Predmet: Istraživanje tržišta i ponašanje potrošača (17.IM1051 )
Matične organizacione jedinice predmeta: Departman za industrijsko inženjerstvo i menadžment, Katedra za proizvodne sisteme organizaciju i menadžment
Studijski programi predmeta:
Stepen i vrsta studija | Naziv |
---|
Kategorija | Stručno-aplikativni |
Uža naučna oblast | Proizvodni i uslužni sistemi, organizacija i menadžment |
Multidisciplinarna | Ne |
ESPB | 4 |
Cilj:
Cilj predmeta predstavlja ovladavanje osnovnim znanjima u području istraživanja tržišta i razumevanja kompleksnog sveta ponašanja potrošača, koja omogućavaju studentima da anticipiraju i da se prilagođavaju dinamici i prirodi tražnje. Cilj predmeta je da diplomirani inženjer menadžmenta stekne kompetencije za metodološko sprovođenje analize tržišta i utvrđivanje ponašajnih sklonosti potrošača.
Ishod:
Studenti će biti osposobljeni za primenu metoda i tehnika istraživanja i identifikovanje profitabilnih segmenata tržišta. Diplomirani inženjer menadžmenta stiče kompetencije za samostalnu analizu zahteva tržišta i razumevanje ponašanja potrošača, u cilju pravovremenog donošenja odluka u okviru marketing funkcije i upravljanja celokupnim poslovnim sistemom.
Sadržaj:
Uvod u istraživanje tržišta; Analiza zahteva tržišta u pogledu količina i cena, i njihovo poređenje sa tehničko-tehnološkim, razvojnim i proizvodno-uslužnim kapacitetima preduzeća; Primena metoda i tehnika istraživanje tržišta - određivanje uzorka, prikupljanje i analiza podataka; Primena
Metodologija izvođenja nastave:
Nastava na predmetu se odvija kroz predavanja i auditorne i računarske vežbe, koje prate audio-vizuelne prezentacije primera dobre prakse. Na predavanjima, studenti se upoznaju sa teorijskim osnovama istraživanja tržišta i ponašanja potrošača. Na računarskim vežbama se podstiče individualni i rad u grupama, kroz simulaciju rešavanja konkretnih poslovnih situacija, pri čemu se poseban akcenat stavlja na ovladavanje softverskim alatima za analizu i obradu podataka.
Literatura:
Autori | Naziv | Godina | Izdavač | Jezik |
---|---|---|---|---|
2012 | Srpski jezik | |||
2015 | Engleski | |||
Ćelić Đ., Stanković J., | Istraživanje tržišta i ponašanje potrošača, elektronska skripta | 2018 | Fakultet tehničkih nauka Novi Sad | Srpski jezik |
2014 | Engleski |
Formiranje ocene:
Predmetna aktivnost | Predispitna | Obavezna | Broj poena |
---|---|---|---|
Test | Da | Da | 20.00 |
Usmeni deo ispita | Ne | Da | 50.00 |
Prisustvo na vežbama | Da | Da | 5.00 |
Prisustvo na predavanjima | Da | Da | 5.00 |
Predmetni projekat | Da | Da | 20.00 |
Izvođači nastave:
Asistent Perić Aleksandra
Asistent
Računarske vežbe
doc. dr Spajić Jelena
Docent
Auditorne vežbe
doc. dr Spajić Jelena
Docent
Računarske vežbe
vanr. prof. dr Ćelić Đorđe
Vanredni profesor