Fakultet tehničkih nauka

Predmet: Analiza preduzetničkog okruženja (17.IM1219)

Osnovne informacije:
 
Kategorija Stručno-aplikativni
Uža naučna oblast
  • Industrijski marketing, preduzetništvo i inovacije
  • Proizvodni i uslužni sistemi, organizacija i menadžment
ESPB 5

Cilj predmeta Analiza preduzetničkog okruženja jeste da razvija kod studenata sposobnosti (1) sagledavanja karakteristika preduzetničkog poduhvata, kao i značaja analize preduzetničkog okruženja; (2) sposobnosti primene odgovarajućih tehnika i alata za analizu okruženja koje treba da potpomognu razvoj preduzetničkog poduhvata i inovativnih rešenja u uslovima ograničenih resursa; (3) uočavanja najnovijih instrumenata razvoja preduzetništva u određenim regionima.

Studenti će biti osposobljeni da (1) jasno sagledaju značaj preduzetništva za razvoj i uspešnost poslovanja; (2) ocene okruženje uticajno za preduzetnički poduhvat; (3) kreiraju osnovne elemente marketing plana i analize konkurencije.

Uvodni deo: osnovni pojmovi, značaj i uticaj okruženja na nivo preduzetničke kulture u preduzeću. Analiza tržišta (internog i eksternog). Eksterne analize: poslovno i ekonomsko okruženje (PEST), tržište, veličina, rast, segmentacija, trendovi; kupci, korisnici, segmentacija; Interne analize. Analiza uspešnosti kompanije: Portfolio preduzeća; Prodaja, udeo na tržištu, profitna margina; Segmenti kupaca, korisnika; Informacioni sistem u upotrebi; Postavljeni ciljevi i strategije koje se koriste; Marketing aktivnosti; Organizacija marketinga; Organizacija prodaje i distribucije; Saradnja sa drugim organizacionim funkcijama; GAP analize. Konkurentni menadžment i ključni faktori konkurentnosti; Promena faktora konkurentnosti kroz različite istorijske periode; Merenje konkurentnosti; Indeksi konkurentnosti.

Nastava na predmetu se odvija kroz predavanja i vežbe. Predavanja kombinuju teoriju i praktične primere koji su baza za diskusiju. Predavanja delom realizuju gostujući predavači. U okviru vežbi, rad će se odvijati u grupama. Deo vežbi se odvija kroz posetu odgovarajućim organizacijama – poslovnim inkubatorima, klasterima, razvojnim agencijama i slično.

Autori Naziv Godina Izdavač Jezik
Nikolić, S., Ćelić, Đ. Marketing planovi 2012 Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad Srpski jezik
Andrea Okanović Konkurentni menadžment 2018 Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad Srpski jezik
Leonard Lodish Entrepreneurial Marketing: Lessons from Wharton’s Pioneering MBA Course 2007 John Wiley and Sons Inc Engleski
Predmetna aktivnost Predispitna Obavezna Broj poena
Predmetna aktivnost
Prisustvo na vežbama
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
5.00
Predmetna aktivnost
Seminarski rad
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
20.00
Predmetna aktivnost
Domaći zadatak
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
10.00
Predmetna aktivnost
Pismeni deo ispita - kombinovani zadaci i teorija
Predispitna
Ne
Obavezna
Da
Broj poena
60.00
Predmetna aktivnost
Prisustvo na predavanjima
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
5.00
Predavanja
Auditorne vežbe