Predmet: Razvoj preduzetničkog poduhvata (17.IM1217 )
Matične organizacione jedinice predmeta: Departman za industrijsko inženjerstvo i menadžment, Katedra za proizvodne sisteme organizaciju i menadžment
Kategorija | Stručno-aplikativni |
Uža naučna oblast |
|
ESPB | 4 |
Opšti cilj predmeta je da na jednom mestu objedini znanja neophodna za pokretanje preduzetničkog poslovnog poduhvata i da ih kroz integraciju do tada naučenog ponudi u formi algoritma kako stići od ideje do tržišta. U tom smislu, cilj predmeta je da kod studenata razvije sposobnosti: (1) generisanja i prikupljanja ideja, (2) analize tržišta i uočavanja tržišnih niša, (3) procene neophodnih znanja i saradnika, (4) razvoja i zaštite ideje (5) obezbeđivanja finansija, (6) kreiranja marketing strategije i (7) nastupa na tržištu. Predmet ima za cilj da pomogne razumevanju preduzetničkog načina razmišljanja i ponašanja kroz holistički pristup. Ovaj predmet je fokusiran na započinjanje i razvoj novog preduzetničkog poduhvata.
Studenti koji odslušaju predmet, izvrše predispitne obaveze i polože ispit su osposobljeni da: (1) korišćenjem različitih tehnika generišu i prikupljaju ideje, (2) analiziraju tržištni segment od interesa i prepoznaju moguće tržišne niše (3) procene skup neophodnih znanja i na osnovu njega formiraju preduzetnički tim, (4) da planiraju i učestvuju u razvoju ideje i njenoj zaštiti kroz prava intelektualne svojine, (5) da prepoznaju i pristupe potencijalnim izvorima finansija, (6) da osmisle marketing strategije i nastup na tržištu.
Razvoj preduzetništva: različiti programi, institucije i metodologije. Eksterno i interno razvijanje preduzetničkog poduhvata. Uticaj karakteristika regiona/države na razvoj preduzetništva. Gde počinje preduzetnički poduhvat? Gde je problem? Kako do ideje? Ko su potencijalni kupci i zašto? Ko su konkurenti i kako će se stvoriti? Šta trebam da znam i ko to zna? Kako do saradnika? Relacije: ideja, model, prototip, proizvod. Kako da zaštiti ideju/proizvod/tržišni nastup u početnim fazama poslovanja MSP. Različiti programi razvoja preduzetništva. Od koga tražiti i kako finansijsku podršku? Kako prići kupcu? Mogućnosti prilagođavanja MSP promenljivim zahtevima kupaca. Kako osvojiti tržište?
Nastava na predmetu se odvija kroz predavanja, vežbe i istraživački rad sa ciljem da se odabrana ideja prevede kroz sve faze. Predavanja kombinuju teoriju i praktične primere koji su baza za diskusiju. U okviru vežbi, rad će se odvijati u grupama i samostalno. Deo nastave će zahtevati istraživački rad na terenu – intervjue sa potencijalnim korisnicima, posete bankama, kao i proučavanje međunarodnih preduzetničkih programa razmene i slično.
Autori | Naziv | Godina | Izdavač | Jezik |
---|---|---|---|---|
2010 | Engleski | |||
Bojović, Šenk, Rašković, Stanču Mirosavljev, Borocki, Radovanović | Vodič za inovativne preduzetnike | 2007 | Konekta konsalting | Srpski jezik |
2011 | Engleski | |||
Mladen Radišić | Preduzetnički poduhvati - elektronska skripta | 2018 | Fakultet tehničkih nauka u Novom Sadu | Srpski jezik |
Predmetna aktivnost | Predispitna | Obavezna | Broj poena |
---|---|---|---|
Predmetna aktivnost Usmeni deo ispita |
Predispitna Ne |
Obavezna Da |
Broj poena 70.00 |
Predmetna aktivnost Prisustvo na predavanjima |
Predispitna Da |
Obavezna Da |
Broj poena 5.00 |
Predmetna aktivnost Seminarski rad |
Predispitna Da |
Obavezna Da |
Broj poena 20.00 |
Predmetna aktivnost Prisustvo na vežbama |
Predispitna Da |
Obavezna Da |
Broj poena 5.00 |
prof. dr Radišić Mladen
Redovni profesor
Predavanja
prof. dr Ivanišević Andrea
Redovni profesor
Predavanja
prof. dr Radišić Mladen
Redovni profesor
Auditorne vežbe
prof. dr Ivanišević Andrea
Redovni profesor