×
Универзитет у Новом Саду

Предмет: Истраживање тржишта и понашање потрошача (17.IM1051)

Основне информације:
 
Категорија Стручно-апликативни
Ужа научна област
  • Индустријски маркетинг, предузетништво и иновације
  • Производни и услужни системи, организација и менаџмент
ЕСПБ 4

Циљ предмета представља овладавање основним знањима у подручју истраживања тржишта и разумевања комплексног света понашања потрошача, која омогућавају студентима да антиципирају и да се прилагођавају динамици и природи тражње. Циљ предмета је да дипломирани инжењер менаџмента стекне компетенције за методолошко спровођење анализе тржишта и утврђивање понашајних склоности потрошача.

Студенти ће бити оспособљени за примену метода и техника истраживања и идентификовање профитабилних сегмената тржишта. Дипломирани инжењер менаџмента стиче компетенције за самосталну анализу захтева тржишта и разумевање понашања потрошача, у циљу правовременог доношења одлука у оквиру маркетинг функције и управљања целокупним пословним системом.

Увод у истраживање тржишта; Анализа захтева тржишта у погледу количина и цена, и њихово поређење са техничко-технолошким, развојним и производно-услужним капацитетима предузећа; Примена метода и техника истраживање тржишта - одређивање узорка, прикупљање и анализа података; Примена QFD методе за анализу техничких захтева купаца/потрошача и њихово преношење на карактеристике производа/услуга; Припрема извештаја и презентација резултата; Значај понашања потрошача у инжењерству; Улога перцепције у понашању потрошача; Улога мотивације и емоција у понашању потрошача; Улога културних образаца у понашању потрошача; Улога ставова у понашању потрошача.

Настава на предмету се одвија кроз предавања и аудиторне и рачунарске вежбе, које прате аудио-визуелне презентације примера добре праксе. На предавањима, студенти се упознају са теоријским основама истраживања тржишта и понашања потрошача. На рачунарским вежбама се подстиче индивидуални и рад у групама, кроз симулацију решавања конкретних пословних ситуација, при чему се посебан акценат ставља на овладавање софтверским алатима за анализу и обраду података.

Аутори Назив Година Издавач Језик
Walters, D. Behavioral Marketing: Delivering Personalized Experiences at Scale 2015 Wiley, New Jersey Енглески
Naresh Malhotra Essentials of Marketing Research, Global Edition 2014 Pearson Енглески
Babin, B. J.; Harris, E. G. Ponašanje potrošača 2012 Data Status, Beograd Српски језик
Ћелић Ђ., Станковић Ј., Истраживање тржишта и понашање потрошача, електронска скрипта 2018 Факултет техничких наука Нови Сад Српски језик
Предметна активност Предиспитна Обавезна Број поена
Предметна активност
Присуство на вежбама
Предиспитна
Да
Обавезна
Да
Број поена
5.00
Предметна активност
Предметни пројекат
Предиспитна
Да
Обавезна
Да
Број поена
20.00
Предметна активност
Тест
Предиспитна
Да
Обавезна
Да
Број поена
20.00
Предметна активност
Усмени део испита
Предиспитна
Не
Обавезна
Да
Број поена
50.00
Предметна активност
Присуство на предавањима
Предиспитна
Да
Обавезна
Да
Број поена
5.00
API Image

ванр. проф. др Ђорђе Ћелић

Ванредни професор

Предавања

Аудиторне вежбе

Рачунарске вежбе

Рачунарске вежбе