×
Универзитет у Новом Саду

Предмет: Инжењерство услуга (17.IM1103)

Основне информације:
 
Категорија Научно-стручни
Ужа научна област Производни и услужни системи, организација и менаџмент
ЕСПБ 5

Циљ предмета је овладавање знањима и вештинама потребним за пројектовање услуга и услужног процеса укључујући све специфичности услужног производа. У предмету се изучава веза између услужног концепта, услужног процеса и услужног система и њихов значај за ефективно и ефикасно пружање услуга усклађених према захтевима корисника.

Студенти ће бити оспособљени да пројектују и развијају услугу и услужни систем, користећи алате и технике инжењерства услуга, и да на адекватан начин одреде потребне ресурсе и технологију у циљу стварања што бољих перформанси услуге. Овај предмет даје компетенције за управљање и унапређење система у коме услуге чине доминантан резултат процеса рада.

Увод у инжењерство услуга; Природа и карактеристике услуга; Идентификација различитих типова услуга и услужних процеса, анализа услужне трансакције; Концепт услуга; Пројектовање и развој услуге; Управљање услужним процесом; Инжењерски алати за управљање услужним процесима; Квалитет услуге и услужног процеса; Контрола услужног процеса; Репозиционирање услужних процеса; Учесници у услужном процесу, менаџмент корисницима; Услужни систем, услужни ресурси; Инжењерски алати за концептуално пројектовање услужног система; Менаџмент технологијом; Менаџмент капацитета.

Настава се одвија кроз предавања и аудиторне, односно рачунарске вежбе, уз теоријску обраду потребног броја студија случаја. Вежбе обухватају увођење студената у решавање проблема применом рачунара и технологије за интерактивну обраду студија случаја. Студенти у мањим групама раде конкретан семинарски рад који за циљ има примену стеченог знања. Завршни испит се изводи писмено, односно усмено.

Аутори Назив Година Издавач Језик
Haksever, C., Render, B., Russell, S.R., Murdick, G.R. Service management and operations 2000 Prentice Hall Енглески
Chang, C.M. Service Systems Management and Engineering: Creating Strategic Differentiation and Operational Excellence 2010 Wiley Енглески
Salvendy, G., Karwowski, W. Introduction to Service Engineering 2010 Wiley Енглески
Симеуновић, Н., Лалић, Б. Операциони менаџмент 2016 Факултет техничких наука, Нови Сад Српски језик
Ненад Симеуновић Инжењерство услуга 2019 Факултет техничких наука, Нови Сад Српски језик
Предметна активност Предиспитна Обавезна Број поена
Предметна активност
Присуство на предавањима
Предиспитна
Да
Обавезна
Да
Број поена
5.00
Предметна активност
Семинарски рад
Предиспитна
Да
Обавезна
Да
Број поена
20.00
Предметна активност
Теоријски део испита
Предиспитна
Не
Обавезна
Да
Број поена
50.00
Предметна активност
Присуство на вежбама
Предиспитна
Да
Обавезна
Да
Број поена
5.00
Предметна активност
Сложени облици вежби
Предиспитна
Да
Обавезна
Да
Број поена
20.00

Предавања

Предавања

Аудиторне вежбе

Аудиторне вежбе

Аудиторне вежбе

Рачунарске вежбе

Рачунарске вежбе

Рачунарске вежбе