Fakultet tehničkih nauka

Predmet: Marketing i preduzetništvo (17.F109)

Matične organizacione jedinice predmeta: Departman za industrijsko inženjerstvo i menadžment
Osnovne informacije:
 
Kategorija Teorijsko-metodološki
Uža naučna oblast Industrijski marketing, preduzetništvo i inovacije
ESPB 4

Predmet Marketing i preduzetništvo kreiran je sa ciljem da se studenti usmerenja Grafičko inženjerstvo i dizajn upoznaju sa postulatima marketinga kao preovlađujuće poslovne koncepcije u savremenim tržišnim uslovima, ali i preduzetništva, u smislu razvijanja sposobnosti kod studenata za prihvatanje i kreiranje promena, uočavanje njihovog značaja i razvoj sposobnosti reagovanja na promenljive uslove poslovanja.

Priroda profesije za koju su se studenti odlučili, diktira potrebu savladavanja logike marketinga, koja je zasnovana na razumevanju potreba potrošača, kao i bazičnih preduzetničkih znanja, ovladavanjem pravilima dobre poslovne prakse – kako identifikovati, kreirati i iskoristiti šanse koje sa sobom nosi promenljivo okruženje. Sticanjem ovih sposobnosti, krajnji ishod ovog predmeta ogleda se u izgradnji inženjera sa „osećajem“ za tržište.

Pojmovno određenje marketinga i preduzetništva; Dileme i kontraverze preduzetničkog biznisa; Faze preduzetničkog biznisa - 7K; Marketing mix (4P vs 4C, 6P, 7P); PEST i SWOT analiza; BCG matrica; Životni ciklus proizvoda; Konkurencija; Preduzetničke strategije - strategije novih proizvoda; Marketing strategije; Integrisane marketing komunikacije; Razvoj poslovnog modela.

Nastava se odvija putem predavanja i auditornih vežbi. Na predavanjima se izlažu teorijske osnove i principi marketinga i preduzetništva. Na auditornim vežbama se kroz primere i studije slučaja, koje studenti rešavaju individualno ili timski, detaljnije razrađuju teorijski postulati.

Autori Naziv Godina Izdavač Jezik
Alexander Osterwalder, Yves Pigneur Business Model Generation: A Handbook for Visionaries, Game Changers, and Challengers 2010 John Wiley and Sons Engleski
Philip Kotler, Gary Armstrong Principles of Marketing 2006 Pearson Education Engleski
Ćelić Đ., Stanković J., Marketing i preduzetništvo, elektronska skripta 2018 Fakultet tehničkih nauka Novi sad Srpski jezik
Predmetna aktivnost Predispitna Obavezna Broj poena
Predmetna aktivnost
Odbrana projekta
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
20.00
Predmetna aktivnost
Prisustvo na vežbama
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
5.00
Predmetna aktivnost
Prisustvo na predavanjima
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
5.00
Predmetna aktivnost
Seminarski rad
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
20.00
Predmetna aktivnost
Teorijski deo ispita
Predispitna
Ne
Obavezna
Da
Broj poena
20.00
Predmetna aktivnost
Usmeni deo ispita
Predispitna
Ne
Obavezna
Da
Broj poena
30.00
Predavanja
Predavanja
Auditorne vežbe