×
Универзитет у Новом Саду

Предмет: Развој предузетничког подухвата (17.IM1217)

Основне информације:
 
Категорија Стручно-апликативни
Ужа научна област
  • Менаџмент и инвестиције у инжењерству
  • Производни и услужни системи, организација и менаџмент
ЕСПБ 4

Општи циљ предмета је да на једном месту обједини знања неопходна за покретање предузетничког пословног подухвата и да их кроз интеграцију до тада наученог понуди у форми алгоритма како стићи од идеје до тржишта. У том смислу, циљ предмета је да код студената развије способности: (1) генерисања и прикупљања идеја, (2) анализе тржишта и уочавања тржишних ниша, (3) процене неопходних знања и сарадника, (4) развоја и заштите идеје (5) обезбеђивања финансија, (6) креирања маркетинг стратегије и (7) наступа на тржишту. Предмет има за циљ да помогне разумевању предузетничког начина размишљања и понашања кроз холистички приступ. Овај предмет је фокусиран на започињање и развој новог предузетничког подухвата.

Студенти који одслушају предмет, изврше предиспитне обавезе и положе испит су оспособљени да: (1) коришћењем различитих техника генеришу и прикупљају идеје, (2) анализирају тржиштни сегмент од интереса и препознају могуће тржишне нише (3) процене скуп неопходних знања и на основу њега формирају предузетнички тим, (4) да планирају и учествују у развоју идеје и њеној заштити кроз права интелектуалне својине, (5) да препознају и приступе потенцијалним изворима финансија, (6) да осмисле маркетинг стратегије и наступ на тржишту.

Развој предузетништва: различити програми, институције и методологије. Екстерно и интерно развијање предузетничког подухвата. Утицај карактеристика региона/државе на развој предузетништва. Где почиње предузетнички подухват? Где је проблем? Како до идеје? Ко су потенцијални купци и зашто? Ко су конкуренти и како ће се створити? Шта требам да знам и ко то зна? Како до сарадника? Релације: идеја, модел, прототип, производ. Како да заштити идеју/производ/тржишни наступ у почетним фазама пословања МСП. Различити програми развоја предузетништва. Од кога тражити и како финансијску подршку? Како прићи купцу? Могућности прилагођавања МСП променљивим захтевима купаца. Како освојити тржиште?

Настава на предмету се одвија кроз предавања, вежбе и истраживачки рад са циљем да се одабрана идеја преведе кроз све фазе. Предавања комбинују теорију и практичне примере који су база за дискусију. У оквиру вежби, рад ће се одвијати у групама и самостално. Део наставе ће захтевати истраживачки рад на терену – интервјуе са потенцијалним корисницима, посете банкама, као и проучавање међународних предузетничких програма размене и слично.

Аутори Назив Година Издавач Језик
Бојовић, Шенк, Рашковић, Станчу Миросављев, Бороцки, Радовановић Водич за иновативне предузетнике 2007 Конекта консалтинг Српски језик
Magnus Klofsten The Business Platform – Entrepreneurship and management in the early stages of a firms development 2010 Technology Innovation International, Luxembourg Енглески
Eric Ries The Lean Startup 2011 Crown Publishing Group Енглески
Младен Радишић Предузетнички подухвати - електронска скрипта 2018 Факултет техничких наука у Новом Саду Српски језик
Предметна активност Предиспитна Обавезна Број поена
Предметна активност
Присуство на предавањима
Предиспитна
Да
Обавезна
Да
Број поена
5.00
Предметна активност
Усмени део испита
Предиспитна
Не
Обавезна
Да
Број поена
70.00
Предметна активност
Присуство на вежбама
Предиспитна
Да
Обавезна
Да
Број поена
5.00
Предметна активност
Семинарски рад
Предиспитна
Да
Обавезна
Да
Број поена
20.00
API Image

проф. др Младен Радишић

Редовни професор

Предавања

Предавања

API Image

проф. др Младен Радишић

Редовни професор

Аудиторне вежбе

Аудиторне вежбе