Fakultet tehničkih nauka

Predmet: Kompjuterske igre (17.F421)

Matične organizacione jedinice predmeta:
Osnovne informacije:
 
Kategorija Stručno-aplikativni
Uža naučna oblast Grafičko inženjerstvo
Multidisciplinarna Da
ESPB 6
Cilj:

Cilj predmeta je nadogranja znanja stečenih na prethodnom predmetu (Osnove kompjuterskih igara) i dublje poznavanje naprednih tehnologija i principa razvoja kompjuterskih igara. Studenti se upoznavaju sa aktuelnim stanjem u industriji kompjuterskih igara i ovladavaju potrebnim softverskim alatima i programskim jezikom C# u cilju izrade kompleksnijih 3D igara za različite platforme (desktop, mobilni, AR/VR).

Ishod:

Studenti će steći kompetencije za samostalnu izradu funkcionalnog prototipa 3D igre sa jednostavnom mehanikom i postavkom. Studenti na računarskim vežbama kreiraju igru od početne ideje do testiranja igre- pripremaju 3D modele, kreiraju projekat, postavljaju okruženje, karaktere, definišu 3D animaciju, podešavaju svetlo i fiziku igre i programiraju mehaniku igre. Nakon savladanih vežbi, studenti samostalno izrađuju jednostavnu 3D igru kao predmetni projekat.

Sadržaj:

Trendovi industrije kompjuterskih igara. Savremene tehnologije razvoja kompjuterskih igara. VR/AR - koncepti, tehnologija i primena. Digitalno vajanje. Proceduralno modelovanje. Produkcija 3D igre (3D modeli, svetlo u 3D igri, 3D animacija, zvučni efeketi, podešavanje kamere). 3D fizika. Napredno programiranje igre. Napredna mehanika u 3D igrama. Izrada tekstura i 3D mapa. Prilagođavanje igre različitim platformama. Eskport gotove igre i testiranje igre.

Metodologija izvođenja nastave:

Nastava se izvodi u vidu predavanja, računarskih vežbi i konsultacija. Na predavanjima se izlaže teorijski deo gradiva propraćen primerima, dok se na računarskim vežbama kreiraju konkretne 3D kompjuterske igre od ideje do funkcionalne verzije igre.

Literatura:
Autori Naziv Godina Izdavač Jezik
Watt, A. 3D Computer Graphics 2000 Addison-Wesley, New York Engleski
Rogers, S. Level Up! 2014 Wiley, Chichester Srpski jezik
Thorn, A. Naučite Unity 5.X 2017 Kompjuter biblioteka, Beograd Srpski jezik
Watt, A., Policarpo, F. 3D Games : Real-time Rendering and Software Technology 2001 Addison-Wesley, New York Engleski
Hansen, D. Game On! : Video Game History from Pong and Pac-Man to Mario, Minecraft, and More 2016 Feiwel & Friends Engleski
Formiranje ocene:
Predmetna aktivnost Predispitna Obavezna Broj poena
Teorijski deo ispita Ne Da 30.00
Odbranjene računarske vežbe Da Da 20.00
Predmetni(projektni)zadatak Da Da 20.00
Prisustvo na predavanjima Da Da 5.00
Prisustvo na računarskim vežbama Da Da 5.00
Usmeni deo ispita Ne Da 20.00
Izvođači nastave:
Računarske vežbe
Predavanja
Predavanja
Predavanja
Računarske vežbe
Računarske vežbe
Računarske vežbe