Fakultet tehničkih nauka

Predmet: Inženjerstvo usluga (17.IM1103)

Matične organizacione jedinice predmeta: Departman za industrijsko inženjerstvo i menadžment, Katedra za proizvodne sisteme organizaciju i menadžment
Osnovne informacije:
 
Kategorija Naučno-stručni
Uža naučna oblast Proizvodni i uslužni sistemi, organizacija i menadžment
Multidisciplinarna Ne
ESPB 5
Cilj:

Cilj predmeta je ovladavanje znanjima i veštinama potrebnim za projektovanje usluga i uslužnog procesa uključujući sve specifičnosti uslužnog proizvoda. U predmetu se izučava veza između uslužnog koncepta, uslužnog procesa i uslužnog sistema i njihov značaj za efektivno i efikasno pružanje usluga usklađenih prema zahtevima korisnika.

Ishod:

Studenti će biti osposobljeni da projektuju i razvijaju uslugu i uslužni sistem, koristeći alate i tehnike inženjerstva usluga, i da na adekvatan način odrede potrebne resurse i tehnologiju u cilju stvaranja što boljih performansi usluge. Ovaj predmet daje kompetencije za upravljanje i unapređenje sistema u kome usluge čine dominantan rezultat procesa rada.

Sadržaj:

Uvod u inženjerstvo usluga; Priroda i karakteristike usluga; Identifikacija različitih tipova usluga i uslužnih procesa, analiza uslužne transakcije; Koncept usluga; Projektovanje i razvoj usluge; Upravljanje uslužnim procesom; Inženjerski alati za upravljanje uslužnim procesima; Kvalitet usluge i uslužnog procesa; Kontrola uslužnog procesa; Repozicioniranje uslužnih procesa; Učesnici u uslužnom procesu, menadžment korisnicima; Uslužni sistem, uslužni resursi; Inženjerski alati za konceptualno projektovanje uslužnog sistema; Menadžment tehnologijom; Menadžment kapaciteta.

Metodologija izvođenja nastave:

Nastava se odvija kroz predavanja i auditorne, odnosno računarske vežbe, uz teorijsku obradu potrebnog broja studija slučaja. Vežbe obuhvataju uvođenje studenata u rešavanje problema primenom računara i tehnologije za interaktivnu obradu studija slučaja. Studenti u manjim grupama rade konkretan seminarski rad koji za cilj ima primenu stečenog znanja. Završni ispit se izvodi pismeno, odnosno usmeno.

Literatura:
Autori Naziv Godina Izdavač Jezik
Simeunović, N., Lalić, B. Operacioni menadžment 2016 Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad Srpski jezik
Haksever, C., Render, B., Russell, S.R., Murdick, G.R. Service management and operations 2000 Prentice Hall Engleski
Chang, C.M. Service Systems Management and Engineering: Creating Strategic Differentiation and Operational Excellence 2010 Wiley Engleski
Salvendy, G., Karwowski, W. Introduction to Service Engineering 2010 Wiley Engleski
Nenad Simeunović Inženjerstvo usluga 2019 Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad Srpski jezik
Formiranje ocene:
Predmetna aktivnost Predispitna Obavezna Broj poena
Složeni oblici vežbi Da Da 20.00
Prisustvo na predavanjima Da Da 5.00
Prisustvo na vežbama Da Da 5.00
Seminarski rad Da Da 20.00
Teorijski deo ispita Ne Da 50.00
Izvođači nastave:
Auditorne vežbe
Predavanja
Auditorne vežbe
Auditorne vežbe
Računarske vežbe
Predavanja
Računarske vežbe
Računarske vežbe