Fakultet tehničkih nauka

Predmet: Analiza preduzetničkog okruženja (17.IM1219)

Matične organizacione jedinice predmeta: Departman za industrijsko inženjerstvo i menadžment, Katedra za proizvodne sisteme organizaciju i menadžment
Osnovne informacije:
 
Kategorija Stručno-aplikativni
Uža naučna oblast Proizvodni i uslužni sistemi, organizacija i menadžment
Multidisciplinarna Ne
ESPB 5
Cilj:

Cilj predmeta Analiza preduzetničkog okruženja jeste da razvija kod studenata sposobnosti (1) sagledavanja karakteristika preduzetničkog poduhvata, kao i značaja analize preduzetničkog okruženja; (2) sposobnosti primene odgovarajućih tehnika i alata za analizu okruženja koje treba da potpomognu razvoj preduzetničkog poduhvata i inovativnih rešenja u uslovima ograničenih resursa; (3) uočavanja najnovijih instrumenata razvoja preduzetništva u određenim regionima.

Ishod:

Studenti će biti osposobljeni da (1) jasno sagledaju značaj preduzetništva za razvoj i uspešnost poslovanja; (2) ocene okruženje uticajno za preduzetnički poduhvat; (3) kreiraju osnovne elemente marketing plana i analize konkurencije.

Sadržaj:

Uvodni deo: osnovni pojmovi, značaj i uticaj okruženja na nivo preduzetničke kulture u preduzeću. Analiza tržišta (internog i eksternog). Eksterne analize: poslovno i ekonomsko okruženje (PEST), tržište, veličina, rast, segmentacija, trendovi; kupci, korisnici, segmentacija; Interne analize. Analiza uspešnosti kompanije: Portfolio preduzeća; Prodaja, udeo na tržištu, profitna margina; Segmenti kupaca, korisnika; Informacioni sistem u upotrebi; Postavljeni ciljevi i strategije koje se koriste; Marketing aktivnosti; Organizacija marketinga; Organizacija prodaje i distribucije; Saradnja sa drugim organizacionim funkcijama; GAP analize. Konkurentni menadžment i ključni faktori konkurentnosti; Promena faktora konkurentnosti kroz različite istorijske periode; Merenje konkurentnosti; Indeksi konkurentnosti.

Metodologija izvođenja nastave:

Nastava na predmetu se odvija kroz predavanja i vežbe. Predavanja kombinuju teoriju i praktične primere koji su baza za diskusiju. Predavanja delom realizuju gostujući predavači. U okviru vežbi, rad će se odvijati u grupama. Deo vežbi se odvija kroz posetu odgovarajućim organizacijama – poslovnim inkubatorima, klasterima, razvojnim agencijama i slično.

Literatura:
Autori Naziv Godina Izdavač Jezik
Leonard Lodish Entrepreneurial Marketing: Lessons from Wharton’s Pioneering MBA Course 2007 John Wiley and Sons Inc Engleski
Nikolić, S., Ćelić, Đ. Marketing planovi 2012 Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad Srpski jezik
Andrea Okanović Konkurentni menadžment 2018 Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad Srpski jezik
Formiranje ocene:
Predmetna aktivnost Predispitna Obavezna Broj poena
Prisustvo na predavanjima Da Da 5.00
Domaći zadatak Da Da 10.00
Pismeni deo ispita - kombinovani zadaci i teorija Ne Da 60.00
Prisustvo na vežbama Da Da 5.00
Seminarski rad Da Da 20.00
Izvođači nastave:
Predavanja
Auditorne vežbe