Predmet: Uvod u istraživački proces (19.IB31 )
Studijski programi predmeta:
Stepen i vrsta studija | Naziv |
---|---|
Master akademske studije | Informaciona bezbednost (Godina: 1, Semestar: Zimski) |
Kategorija | Akademsko-opšteobrazovni |
Uža naučna oblast | Informaciono-komunikacioni sistemi |
ESPB | 6 |
Cilj predmeta predstavlja ovladavanje osnovnim znanjima u području istraživačkog procesa, odnosno sticanje kompetencija koje će omogućiti studentima da samostalno definišu istraživački problem na adekvatan način, da dizajniraju istraživački nacrt prateći prihvaćenu metodologiju koja obezbeđuje transparentnost i ponovljivost istraživanja, da sprovedu istraživanje oslanjajući se na odgovarajuće metode prikupljanja podataka, te da prikupljene podatke analiziraju upotrebom validnih statističkih metoda i da na osnovu rezultata analize izvuku relevantne i kvalitetne zaključke koji mogu biti predstavljeni kako akademskoj tako i stručnoj zajednici na adekvatan način.
Studenti će po završetku kursa biti osposobljeni za samostalno planiranje, dizajniranje i izvođenje istraživačkih poduhvata. Očekuje se da će studenti steći kompetencije za formulisanje relevantnih istraživačkih pitanja, identifikaciju bitnih faktora i odabir adekvatnih metoda istraživanja za njegovo uspešno sprovođenje. Konačno, studenti će steći veštine neophodne za prikaz rezultata istraživanja stručnoj javnosti, upotrebom savremenih softverskih alata.
Uvodni koncepti, teorijske postavke i principi istraživačkog procesa, definisanje istraživačkog problema, zavisne, nezavisne i intervenišuće varijable u istraživanju, nivoi i načini merenja, posredna i neposredna merenja, pouzdanost, tačnost i greške merenja, nacrti istraživanja, uloga kontrolnih grupa, metode i principi uzorkovanja u istraživanju, zaključivanje na osnovu rezultata istraživanja, oblikovanje i izveštavanje o rezultatima istraživanja, alati za pomoć u istraživanju i oblikovanju prikaza istraživanja, pretraživanje i referenciranje izvora.
Nastava na predmetu obuhvata predavanja uz osvrt na praktične primere. Vežbe su potpuno računarske i na njima studenti kroz praktičan rad primenjuju znanja stečena na predavanjima, a obaveznim projektnim zadatkom se podstiče rad u grupama.
Autori | Naziv | Godina | Izdavač | Jezik |
---|---|---|---|---|
2017 | Engleski | |||
Mirković, M. | Uvod u istraživački proces, elektronska skripta | 2019 | Fakultet tehničkih nauka | Srpski jezik |
2018 | Engleski | |||
Ristić, Ž. | O istraživanju, metodu i radu | 2006 | Institut za pedagoška istraživanja | Srpski jezik |
Predmetna aktivnost | Predispitna | Obavezna | Broj poena |
---|---|---|---|
Predmetna aktivnost Predmetni(projektni)zadatak |
Predispitna Da |
Obavezna Da |
Broj poena 30.00 |
Predmetna aktivnost Usmeni deo ispita |
Predispitna Ne |
Obavezna Da |
Broj poena 60.00 |
Predmetna aktivnost Prisustvo na predavanjima |
Predispitna Da |
Obavezna Da |
Broj poena 10.00 |
prof. dr Mirković Milan
Redovni profesor
Predavanja
doc. Dakić Dušanka
Docent