×
Универзитет у Новом Саду

Предмет: Иновациони менаџмент (17.IM1017)

Основне информације:
 
Категорија Стручно-апликативни
Ужа научна област
  • Индустријски маркетинг, предузетништво и иновације
  • Производни и услужни системи, организација и менаџмент
ЕСПБ 4

Основни циљ предмета јесте упознавање студената са кључним појмовима из области управљања иновацијама. Студенти стичу компетенције о различитим перспективама управљања иновацијама у предузећу, али и о институцијама окружења које су кључне за креирање иновативног окружења (национални иновациони систем, институције подршке). Предмет има за циљ да оспособи студенте да разумеју значај иновативног потенцијала предузећа и спољашњег окружења; да схвате како да побољшају иновативни потенцијал предузећа и како да управљају иновационим активностима у оквиру сваке функције предузећа. Студенти ће иновације изучавати као кључни извор стицања конкурентске предности предузећа, независно од делатности и других карактеристика предузећа.

Студенти који одслушају предмет, реализују предиспитне обавезе и положе испит, осособљени су да: идентификују и опишу различите врсте иновација и степене новина производа/услуга/процеса унутар организације и у њеном окружењу; разумеју процес иновирања у предузећу и неопходне предуслове за побољшање иновационог потенцијала предузећа; процене вештине и способности неопходне за управљање иновацијама и процес увођења нових производа/услуга/процеса/тржишта; успоставе и примене иновациони процес у предузећу; процес иновирања повежу са стратегијским планом развоја предузећа

Предмет Иновациони менаџмент разматра менаџмент иновација из две различите перспективе – перспективе малих брзорастућих иновативних предузећа и перспективе великих компанија у приватном сектору. Проучавају се везе између иновација, креативности и инвенција, кроз различите моделе. Различити типови иновација (класификација према различитим критеријумима и методологијама). Иновације као део управљачког и инжењерског процеса. Иновације и предузетништво. Модели иновирања – од идеје до реализације. Иновациона стратегија. Национално и конкурентско окружење, позиција предузећа у окружењу (Портерове силе, кључне компетенције предузећа). Иновације и утицај технолошких трајекторија, унутрашњи процеси и ресурси; улога интелектуалне својине у иновационом менаџменту; мерење иновација – у предузећу и на нивоу региона (држава); карактеристике иновативних предузећа. Алати мерење иновативног потенцијала предузећа и региона.

Настава на предмету се одвија кроз предавања и вежбе. Предавања комбинују практичне примере и теорију који су основа за дискусију. Примери пословне праксе треба да интегришу различите области менаџмента иновација. У оквиру вежби, рад ће се одвијати у групама и самостално. Део вежби се одвија кроз посету одговарајућим организацијама – пословни инкубатор, завод за интелектуалну својину. Предавања делом реализују гостујући предавачи.

Аутори Назив Година Издавач Језик
Kaufman, J., Woodhead, R. Stimulating innovation in products and services: with function analysis and mapping 2006 Wiley-Interscience, Hoboken Енглески
Sito, T. Moving Innovation : A History of Computer Animation 2015 The MIT Press, Cambridge Српски језик
Јелена Бороцки Предузетништво, иновације и развој предузећа 2015 Факултет техничких наука, Нови Сад Српски језик
Dumas, M. et al. Fundamentals of Business Process Management 2013 Springer, Heidelberg Енглески
J.Tidd, Bessant, J. Upravljanje inovacijama - prevod na srpski jezik (originalni naziv: Managing Innovation: Integrating Technological, Market & Organisational Change) 2017 Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad Српски језик
G.Praveen Business Innovation In the 21st Century – A Comprehensive Approach to Institutionalize Business Innovation 2007 Accelper Consulting, USA Енглески
Предметна активност Предиспитна Обавезна Број поена
Предметна активност
Усмени део испита
Предиспитна
Не
Обавезна
Да
Број поена
60.00
Предметна активност
Присуство на вежбама
Предиспитна
Да
Обавезна
Да
Број поена
5.00
Предметна активност
Присуство на предавањима
Предиспитна
Да
Обавезна
Да
Број поена
5.00
Предметна активност
Предметни пројекат
Предиспитна
Да
Обавезна
Да
Број поена
30.00

проф. др Јелена Бороцки

Редовни професор

Предавања

API Image

ванр. проф. др Ђорђе Ћелић

Ванредни професор

Предавања

Аудиторне вежбе