Predmetna aktivnost
Test
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
20.00
Predavanja
Auditorne vežbe
Auditorne vežbe