Предмет: Развој предузетничког подухвата (17.IM1217 )
Матичне организационе јединице предмета: Департман за индустријско инжењерство и менаџмент, Катедра за производне системе организацију и менаџмент
Категорија | Стручно-апликативни |
Ужа научна област |
|
ЕСПБ | 4 |
Општи циљ предмета је да на једном месту обједини знања неопходна за покретање предузетничког пословног подухвата и да их кроз интеграцију до тада наученог понуди у форми алгоритма како стићи од идеје до тржишта. У том смислу, циљ предмета је да код студената развије способности: (1) генерисања и прикупљања идеја, (2) анализе тржишта и уочавања тржишних ниша, (3) процене неопходних знања и сарадника, (4) развоја и заштите идеје (5) обезбеђивања финансија, (6) креирања маркетинг стратегије и (7) наступа на тржишту. Предмет има за циљ да помогне разумевању предузетничког начина размишљања и понашања кроз холистички приступ. Овај предмет је фокусиран на започињање и развој новог предузетничког подухвата.
Студенти који одслушају предмет, изврше предиспитне обавезе и положе испит су оспособљени да: (1) коришћењем различитих техника генеришу и прикупљају идеје, (2) анализирају тржиштни сегмент од интереса и препознају могуће тржишне нише (3) процене скуп неопходних знања и на основу њега формирају предузетнички тим, (4) да планирају и учествују у развоју идеје и њеној заштити кроз права интелектуалне својине, (5) да препознају и приступе потенцијалним изворима финансија, (6) да осмисле маркетинг стратегије и наступ на тржишту.
Развој предузетништва: различити програми, институције и методологије. Екстерно и интерно развијање предузетничког подухвата. Утицај карактеристика региона/државе на развој предузетништва. Где почиње предузетнички подухват? Где је проблем? Како до идеје? Ко су потенцијални купци и зашто? Ко су конкуренти и како ће се створити? Шта требам да знам и ко то зна? Како до сарадника? Релације: идеја, модел, прототип, производ. Како да заштити идеју/производ/тржишни наступ у почетним фазама пословања МСП. Различити програми развоја предузетништва. Од кога тражити и како финансијску подршку? Како прићи купцу? Могућности прилагођавања МСП променљивим захтевима купаца. Како освојити тржиште?
Настава на предмету се одвија кроз предавања, вежбе и истраживачки рад са циљем да се одабрана идеја преведе кроз све фазе. Предавања комбинују теорију и практичне примере који су база за дискусију. У оквиру вежби, рад ће се одвијати у групама и самостално. Део наставе ће захтевати истраживачки рад на терену – интервјуе са потенцијалним корисницима, посете банкама, као и проучавање међународних предузетничких програма размене и слично.
Аутори | Назив | Година | Издавач | Језик |
---|---|---|---|---|
Бојовић, Шенк, Рашковић, Станчу Миросављев, Бороцки, Радовановић | Водич за иновативне предузетнике | 2007 | Конекта консалтинг | Српски језик |
2010 | Енглески | |||
2011 | Енглески | |||
Младен Радишић | Предузетнички подухвати - електронска скрипта | 2018 | Факултет техничких наука у Новом Саду | Српски језик |
Предметна активност | Предиспитна | Обавезна | Број поена |
---|---|---|---|
Предметна активност Присуство на предавањима |
Предиспитна Да |
Обавезна Да |
Број поена 5.00 |
Предметна активност Усмени део испита |
Предиспитна Не |
Обавезна Да |
Број поена 70.00 |
Предметна активност Присуство на вежбама |
Предиспитна Да |
Обавезна Да |
Број поена 5.00 |
Предметна активност Семинарски рад |
Предиспитна Да |
Обавезна Да |
Број поена 20.00 |
проф. др Младен Радишић
Редовни професор
Предавања

проф. др Андреа Иванишевић
Редовни професор
Предавања
проф. др Младен Радишић
Редовни професор
Аудиторне вежбе

проф. др Андреа Иванишевић
Редовни професор
Аудиторне вежбе