×
Универзитет у Новом Саду

Предмет: Стратешки менаџмент (17.IM1104)

Основне информације:
 
Категорија Научно-стручни
Ужа научна област Производни и услужни системи, организација и менаџмент
ЕСПБ 5

Циљ предмета је (1) развој и јачање стратешке компоненте у размишљању код студената, (2) интеграција знања о функцијама у предузећу и разумевање функционалних стратегија, (3) разумевање основних концепата дејства на стратешком нивоу у индустријским системима (4) стицање знања о динамичком утицају стратешких активности, акционог плана предузећа, на стратегију предузећа. Циљ је да се употпуни и интегрише компонента стратешког размишљања неопходна инжењерима који заузимају позиције у оквиру функције Управљање системом.

Студенти који одслушају предмет и положе испит су оспособљени да: (1) стратешки утврде елементе развоја система, (2) користе алате за анализу стања у предузећу, изводе закључке, предлажу и пореде различите стратегије, (3) обликују акциони план којим се врши примена одабране стратегије и (4) учествују у примени стратегије у предузећу са позиције инжењера који се налази на руководећој или позицији аналитичара.

Природа стратешког менаџмента. Интерна и екстерна анализа стања: Екстерна анализа стања (анализа PEST, 5 Портерових сила, конкурентна интелигенција, матрица EFE). Анализа унутар индустрије. RBV. Функционална анализа стратегије. ИТ анализа. Анализа ланца вредности. Матрица IFE. Краткорочни и дугорочни циљеви: Трансформација ланца вредности у конкурентску предност. Дугорочни циљеви. Стратешки циљеви. Примена избалансиране листе циљева. Врсте и диверсификација стратегије. Формирање, процена и избор стратегије: Примена матрице SWOT и SPACE. Формулација и примена стратегије. Матрица QSPM. Годишњи циљеви. Алокација ресурса. Усклађивање структуре и стратегије. Функционална примена стратегије. Анализа, процена и контрола стратегије. EPS/EBIT анализа. Стратегија одрживог развоја. Глобални утицај. Геосоциолошка специфичност. FAROUT метод, СЕРВО анализа, McKinsey 7S, Shadowing, Product Line анализа, Win/Loss анализа, анализа стратешке повезаности, анализа репутације предузећа, анализа критичних фактора предузећа, технолошка анализа, Linchpin анализа.

Настава на предмету обухвата предавања са примерима анализе стања, различитих стратегија и избора и оцене примењених стратегија. У оквиру вежби се подстиче рад у групама, рачунарска симулација примене стратегија. Вежбе се одржавају уз помоћ рачунара. Настава на предмету је интензивно подржана платформом за учење на даљину (Moodle).

Аутори Назив Година Издавач Језик
Burgelman, R., Christensen, C., Wheelwright, S. Strategic Management of Technology and Innovation 2008 McGraw Hill Енглески
David, F. Strategic Management 2011 Pearson Енглески
Dess, G., Lumpkin, G. Strategic Management : Text and Cases 2006 McGraw-Hill, New York Српски језик
Лалић, Б., Марјановић, У. Примери примене стратегије - електронска скрипта 2020 Факултет техничких наука, Нови Сад Српски језик
Johnson, G., Scholes, K. Exploring Corporate Strategy 2010 FT Prentice Hall Енглески
Предметна активност Предиспитна Обавезна Број поена
Предметна активност
Тест
Предиспитна
Да
Обавезна
Да
Број поена
10.00
Предметна активност
Усмени део испита
Предиспитна
Не
Обавезна
Да
Број поена
50.00
Предметна активност
Семинарски рад
Предиспитна
Да
Обавезна
Да
Број поена
20.00
Предметна активност
Присуство на предавањима
Предиспитна
Да
Обавезна
Да
Број поена
5.00
Предметна активност
Присуство на вежбама
Предиспитна
Да
Обавезна
Да
Број поена
5.00
Предметна активност
Тест
Предиспитна
Да
Обавезна
Да
Број поена
10.00
API Image

проф. др Бојан Лалић

Редовни професор

Предавања

Предавања

Рачунарске вежбе

Рачунарске вежбе