Fakultet tehničkih nauka

Predmet: Menadžment odnosa s korisnicima (17.IM1814)

Matične organizacione jedinice predmeta: Departman za industrijsko inženjerstvo i menadžment, Katedra za proizvodne sisteme organizaciju i menadžment
Osnovne informacije:
 
Kategorija Stručno-aplikativni
Uža naučna oblast Proizvodni i uslužni sistemi, organizacija i menadžment
Multidisciplinarna Ne
ESPB 4
Cilj:

Kako su kupci i odnosi sa kupcima u fokusu svake uspešne kompanije, neophodno je razumeti na čemu su odnosi sa kupcima zasnovani, kako se grade i na koji način se sa odnosima upravlja. Ova znanja će polaznicima omogućiti da efektivno upravljaju marketing aktivnostima i programima izgradnje, merenja i upravljanja odnosima sa kupcima.

Ishod:

Sposobnost uspešnog upravljanja izgradnjom, razvojem i implementacijom odnosa sa kupcima a sa ciljem unapređenja vrednosti koju kupci donose organizaciji.

Sadržaj:

1. Uvod u upravljanje odnosima sa kupcima (CRM); 2. Organizacija i strategija CRM-a; 3. CRM kao integralna poslovna strategija; 4. Organizacija orjentisana na odnose; 5. Komunikacija putem viših kanala; 6. Prilagođavanje ponude pojedinačnom kupcu; 7. Politika odnosa sa kupcima; Analitički CRM; 8. Analiza podataka i „datamining“; 9. Segmentacija i selekcija; „Cross-sell“ analiza; 10. Efekti marketing aktivnosti; 11. Izveštavanje rezultata; 12. Operativni CRM.

Metodologija izvođenja nastave:

Nastava se odvija kroz predavanja i računarske vežbe. Provera znanja se odvija kroz projektni zadatak i pismeni deo ispita. Završni ispit se odnosi na teorijske oblasti koje su obrađene na predavanjima.

Literatura:
Autori Naziv Godina Izdavač Jezik
Peppers, D., Rogers, M. Managing Customer Relationships: A Strategic Framework 2011 Wiley Engleski
Ed Peelen Customer Relationship Management 2005 Financial Times Press Engleski
Jill Dyché CRM Handbook, The: A Business Guide to Customer Relationship Management 2002 Addison-Wesley Engleski
John Egan Relationship Marketing: Exploring Relational Strategies in Marketing, 4/E 2011 Financial Times Press Engleski
Milisavljević, S., Ćelić, Đ. Upravljanje odnosima sa kupcima (CRM) sistemi – skripta 2013 Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad Srpski jezik
Formiranje ocene:
Predmetna aktivnost Predispitna Obavezna Broj poena
Prisustvo na predavanjima Da Da 5.00
Pismeni deo ispita - kombinovani zadaci i teorija Ne Da 15.00
Predmetni(projektni)zadatak Da Da 15.00
Prisustvo na vežbama Da Da 5.00
Teorijski deo ispita Ne Da 50.00
Test Da Da 10.00
Izvođači nastave:
Računarske vežbe
Predavanja