Предмет: Иновациони менаџмент (17.IM1017 )
Матичне организационе јединице предмета: Департман за индустријско инжењерство и менаџмент, Катедра за производне системе организацију и менаџмент
Категорија | Стручно-апликативни |
Ужа научна област |
|
ЕСПБ | 4 |
Основни циљ предмета јесте упознавање студената са кључним појмовима из области управљања иновацијама. Студенти стичу компетенције о различитим перспективама управљања иновацијама у предузећу, али и о институцијама окружења које су кључне за креирање иновативног окружења (национални иновациони систем, институције подршке). Предмет има за циљ да оспособи студенте да разумеју значај иновативног потенцијала предузећа и спољашњег окружења; да схвате како да побољшају иновативни потенцијал предузећа и како да управљају иновационим активностима у оквиру сваке функције предузећа. Студенти ће иновације изучавати као кључни извор стицања конкурентске предности предузећа, независно од делатности и других карактеристика предузећа.
Студенти који одслушају предмет, реализују предиспитне обавезе и положе испит, осособљени су да: идентификују и опишу различите врсте иновација и степене новина производа/услуга/процеса унутар организације и у њеном окружењу; разумеју процес иновирања у предузећу и неопходне предуслове за побољшање иновационог потенцијала предузећа; процене вештине и способности неопходне за управљање иновацијама и процес увођења нових производа/услуга/процеса/тржишта; успоставе и примене иновациони процес у предузећу; процес иновирања повежу са стратегијским планом развоја предузећа
Предмет Иновациони менаџмент разматра менаџмент иновација из две различите перспективе – перспективе малих брзорастућих иновативних предузећа и перспективе великих компанија у приватном сектору. Проучавају се везе између иновација, креативности и инвенција, кроз различите моделе. Различити типови иновација (класификација према различитим критеријумима и методологијама). Иновације као део управљачког и инжењерског процеса. Иновације и предузетништво. Модели иновирања – од идеје до реализације. Иновациона стратегија. Национално и конкурентско окружење, позиција предузећа у окружењу (Портерове силе, кључне компетенције предузећа). Иновације и утицај технолошких трајекторија, унутрашњи процеси и ресурси; улога интелектуалне својине у иновационом менаџменту; мерење иновација – у предузећу и на нивоу региона (држава); карактеристике иновативних предузећа. Алати мерење иновативног потенцијала предузећа и региона.
Настава на предмету се одвија кроз предавања и вежбе. Предавања комбинују практичне примере и теорију који су основа за дискусију. Примери пословне праксе треба да интегришу различите области менаџмента иновација. У оквиру вежби, рад ће се одвијати у групама и самостално. Део вежби се одвија кроз посету одговарајућим организацијама – пословни инкубатор, завод за интелектуалну својину. Предавања делом реализују гостујући предавачи.
Аутори | Назив | Година | Издавач | Језик |
---|---|---|---|---|
2006 | Енглески | |||
2015 | Српски језик | |||
Јелена Бороцки | Предузетништво, иновације и развој предузећа | 2015 | Факултет техничких наука, Нови Сад | Српски језик |
2013 | Енглески | |||
2017 | Српски језик | |||
2007 | Енглески |
Предметна активност | Предиспитна | Обавезна | Број поена |
---|---|---|---|
Предметна активност Усмени део испита |
Предиспитна Не |
Обавезна Да |
Број поена 60.00 |
Предметна активност Присуство на вежбама |
Предиспитна Да |
Обавезна Да |
Број поена 5.00 |
Предметна активност Присуство на предавањима |
Предиспитна Да |
Обавезна Да |
Број поена 5.00 |
Предметна активност Предметни пројекат |
Предиспитна Да |
Обавезна Да |
Број поена 30.00 |

проф. др Јелена Бороцки
Редовни професор
Предавања
ванр. проф. др Ђорђе Ћелић
Ванредни професор
Предавања

Асистент са докторатом Александар Векић
Асистент са докторатом
Аудиторне вежбе