×
Univerzitet u Novom Sadu

Predmet: Kompjuterske igre (17.F421)

Osnovne informacije:
 
Kategorija Stručno-aplikativni
Uža naučna oblast
  • Grafički dizajn
  • Grafičko inženjerstvo
ESPB 6

Cilj predmeta je nadogranja znanja stečenih na prethodnom predmetu (Osnove kompjuterskih igara) i dublje poznavanje naprednih tehnologija i principa razvoja kompjuterskih igara. Studenti se upoznavaju sa aktuelnim stanjem u industriji kompjuterskih igara i ovladavaju potrebnim softverskim alatima i programskim jezikom C# u cilju izrade kompleksnijih 3D igara za različite platforme (desktop, mobilni, AR/VR).

Studenti će steći kompetencije za samostalnu izradu funkcionalnog prototipa 3D igre sa jednostavnom mehanikom i postavkom. Studenti na računarskim vežbama kreiraju igru od početne ideje do testiranja igre- pripremaju 3D modele, kreiraju projekat, postavljaju okruženje, karaktere, definišu 3D animaciju, podešavaju svetlo i fiziku igre i programiraju mehaniku igre. Nakon savladanih vežbi, studenti samostalno izrađuju jednostavnu 3D igru kao predmetni projekat.

Trendovi industrije kompjuterskih igara. Savremene tehnologije razvoja kompjuterskih igara. VR/AR - koncepti, tehnologija i primena. Digitalno vajanje. Proceduralno modelovanje. Produkcija 3D igre (3D modeli, svetlo u 3D igri, 3D animacija, zvučni efeketi, podešavanje kamere). 3D fizika. Napredno programiranje igre. Napredna mehanika u 3D igrama. Izrada tekstura i 3D mapa. Prilagođavanje igre različitim platformama. Eskport gotove igre i testiranje igre.

Nastava se izvodi u vidu predavanja, računarskih vežbi i konsultacija. Na predavanjima se izlaže teorijski deo gradiva propraćen primerima, dok se na računarskim vežbama kreiraju konkretne 3D kompjuterske igre od ideje do funkcionalne verzije igre.

Autori Naziv Godina Izdavač Jezik
Rogers, S. Level Up! 2014 Wiley, Chichester Srpski jezik
Hansen, D. Game On! : Video Game History from Pong and Pac-Man to Mario, Minecraft, and More 2016 Feiwel & Friends Engleski
Watt, A. 3D Computer Graphics 2000 Addison-Wesley, New York Engleski
Watt, A., Policarpo, F. 3D Games : Real-time Rendering and Software Technology 2001 Addison-Wesley, New York Engleski
Thorn, A. Naučite Unity 5.X 2017 Kompjuter biblioteka, Beograd Srpski jezik
Predmetna aktivnost Predispitna Obavezna Broj poena
Predmetna aktivnost
Predmetni(projektni)zadatak
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
20.00
Predmetna aktivnost
Prisustvo na predavanjima
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
5.00
Predmetna aktivnost
Teorijski deo ispita
Predispitna
Ne
Obavezna
Da
Broj poena
30.00
Predmetna aktivnost
Odbranjene računarske vežbe
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
20.00
Predmetna aktivnost
Prisustvo na računarskim vežbama
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
5.00
Predmetna aktivnost
Usmeni deo ispita
Predispitna
Ne
Obavezna
Da
Broj poena
20.00

Predavanja

Predavanja

Predavanja

Računarske vežbe

Računarske vežbe