Fakultet tehničkih nauka

Predmet: Industrijski marketing (17.IM1015)

Matične organizacione jedinice predmeta: Departman za industrijsko inženjerstvo i menadžment, Katedra za proizvodne sisteme organizaciju i menadžment
Osnovne informacije:
 
Kategorija Naučno-stručni
Uža naučna oblast
  • Industrijski marketing, preduzetništvo i inovacije
  • Proizvodni i uslužni sistemi, organizacija i menadžment
ESPB 5

Cilj predmeta predstavlja ovladavanje osnovnim znanjima iz oblasti marketinga u inženjerskom okruženju, koje omogućavaju studentima da samostalno izvedu analizu tržišta i osmisle kreativna marketinška rešenja. U okviru ovog predmeta, diplomirani inženjer menadžmenta steći će kompetencije za upravljanje i unapređenje poslovnih procesa u okviru marketing funkcija.

Studenti će biti osposobljeni za organizaciju i unapređenje poslovnih procesa u izazovnom inženjerskom okruženju, uzimajući u obzir potrebe tržišta i vladajuće trendove. Diplomirani inženjer menadžmenta stiče kompetencije za razvoj marketinških aktivnosti, upravljanje komunikacionim procesima i kreiranje kreativnih rešenja u području inženjerstva.

Holistički pristup marketingu; Marketing odnosa; Specifičnosti marketing funkcije u inženjerstvu; Analiza marketinškog okruženja (PEST i SWOT), Segmentacija i targetiranje tržišta, Marketinška istraživanja - strategije konkurencije; Marketing miks (4P vs 4C, 6P, 7P); Upravljanje proizvodnim portfolijom (BCG matrica); Uloga marketinga u razvoju proizvoda - životni ciklus proizvoda; Uloga marketinga u kreiranju distributivne i cenovne strategije; Marketing komunikacije i promotivne strategije; Korporativna društvena odgovornost i značaj eko-marketinga; Strategije pozicioniranja i izgradnje brenda.

Nastava na predmetu obuhvata predavanja i auditorne vežbe. U okviru predavanja, studenti se upoznaju sa teorijskim osnovama i principima industrijskog marketinga. Na auditornim vežbama se podstiče rad u grupama, rešavanje praktičnih primera i studija slučaja, pri čemu se poseban akcenat stavlja na interaktivan rad sa studentima i podsticanje pronalaženja individualnih i timskih kreativnih rešenja.

Autori Naziv Godina Izdavač Jezik
Kotler, F. i dr. Principi marketinga 2007 MATE, Beograd Srpski jezik
Đorđe Ćelić Industrijski marketing, elektronska skripta 2018 Fakultet tehničkih nauka u Novom Sadu Srpski jezik
McDaniel, C., Hair, J. F., Lamb, C. W. Marketing MKTG 2013 Data Status, Beograd Srpski jezik
Predmetna aktivnost Predispitna Obavezna Broj poena
Predmetna aktivnost
Teorijski deo ispita
Predispitna
Ne
Obavezna
Da
Broj poena
20.00
Predmetna aktivnost
Prisustvo na vežbama
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
5.00
Predmetna aktivnost
Prisustvo na predavanjima
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
5.00
Predmetna aktivnost
Test
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
20.00
Predmetna aktivnost
Usmeni deo ispita
Predispitna
Ne
Obavezna
Da
Broj poena
30.00
Predmetna aktivnost
Test
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
20.00
Predavanja
Predavanja
Predavanja
Auditorne vežbe
Auditorne vežbe
Auditorne vežbe