Fakultet tehničkih nauka

Predmet: Digitalni marketing (17.IM1815)

Matične organizacione jedinice predmeta: Departman za industrijsko inženjerstvo i menadžment, Katedra za proizvodne sisteme organizaciju i menadžment
Osnovne informacije:
 
Kategorija Stručno-aplikativni
Uža naučna oblast Proizvodni i uslužni sistemi, organizacija i menadžment
Multidisciplinarna Ne
ESPB 5
Cilj:

Cilj predmeta predstavlja ovladavanje osnovnim znanjima razvoja, implementacije i kontrole implementacije strategije digitalnog marketinga za „B2B“ i „B2C“ modele poslovanja. Na osnovu usvojenih znanja studenti će ovladati upotrebom različitih digitalnih platformi i kanala. Studenti će steći sveobuhvatna znanja i iskustva o načinu razvoja integrisane strategije digitalnog marketinga, od njene formulacije do implementacije i kontrole.

Ishod:

Studenti će steći: znanja o ulozi, značaju i mestu digitalnog marketinga u široj marketinškoj strategiji, razumevanje osnovnih digitalnih marketing kanala – online oglašavanja, digitalnog displeja, videa, mobilnih kanala, pretraživača i društvenih medija. Diplomirani inženjeri industrijskog inženjerstva i menadžmenta će naučiti da razvijaju, evaluiraju i sprovode sveobuhvatne strategije digitalnog marketinga i steći će kompetencije za merenje rezultata digitalnog marketinga i proračuna isplativosti i povraćaja investicija u aktivnosti digitalnog marketinga.

Sadržaj:

Uvod u digitalni marketing; Analiza online okruženja; Strategija digitalnog marketinga; Uticaj digitalnih medija i tehnologije na marketing miks; Isporuka online iskustva za korisnike; Planiranje kampanje digitalnog marketinga; Marketing komunikacija putem digitalnih kanala; B2B i B2C digitalni marketing; Marketing analitika; Optimizacija za pretraživače; „Pay per Click“, „Digital Display“ reklamiranje; email marketing; Marketing na društvenim mrežama; Mobilni marketing; A/B testiranje.

Metodologija izvođenja nastave:

Nastava se odvija kroz predavanja, računarske vežbe i audio-vizuelne prezentacije primera pozitivne prakse. Provera znanja se odvija putem testova znanja, seminarskog rada i usmenog ispita.

Literatura:
Autori Naziv Godina Izdavač Jezik
Gabriel Weinberg, Justin Mares Traction: How Any Startup Can Achieve Explosive Customer Growth 2015 Portfolio Engleski
Himanshu Sharma Maths and Stats for Web Analytics and Conversion Optimization 2017 Blurb Engleski
Dave Chaffey, Fiona Ellis-Chadwick, Kevin Johnston, Richard Mayer Digital Marketing (6th Edition) 2016 Prentice Hall Engleski
Đorđe Ćelić Digitalni marketing - elektronska skripta 2019 Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad Engleski
Ian Dodson The Art of Digital Marketing 2016 Wiley Engleski
Formiranje ocene:
Predmetna aktivnost Predispitna Obavezna Broj poena
Test Da Da 10.00
Teorijski deo ispita Ne Da 50.00
Prisustvo na vežbama Da Da 5.00
Test Da Da 10.00
Seminarski rad Da Da 20.00
Prisustvo na predavanjima Da Da 5.00
Izvođači nastave:
Predavanja
Računarske vežbe
Računarske vežbe