Fakultet tehničkih nauka

Predmet: Dizajn karaktera (17.F510I2)

Matične organizacione jedinice predmeta: Katedra za grafičko inženjerstvo i dizajn
Osnovne informacije:
 
Kategorija Stručno-aplikativni
Uža naučna oblast Grafički dizajn
Multidisciplinarna Ne
ESPB 5
Cilj:

Cilj ovog predmeta je upoznavanje sa procesom oblikovanja lika za potrebe izrade maskote, animacije, video igara ili slično. Obuhvata se razvoj lika od razrade osobina lika do izrade vizualizacije lika različitim tehnikama od crtačkih do savremenih metoda 3d modelovanja, oživljavanje lika metodadma animacije. Studenti će se upoznati sa osnovnim elementima kreativnog procesa, definisanje osobina, razrade koncepta, metoda vizualizacije, 2d i 3d metode animicije lika. Studenti će nakon ovog kursa steći uvid u proces oblikovanja likova za potrebe zaštitnog lika, animacije, video igara ili slično i biće osposobljeni za učestvovanje u procesu razvoja i vizualizacije karaktera.

Ishod:

Stečena znanja se koriste u stvaranju likova za potrebe animacija, video igara ili dizajn maskota.

Sadržaj:

Uvod u dizajn lika, metode razvoja lika; Estetske preferencije lika, fizička privlačnost lika, detinji izgled lika, facijalne ekspresije; Kreativan pristup proširenju ideja za kreaciju lika, oživljavanje karaktera osobinama, razvoj fizičkog izgleda lika, namena lika, detalji lika, animacija lika, kretanje lika, razvoj okruženja lika.

Metodologija izvođenja nastave:

Nastava se izvodi interaktivno u vidu predavanja, računarskih vežbi. Na predavanjima se izlaže teoretski deo gradiva propraćen primerima radi lakšeg razumevanja predmetne materije. Računarske vežbe su organizovane na način da dopune veštine vizuelizacije i prezentacije karaktera i njegovog kretanja. Pored predavanja i vežbi redovno se održavaju i konsultacije.

Literatura:
Autori Naziv Godina Izdavač Jezik
Rick Parent [et al.] Computer Animation Complete 2010 Morgan Kaufmann Publishers, Elsevier Engleski
Leonardo da Vinči Traktat o slikarstvu 1988 Bata, Beograd Srpski jezik
Formiranje ocene:
Predmetna aktivnost Predispitna Obavezna Broj poena
Prisustvo na predavanjima Da Da 5.00
Složeni oblici vežbi Da Da 20.00
Pismeni deo ispita - kombinovani zadaci i teorija Ne Da 30.00
Prisustvo na računarskim vežbama Da Da 5.00
Odbranjene računarske vežbe Da Da 20.00
Usmeni deo ispita Ne Da 20.00
Izvođači nastave:
Računarske vežbe

Vladušić Jelena

Vanredni profesor iz polja umetnosti

Računarske vežbe
Predavanja
Predavanja