Fakultet tehničkih nauka

Predmet: Osnove kompjuterskih igara (17.F411)

Matične organizacione jedinice predmeta: Katedra za grafičko inženjerstvo i dizajn
Osnovne informacije:
 
Kategorija Stručno-aplikativni
Uža naučna oblast
  • Grafički dizajn
  • Grafičko inženjerstvo
ESPB 6

Cilj predmeta jeste upoznavanje sa osnovnim principima razvoja kompjuterskih igara. Studenti se upoznaju sa produkcionim ciklusom kompjuterske igre od istraživanja tržišta do testiranja igre. Kroz teorijski deo, studentima će biti predstavljen istorijat i faktori evolucije industrije kompjuterskih igara, anticipirani trendovi u industriji kompjuterskih igara, klasifikacija kompjuterskih igara, aktuelne tehnologije i softverski alati za izradu komponenti 2D i 3D igara.

Studenti će ovladati principima razvoja kompjuterskih igara i steći kompetencije za samostalnu izradu funkcionalnog prototipa 2D igre sa jednostavnom mehanikom. Studenti na praktičnim vežbama kreiraju igru od početne ideje do testiranja igre- pripremaju 2D grafiku, kreiraju projekat, postavljaju okruženje, karaktere, definišu animacije, podešavaju fiziku igre i programiraju mehaniku igre. Nakon savladanih vežbi, studenti samostalno izrađuju 2D igru kao predmetni projekat.

Industrija kompjuterskih igara - istorijat, aktuelno stanje i anticipirani trendovi. Ispitivanje tržišta i strategije monetizacije igre (pretplata, download, reklame, freemium, paymium modeli). Žanrovi kompjuterskih igara. Analiza video-igara. Dizajn video-igara. Faze razvoja igare (preprodukcija, produkcija, održavanje i unapređenje). Testiranje igre (alfa, beta i master verzija igre). Izrada ključnih dokumenata projekta razvoja igre (GDD i TDD). Softverska okruženja za razvoj igara (Game Engine). Softverski alati za fazu produkcije igre. Fizika u kompjuterskim igrama (Rigidbody, Colliders, Particles, Gravity). Osnove programiranja (C#). Osnove animacije. Dizajn korisničkog interfejsa kompjuterskih igara.

Nastava se izvodi u vidu predavanja, računarskih vežbi i konsultacija koja se vrše prema utvrđenom rasporedu. Na predavanjima se izlaže teorijski deo gradiva propraćen primerima, analizom dobre i loše prakse i studijama slučaja koristeći savremena sredstava, aktuelnu literaturu i interaktivne metode rada sa studentima kako bi se stekao uvid u njihova predznanja i razumevanje izloženog gradiva. Na računarskim vežbama studenti kreiraju konkretne 2D kompjuterske igre od ideje do igrive, alfa verzije. Savladano gradivo studenti potvrđuju kroz izradu i odbranu samostalnog predmetnog projekta koji predstavlja funkcionalnu 2D igru pojednostavljene mehanike prilagođenu desktop platformi.

Autori Naziv Godina Izdavač Jezik
Thorn, A. Naučite Unity 5.X 2017 Kompjuter biblioteka, Beograd Srpski jezik
Hansen, D. Game On! : Video Game History from Pong and Pac-Man to Mario, Minecraft, and More 2016 Feiwel & Friends Engleski
Macklin, C., Sharp, J. Games, design and play : a detailed approach to iterative game design 2016 Addison-Wesley, Boston Engleski
Gahan, A. 3ds Max Modeling for Games 2011 Focal Press, Waltham Engleski
Rogers, S. Level Up! 2014 Wiley, Chichester Srpski jezik
Predmetna aktivnost Predispitna Obavezna Broj poena
Predmetna aktivnost
Odbranjene računarske vežbe
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
20.00
Predmetna aktivnost
Prisustvo na predavanjima
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
5.00
Predmetna aktivnost
Teorijski deo ispita
Predispitna
Ne
Obavezna
Da
Broj poena
30.00
Predmetna aktivnost
Prisustvo na računarskim vežbama
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
5.00
Predmetna aktivnost
Usmeni deo ispita
Predispitna
Ne
Obavezna
Da
Broj poena
20.00
Predmetna aktivnost
Predmetni projekat
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
20.00
Predavanja
API Image

vanr. prof. dr Vladušić Jelena

Vanredni profesor iz polja umetnosti

Predavanja
Računarske vežbe
Računarske vežbe
Računarske vežbe
Računarske vežbe