Fakultet tehničkih nauka

Predmet: Teorija igara (17.IFE261)

Matične organizacione jedinice predmeta: Katedra za matematiku, Odsek za primenjene računarske nauke i informatiku, Odsek za automatiku, geomatiku i upravljanje sistemima
Osnovne informacije:
 
Kategorija Naučno-stručni
Uža naučna oblast Teorijska i primenjena matematika
Multidisciplinarna Da
ESPB 4
Cilj:

Glavni cilj kursa je uvođenje osnovnog koncepta teorije igara i strateškog donošenja odluka. S obzirom da ova teorija vuče korene iz svakodnevnog života, postoje brojne njene primene u ekonomiji, političkim naukama, psihologiji i logici. Iz tog razloga, tema je interesantna i sa praktične i sa teorijske strane.

Ishod:

Poznavanje koncepta igre, racionalnog ponašanja i strategije, kao i njihovih osnovnih osobina. Razumevanje veza između konkretnih situacija i njihovih modela u teoriji igara. Sposobnost prepoznavanja više standardnih igara koje se često sreću, kao i alata koji se koriste za njihovu analizu.

Sadržaj:

Kombinatorne igre, igra Nim, operacije na igrama. Drvo igre, racionalno ponašanje, strategija, simetrične igre, dominacija. Nešov ekvilibrijum. Bajesove igre. Mešane strategije, mešani ekvilibrijumi, degenerisane igre, igre zbira nula. Ekstenzivne igre. Strategije ponašanja. Pregovaranje.

Metodologija izvođenja nastave:

Predavanja. Vežbe, uključujući i praktične vežbe. Usmeni ispit.

Literatura:
Autori Naziv Godina Izdavač Jezik
Bernhard von Stengel Game theory basics 2008 LSE Engleski
Osborne, M.J., Rubinstein, A. A Course in Game Theory 1994 MIT Press, Cambridge Engleski
Formiranje ocene:
Predmetna aktivnost Predispitna Obavezna Broj poena
Predmetni(projektni)zadatak Da Da 15.00
Složeni oblici vežbi Da Da 20.00
Predmetni(projektni)zadatak Da Da 15.00
Složeni oblici vežbi Da Da 20.00
Usmeni deo ispita Ne Da 30.00
Izvođači nastave:
Računarske vežbe
Predavanja