Fakultet tehničkih nauka

Predmet: Upravljanje kretanjem i primena MEMS (17.HDOK13)

Matične organizacione jedinice predmeta: Departman za industrijsko inženjerstvo i menadžment
Osnovne informacije:
 
Kategorija Stručno-aplikativni
Uža naučna oblast Mehatronika, robotika i automatizacija i integrisani sistemi
ESPB 10

Cilj predmeta je ovladavanje znanja neophodnog za projektovanje i primenu sistema za upravljanje kretanjem.

Ishodi predmeta su znanja koja prvenstveno pokrivaju oblasti upravljanja linearnim kretanjem, a uključiju senzore, aktuatore i upravljačke algoritme koji se koriste kod manipulacionih uređaja, mašina i sistema.

Istraživanje mogućnosti primene linearnih sistema kretanja sa: servopneumatikom, servohidraulikom, DC<\eng> motorima, AC<\eng> motorima, servo motorima. Istraživanje primene senzora: blizine, pozicije, pritiska, brzine, protoka. Istraživanje mogućnosti primene MEMS, kao akcelerometra, žiroskopa, senzora pritiska.

Mentor sa studentom bira jedan ili više modula u zavisnosti od obima modula. Konsultacije. Predavanja se izvode kombinovano. Izlaganje teoretskog dela propraćeno je odgovarajućim primerima koji doprinose razjašnjenju teoretskogdela gradiva. Pored predavanja redovno se održavaju i konsultacije. Kroz studijski istraživački rad student, proučavajućinaučne časopise i ostalu literaturu samostalno produbljuje gradivo sa predavanja. Uz rad sa nastavnikom student se osposobljava za samostalno pisanje naučnog rada.

Autori Naziv Godina Izdavač Jezik
Tan K. K., T. H. Lee and S. Huang Precision motion control: Design and implementation, 2nd ed., 2008 London, Springer Engleski
Pawlak, A.M. Sensors and Actuators in Mechatronics: Design and Applications 2007 CRC : Taylor & Francis, Boca Raton Engleski
Robert H. Bishop The Mechatronics Handbook 2002 CRC PRESS Engleski
Predmetna aktivnost Predispitna Obavezna Broj poena
Predmetna aktivnost
Predmetni projekat
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
50.00
Predmetna aktivnost
Usmeni deo ispita
Predispitna
Ne
Obavezna
Da
Broj poena
50.00
Predavanja
Studijski istraživački rad