Fakultet tehničkih nauka

Predmet: Napredne prikazne tehnologije (17.IA020)

Matične organizacione jedinice predmeta: Katedra za animaciju u inženjerstvu
Osnovne informacije:
 
Kategorija Naučno-stručni
Uža naučna oblast Računarska grafika
Multidisciplinarna Da
ESPB 5
Cilj:

Sticanje osnovnih znanja iz kompjuterske vizije, 2D projektivne geometrije slika, kalibracije kamera i 3D rekonstrukcije u više kamernom sistemu, i 3D vizualizacije.

Ishod:

Upoznavanje sa osnovama kompjuterske vizije i 3D rekonstrukcije na bazi više 2D slika/videa. Sticanje znanja iz 2D projektivne geometrije slika, geometrijskih transformacija slika i videa. Generisanje mozaika slika za više ulaznih slika. Upoznavanje sa metodama detekcije specijalnih odlika slika i njihovo uparivanje (eng. matching) radi registracije objekata, kalibracije kamera i 3D rekonstrukcije. Upoznavanje sa metodama automatskog generisanja 3D modela i njegovog prikaza, na osnovu 3D oblaka tacaka i tekstura iz slika.

Sadržaj:

Geometrijske transformacije slika i videa. 2D projektivna geometrija i njena primena na sliku. Detekcija specijalnih odlika slike i videa. Uparivanje specijalnih odlika slika iz više kamera i odredjivanje geometrijske transformacije na osnovu toga. Generisanje panorame/mozaika na osnovu više slika. Kalibracija jedne kamere i stereo kalibracija više kamernog sistema. Epipolarna geometrija. 3D rekonstrukcija na osnovu više slika unutar više-kamernog sistema. Generisanje mreže poligona na osnovu rekonstruisanog 3D oblaka podataka. Senčenje, osvetljenje i renderovanje 3D modela.

Metodologija izvođenja nastave:

Oblici izvodjenja nastave su: predavanja, računarske vežbe, izrada projektnih zadataka i konsultacije. Na predavanjima se izlazu sadržaji predmeta i stimuliše se aktivno učešće studenata. Praktični deo studenti savladavaju radom na računaru. Računarske vežbe se rade u C/C++ programskom jeziku uz korišćenje pomoćnih OpenCV, PCL i OpenGL biblioteka za kompjutersku viziju i grafiku. Na računarskim vežbama se takodje radi sa video kamerama i preko specijalno napravljenih programa se radi video akvizicija sa više kamera.

Literatura:
Autori Naziv Godina Izdavač Jezik
Vladimir Zlokolica Napredne prikazne tehnologije - Skripta 2010 Fakultet Tehničkih nauka, Novi Sad Srpski jezik
Richard Hartley, Andrew Zisserman Multiple View Geometry in Computer Vision 2004 Cambridge University Press Engleski
Szeliski, R. Computer vision: algorithms and applications 2011 Springer, London Engleski
Edward Angel, Dave Shreiner Interactive Computer Graphics - A top down approach with shader-based OpenGL 2011 Addison-Wesley Engleski
Formiranje ocene:
Predmetna aktivnost Predispitna Obavezna Broj poena
Prisustvo na računarskim vežbama Da Da 10.00
Teorijski deo ispita Ne Da 30.00
Predmetni(projektni)zadatak Da Da 25.00
Predmetni projekat Da Da 35.00
Prisustvo na predavanjima Da Ne 5.00
Izvođači nastave:
Predavanja
Predavanja
Računarske vežbe
Računarske vežbe