Универзитет у Новом Саду

Предмет: Интерактивна инжењерска графика (17.IA013)

Матичне организационе јединице предмета: Департман за механизацију и конструкционо машинство, Катедра за анимацију у инжењерству
Основне информације:
 
Категорија Научно-стручни
Ужа научна област Рачунарска графика
ЕСПБ 5

Упознавање студената са принципима Интерактивне инжењерске графике и оспособљавање студената за самостални развој апликација.

Да знања стечена из поља Интерактивне инжењерске графике и развоја апликација применом VTK и OpenGL библиотека, примењују у даљем процесу образовања, као и у будућем професионалном раду.

Увод у интерактивну инжењерску графику. Упознавање са ВТК (VisulizationToolKit) објектно оријентисаном библиотеком за приказ 3Д графике. Основне класе за дефинисање сцене (vtkRenderWindow, vtkRenderer, vtkActor, vtkLights, vtkCamera, vtkMapper) применом ВТК библиотеке. Типови сетова података у ВТК библиотеци. Визуелизација скаларног поља на примеру терена. Визуелизација скаларног поља на примеру серије ЦТ снимака применом vtkContourFilter класе. Експорт генерисаних модела у СТЛ фајл формат. Учитавање ОБЈ и СТЛ модела применом ВТК библиотеке. Визуелизација векторског поља, применом класа vtkHedgeHog, vtkGlyph3D и vtkStreamTracer. Графици у ВТК библиотеци vtkChartXY класа. Преглед сила које делују на тело, гравитациона сила, сила вискозног трења, сила ветра, Магнусова сила и сила у опрузи. Нумеричка интеграција једначина кретања, експлицитна, имплицитна и полу-имплицитна. Ојлерова, РК2 и РК4 нумеричка интеграција. Детекција контакта између објеката. Контакт лопта-раван и лопта-лопта. Одређивање импулса код контакта ако се тело посматра као материјална тачка и као круто тело. Симулација ужета апроксимацијом са више елемената типа опруге. Хептички уређај ПХАНТоМ Омни. Увод у ГЛСЛ (OpenGL Shading Language). Принципи у вертеx, геометрy и фрагмент шејдерима. ВБО (Vertex Buffer Objects), ВАО (Vertex Array Objects), ЕБО (Element Buffer Objects). Прорачун осветљења на нивоу темена (Гоурауд), на нивоу фрагмента (Пхонг) и цартоон сенчење. ФБО (Frame Buffer Object) и његова примена код записа приказа у више текстура у једном пролазу. Принцип ГПГПУ (General Purpose GPU) за прорачун опште намене на графичкој картици. Нумеричка интеграција кретања великог броја честица применом текстура на графичкој картици и применом бафера.

Предавања, рачунарске вежбе и консултације.

Аутори Назив Година Издавач Језик
SensAble Technologies, Inc. OpenHaptics toolkit version 3.0 – Programmers- Guide 2008 SensAble Technologies, Inc. Енглески
Foley, J.D. et al. Computer Graphics: Principles and Practice 1996 Addison-Wesley, New York Енглески
Bailey, M., Cunningham, S. Graphics Shaders : Theory and Practice 2012 CRC Press, Boca Raton Енглески
Schroeder, W., Martin, K., Lorensen, B. Visualization Toolkit – An Object Oriented Approach to 3D Graphics, The third edition 2002 Kitware Inc Енглески
Милићев, Д. Објектно оријентисано програмирање на језику C++ 1999 Микро књига, Београд Српски језик
Angel, E. Interactive computer graphics : a top-down approach with OpenGL 2003 Addison-Wesley Енглески
Angel, E. OpenGL: A Primer 2002 Addison-Wesley, Boston Енглески
Предметна активност Предиспитна Обавезна Број поена
Предметна активност
Присуство на предавањима
Предиспитна
Да
Обавезна
Да
Број поена
5.00
Предметна активност
Предметни(пројектни)задатак
Предиспитна
Да
Обавезна
Да
Број поена
30.00
Предметна активност
Тест
Предиспитна
Да
Обавезна
Да
Број поена
10.00
Предметна активност
Презентација
Предиспитна
Да
Обавезна
Да
Број поена
10.00
Предметна активност
Присуство на рачунарским вежбама
Предиспитна
Да
Обавезна
Да
Број поена
5.00
Предметна активност
Писмени део испита - комбиновани задаци и теорија
Предиспитна
Не
Обавезна
Да
Број поена
30.00
Предметна активност
Тест
Предиспитна
Да
Обавезна
Да
Број поена
10.00
Предавања
Рачунарске вежбе
Рачунарске вежбе
Рачунарске вежбе